Gå til innhold

Smak & Behag


monkeyhub

Anbefalte innlegg

:sjokk:

:fnise:

Er det en formildende omstendighet at det bare er en nødløsning? Hadde ikke penger til å legge den eikeparketten vi ønsket oss, og gulvene måtte bare gjøres noe med. Løsningen ble billigste crap av laminat, med det for øye at når vi fikk spart opp litt penger om 2-3 år, skulle vi ta ett og ett gulv og fixe det permanent?

*dødelig redd for å komme på kant med Elastica som virker å ha god smak*

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica
Er det en formildende omstendighet at det bare er en nødløsning? Hadde ikke penger til å legge den eikeparketten vi ønsket oss, og gulvene måtte bare gjøres noe med. Løsningen ble billigste crap av laminat, med det for øye at når vi fikk spart opp litt penger om 2-3 år, skulle vi ta ett og ett gulv og fixe det permanent?

*dødelig redd for å komme på kant med Elastica som virker å ha god smak*

:fnise:

Jo, såklart er det en formildende omstendighet! :ler:

Dessuten vil jeg bare få legge til at jeg sjelden vurderer andres hjem når jeg er hos andre. De aller fleste jeg har besøkt har det veldig koselig, smakfullt, fint eller funksjonalistisk i forhold til deres behov. Om ikke folk har det akkurat slik jeg foretrekker hjemme hos meg selv, betyr ikke det nødvendigvis at jeg reflekterer over det på noe vis.

Ikke alle har interesse for interiør, det skulle da bare mangle. (Og nå mente jeg ikke at du ikke hadde det, Kamilia, det virker det som du har, det er bare det at man har hver sine ting man er opptatt av, og dette var nå engang en tråd om hva man ikke likte noe særlig.) Jeg kunne forresten sikkert bare sagt at jeg på det jevne er litt skeptisk til kopier, enten det er det ene eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes snarere tvert i mot at det ser litt komisk ut dersom alt er full match til minste detalj, enten det er retrostil eller noe annet. Ikke at det er det styggeste jeg vet når det er helt gjennomført, men det er langt mindre sjelfullt enn litt blanding mellom gammelt og nytt, moderne og arvet.

Forresten så tilhører jeg de som synes match mellom gardiner, puter, duker og gjerne en blomst i silke i samme farge, ofte turkis, limegrønt eller oransj ikke er så fint.

Enig, total match er heller ikke noe for meg. Blanding av nytt og gammelt har jeg selv hjemme. Men jeg har sett så mange mislykkede forsøk på retrolook, man må tenke litt gjennom hva man gjør.

Turkis, limegrønt, oransj, gult og rosa er forbudt hos oss :fnise: sammen med svarte skinnsofaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk:

:fnise:

Vel, en Mogens Hansen er iallefall svært mye mer akseptabelt enn type bohus/skeidar-ungkar-skinnsofa :ler:

Så en dansk designersofa blir automatisk penere fordi det er en designsofa? Merkelig konklusjon som ikke har noe som helst med personlig smak å gjøre. Smaken er som baken, men man må da stå for det men mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en dansk designersofa blir automatisk penere fordi det er en designsofa? Merkelig konklusjon som ikke har noe som helst med personlig smak å gjøre. Smaken er som baken, men man må da stå for det men mener.

Kanskje muligens fordi designersofa har 'litt' annerledes fasong? 'Designersofa' er ikke automatisk bedre, men det er da forskjell i hvordan ting ser ut? ;)

(faktisk jeg har aldri hatt sansen for ordet 'designersofa' - alle sofaene er jo designet av noen, noen er bare finere enn andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Så en dansk designersofa blir automatisk penere fordi det er en designsofa? Merkelig konklusjon som ikke har noe som helst med personlig smak å gjøre. Smaken er som baken, men man må da stå for det men mener.

Jeg ville aldri brukt ordet designsofa selv, bare så det er sagt. Men det er jo forskjell på utseende på ulike sofaer selvom de tilfeldigvis er laget i samme materiale. Jeg vet om mange sorte skinnsofaer jeg aldri ville hatt, på grunn av utseende. Det at det er en sort skinnsofa er ikke nok til å gjøre den fin - eller stygg. Det skal mer til.

For øvrig ville jeg nok heller ikke betegnet en sofa fra Mogens Hansen for en designsofa, hvis man absolutt skulle brukt det begrepet. Men kanskje en fra Børge Mogensen?

Denne tråden handler om hva de enkelte synes er stygt eller fint. Jeg vet om mange sorte skinnsofaer som hadde gått inn i kategorien "stygt" for min egen del. Sånne er jeg for eksempel ikke så veldig fan av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_antigartner_*
Jeg vet om mange sorte skinnsofaer som hadde gått inn i kategorien "stygt" for min egen del. Sånne er jeg for eksempel ikke så veldig fan av.

Flott lenke! Jeg er tilhenger av gjenbruk, men den annonsen hadde et temmelig bredt utvalg av møbler som jeg ikke ville kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegæsh
Får prestasjonsangst her jo. Hva men denne typer da: http://www.skeidar.no:80/skeidar.portal?_n...age_varekatalog

Ikke akkurat den jeg har, men den ligner litt, er den typen godkjent eller er den harry? :ler:

jeg synes den er midt imellom:P har selv en slags skinsofra fra skeidar som jeg er dødslei av, men jeg har ikke råd til de jeg virkelig vil ha - som gjerne koster opp mot 20 000......:/ så da blir det en sånn mellomløsning som hverken er harryeller veldig fint. men nå liker jo jeg litt stram stil på møbler, og vil helst ha en lys stoffvariant av elasticas sofa - men det utgår jo da jeg ikke orker stresse med at det muligens kan komme flekker:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegæsh
jeg synes den er midt imellom:P har selv en slags skinsofra fra skeidar som jeg er dødslei av, men jeg har ikke råd til de jeg virkelig vil ha - som gjerne koster opp mot 20 000......:/ så da blir det en sånn mellomløsning som hverken er harryeller veldig fint. men nå liker jo jeg litt stram stil på møbler, og vil helst ha en lys stoffvariant av elasticas sofa - men det utgår jo da jeg ikke orker stresse med at det muligens kan komme flekker:/

og her er den jammen:

http://www.bolia.com/retail/category.asp?c...ISOLanguage=NOR

kunne de ikke bare lagd den i lys sjokoladebrunt skinn.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt folk er forskjellige. For min del synes jeg at bokhyller hører hjemme i et oppholdsrom, og at boliger som tilsynelatende er uten spor av bøker virker litt, tja... "udannede".

da er jeg SKIKKELIG veldannet som har dedikert et helt rom i en blokkleilighet til alle bokhyllene:P (ja, et halvt rom da........)

men det virkelige spørsmålet er vel om man faktisk har lest alle disse bøkene....?

men jeg traff en som fortalte han hadde kommet til noe på fest, og brutt ut: "hva? det er jo ingen bøker her??"

det blir litt vel snobbete for min smak selv om jeg synes bøker/musikk er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en dansk designersofa blir automatisk penere fordi det er en designsofa? Merkelig konklusjon som ikke har noe som helst med personlig smak å gjøre. Smaken er som baken, men man må da stå for det men mener.

Jises, det kunne vel tenkes at jeg faktisk syntes den så finere ut? "Dansk designersofa" har lite med utseendet å gjøre. Skulle jeg valgt sofa fra en dansk leverandør ville jeg feks gått for en Erik Jørgensen, fordi jeg vet at det er kvalitetsmøbler som holder seg i mange tiår.

Denne tråden handler om hva de enkelte synes er stygt eller fint. Jeg vet om mange sorte skinnsofaer som hadde gått inn i kategorien "stygt" for min egen del. Sånne er jeg for eksempel ikke så veldig fan av.

:sjokk::fnise: ja, her kommer poenget mitt fram på en god måte :jepp:

Får prestasjonsangst her jo. Hva men denne typer da: http://www.skeidar.no:80/skeidar.portal?_n...age_varekatalog

Ikke akkurat den jeg har, men den ligner litt, er den typen godkjent eller er den harry? :ler:

Den var... litt sånn midt på treet for min del. Hadde ikke kjøpt en sånn selv, men det finnes langt verre eksempler. Hehe :)

Her er min største skrekk innen skinnsofaer, en klassiker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Skulle jeg valgt sofa fra en dansk leverandør ville jeg feks gått for en Erik Jørgensen, fordi jeg vet at det er kvalitetsmøbler som holder seg i mange tiår.

Min drømmesofa er fra Erik Jørgensen. Bare synd den koster 75 000 i det skinnet jeg vil ha den i. Samt at vi må ha to. :eeeh:

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kranglete gjest
Jises, det kunne vel tenkes at jeg faktisk syntes den så finere ut? "Dansk designersofa" har lite med utseendet å gjøre. Skulle jeg valgt sofa fra en dansk leverandør ville jeg feks gått for en Erik Jørgensen, fordi jeg vet at det er kvalitetsmøbler som holder seg i mange tiår.

:sjokk::fnise: ja, her kommer poenget mitt fram på en god måte :jepp:

Den var... litt sånn midt på treet for min del. Hadde ikke kjøpt en sånn selv, men det finnes langt verre eksempler. Hehe :)

Her er min største skrekk innen skinnsofaer, en klassiker :ler:

Da er vi enige. Det har med utseende å gjøre, ikke hvem som har designet den, hvor den er kjøpt eller hva den kostet. (Selv om jeg også mener det er sammenheng mellom pris og kvalitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elastica
Jises, det kunne vel tenkes at jeg faktisk syntes den så finere ut? "Dansk designersofa" har lite med utseendet å gjøre.

Ikke for å kverulere, men der er jeg faktisk litt uenig. Danskene er veldig flinke, og ofte vil en "dansk designsofa" være over gjennomsnittlig fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmesofa er fra Erik Jørgensen. Bare synd den koster 75 000 i det skinnet jeg vil ha den i. Samt at vi må ha to. :eeeh:

Åh, jeg vet, jeg vet... :sukk: bra at det er lov å drømme.

Da er vi enige. Det har med utseende å gjøre, ikke hvem som har designet den, hvor den er kjøpt eller hva den kostet. (Selv om jeg også mener det er sammenheng mellom pris og kvalitet).

Ja, jeg kjøper jo ikke et stygt møbel bare fordi det er designet av en kjent fyr :ler: bare så synd at veldig mange av de tingene jeg syns er grisefine, er designet av nettopp noen kjente fyrer, og koster skjorta. ::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...