Gå til innhold

Voksing av underlivet - over mitt lik!


Gjest anonym

Vokset underliv?  

  1. 1. Vokset underliv?

    • Ja, og har det slik hele tiden
      1
    • Av og til
      0
    • Nei, ikke voks og ikke barbering
      1
    • Barberer vekk kjønnshår hele tiden
      10
    • Barberer av og til
      5


Anbefalte innlegg

Aldri i verden!

Jeg vil verken vokse eller barbere. Nå hadde jeg ikke tenkt å utdype hvorvidt jeg gjør det eller ikke - men siden det blir betraktet som nærmest unaturlig med hår nedentil, klarer jeg ikke dy meg.

Glad det ikke var mote da jeg var ung ... dvs. ung er jeg da for pokker ennå - men.

Leste en artikkel om dette i Magasinet. Og ser jo her inne at det virker som mange er tilhengere av dette. Kan ikke tro at alle er det ... ingen unge som ikke vil? Som heller vil være syttitalls - som det kalles... :o

På syttitallet var jeg kun et barn...på åttitallet, nittitallet - var vi ganske syttitalls da, hører jeg.

Dere må være klar over at de fleste godt voksne i dag har barbert seg, men forkastet det igjen, etter å ha prøvd det. Vi er ikke så gamle, eller så bleke, eller så uopplyste. Har snakket med noen venninner. Vi satt egentlig bare og ventet på dette. Jeg ventet faktisk på at det skulle bli marked for portrettfotografering av underlivet...

Ser noen kaller kjønnshår for urskog... blir ganske sjokkert over synet på naturlighet. Hårene er da glatte og estetisk vakre? Eller har noe gått meg hus forbi? Har moten greid å snike seg ned i trusene våre også nå...

For det første:

1. Det gjør vondt? Det skal ikke gjøre vondt der nede...

2. Det kan sette seg betennelse i hårsekkene - også med resistente bakterier.

3. Når det vokser ut igjen, blir det stubber, som stikker og klør? Da må man holde voksingen ved like, ellers er det jo bare en kortvarig greie/glede, for de som liker ha det slik - og en treukers hårfri tilværelse er jo nesten ingen vits...siden tre fire uker er for ingenting å regne i den store sammenhengen...

Dette med betennelse i hårsekken - gikk en gang på en skole der vi lærte om hygiene. Ble fortalt om en sykepleier som hadde nappet øyenbrynene, og dagen etter strøk hånda over øyenbrynet. Hun jobbet i et sykehusmiljø og fikk infeksjon med gule stafolykokker.

Og menn uten hår?

Har ikke møtt noen, og får neppe oppleve det. Tror jeg ville rygget.

Har alltid misunt menn som slipper sminke seg osv. - da jeg var ung, og følte jeg måtte møte verden i en retusjert utgave.

Vel.

Noen synspunkter? Og vil ikke høre mer om at det er mer hygienisk - for det er svada. Daglig dusj er hygienisk. Om du har hår eller ikke, har ingenting med saken å gjøre. Et vokset underliv kan faktisk føre med seg betennelser - og en betennelse = bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det viktigste er vel at man føler seg vel????

Personelig trives jeg ikke med å la det vokse fritt der nede, og fjerner det meste når det kommer. Det gjør jeg uavhengi om jeg har type eller ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da - det er viktig.

Men blir det ikke litt sånn ? - når man sminker seg som ung, går man nesten ikke utenfor døra uten sminke.

Og man føler seg naken uten. Har selv vært slik. Men da var jeg femten...

Var bedre da jeg var nitten, men først opp i tjueårene kastet jeg masken.

Det er en privatsak - men får følelsen av at unge i dag nærmest føler et press i retning voksing/barbering.

Ellers er man out...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke så mange som ser om du er barbert der da.... Og jeg snakker jo bare om sånt (bortsett fra på KG) med gode veninner, og de liker meg jo uansett....

Sminke i annsiktet er jo mere synlig for "alle", men jeg har heldigvis aldri hatt behov for å "måtte sminke meg", om jeg er fyllesjuk og jævelig og bare skal i butikken og kjøpe snop slik at allel "monstrene" skal gå vekk, så driter jeg i hva jeg har på meg eller hvordan jeg ser ut... Klarte jeg ikke å lure med meg noen hjem om natten, så går det sikkert ikke om dagen heller.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ennå kalles den "tenåringen"..men føler meg ikke presset til noe.

Har jeg aldri blitt heller, til noe. Er ikke verdens sterkeste person, men har jo egenvilje.

Barberer fordi jeg liker det best, ser bedre og og ikke minst føles bedre.

Og det blir ikke stubber om man ikke lar det.

Gjør man det hver dag, og skifter blad OFTE. Så blir det veldig bra.

Men selvfølgelig, hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...