Gå til innhold

Mest irriterende studenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Folk som må åpne døren for å sjekke om salen er tom 5 minutter før forelesning er ferdig. Gjerne smeller de med døren når de oppdager at det var folk i rommet. Er det så himmla vanskelig å vente til friminuttet faktisk er begynt før du sjekker? Det er veldig mange forelesere som prater til klokken er der akkurat....

Og folk som på død og liv skal mase i en forelesning. Om det er kjedelig så kan du tegne, lese eller enda bedre, ikke møte opp. Ikke begynn å prat med oss som faktisk vil få ting med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg også litt over "flinke piker". Dvs - jeg irriterer meg ikke over at folk faktisk leser og forbereder seg, eller er engasjert i fagene, det er bare positivt. Men når de gjør et stort poeng ut av det, og drivkraften er "angst for å ikke gjøre det bra og være flink pike" (typisk enkelte rett fra vgs, antagelig var jeg litt sånn selv), ergrer det meg. Ofte er de nokså trangsynte og stoler ikke på at andre, f eks jeg (som selv om de ikke vet det har snitt på nesten ren A), kommer til å gjøre en bra jobb.

Har vært på gruppe med ei som hadde mange råd om leseteknikk (pugg ditt og pugg datt), formulerte setninger med "klarer du det..?" og tok oppgaver fordelt til andre i ren mistillit. Men hvem fikk C på eksamen, og hvem fikk A? :ler:

På den annen side irriterer det meg enda mer med studenter som ikke er engasjert i det hele tatt, og ikke gjør sin del av arbeidet. Særlig når de i tillegg "lyver" om at de skal gjøre ting, tar på seg verv osv uten å følge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...