Gå til innhold

Mest irriterende studenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest strykebrett

Studenter som ikke har lært å snyte seg.

Væsåsnill, jeg vil heller høre deg snyte nesa én gang, enn å trekke inn det tyktflytende snørret femti ganger! :kjefte:

SIGNERER!

Å sitte på forelesning i forkjølelsestiden er ikke bra for blodtrykket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gammel tråd, men -

Studenter som på død og liv skal begynne å høylydt raske sammen skrivebok og penner FØR foreleser er ferdig å prate. Akkurat på minuttet da forelesningen er ment å være ferdig er det alltid mange som omtrent er halvveis ute av rommet, selv om foreleser er midt i en setning. Makan til uhøflighet! Er det SÅ farlig å sitte to minutter ekstra for å få med seg det avsluttende poenget?! Om man på død og liv må rekke noe, kan man pakke veska musestille og liste seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som alltid sitter på første rekke og bare må kommentere og spørre om alt, legger ut i det vide og breie slik at alle vi andre forlengst vet hvilken barnehage hun har jobbet i og halve livshistoria til både hun og ungene...og vi startet 1 året i høst.

Så nå har vi nedtelling på forelesningene...1, 2, ..der er hun igang ja..igjen :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å studere til å bli psykolog etter vgs, men føler meg ikke truffet av disse uttalelsene... bortsett fra at jeg kanskje er litt mer moden enn andre på min alder? Tror det kommer av hvordan jeg er som person, og ikke det at jeg føler et behov for å være kjedelig og voksen. Av og til kan jeg være veldig barnslig, så... :fnise:

Du må ikke gre alle psykologi studenter over med en og samme kam. Det er særinger innenfor alle yrker og studier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som alltid sitter på første rekke og bare må kommentere og spørre om alt, legger ut i det vide og breie slik at alle vi andre forlengst vet hvilken barnehage hun har jobbet i og halve livshistoria til både hun og ungene...og vi startet 1 året i høst.

Så nå har vi nedtelling på forelesningene...1, 2, ..der er hun igang ja..igjen :filer:

Hadde en slik i klassen min på ungdomsskolen. Gud bedre meg. Nesten så jeg var fristet til å bruke tyggegummien som ørepropper :sprettoy:

I norsk, samfunnsfag, RLE, matte... i hver time hadde hun et behov for å være trass og uttrykke seg på en skikkelig høylydt og hoven måte.

Blir sliten bare av å tenke på det :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun studenten som bare må komme med kommentarer til det meste, oftest fra sitt eget liv. Helt greit hittil - men hun snakker så s a k t e. Alt... hun... sier... bruker... hun... l a a a n g tid... på... å ... si...

I tillegg til hmmm... mmm... ehhhh... innimellom.

Kjære vene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violently Happy

Må vel være de som sier at "ja, du skriver jo bra og sånn menneh...du bør gjøre sånn og sånn og sånn og ta med det og det og ditt og datt! Og så må du skrive i verdana og hvorfor blir det sånna? Hvorfor gjør den det a? Jeg har tatt datakortet jeg da og der så var det sånn og sånn.... Hvor finner jeg footnotes a? ... "

Hvis du vet det så mye bedre enn meg så gjør det selv da vel. <.<

Endret av Violently Happy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men -

Studenter som på død og liv skal begynne å høylydt raske sammen skrivebok og penner FØR foreleser er ferdig å prate. Akkurat på minuttet da forelesningen er ment å være ferdig er det alltid mange som omtrent er halvveis ute av rommet, selv om foreleser er midt i en setning. Makan til uhøflighet! Er det SÅ farlig å sitte to minutter ekstra for å få med seg det avsluttende poenget?! Om man på død og liv må rekke noe, kan man pakke veska musestille og liste seg ut..

Helt enig! Det virker som at folk tenker at "iiiik, nå går han over tiden, jeg vil ha lunsj nååå". Etter min mening burde man sette pris på at foreleseren faktisk gidder å bruke noen minutter ekstra på å forklare en vanskelig problemstilling.

Det hender at jeg blir irritert på mine medstudenter på jussen som er slik som alle tenker at jusstudenter er. Men så blir jeg også litt irritert på studenter fra andre fagretninger som tenker at alle jusstudenter er slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over de om klager over studiet. Hvor kjedelig det er, hvor lite de orker å gjøre og hvor mye de har å lese - hvorfor i alle dager studerer du på universitet hvis du er så forferdelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

-Sånne som ser ned på andre studenter fordi det man studerer ikke er "fint" nok.Har merket dette som HF-student. Jeg studerer jo bare tull jeg :roll:

-Folk som klager i det uendelige over arbeidsmengde,hvor lite penger de har,hvor kjedelig studiet er osv.Eller sånne som sitter og himler meg øynene og ser ut som de kjeder seg ihjel hver gang foreleser sier noe.Hvorfor studerer du egentlig??

-De som må mase om alt annet når vi skal ha gruppearbeid eller de som alltid må få viljen sin.Mens når andre prøver å komme med noe så aviser de det også er det opplyst og vedtatt at sånn gjør vi det.Eller de som blir drittsure hvis de ikke får jobbe med bestevenninna eller kompisene sine.Huff,tenk at du må jobbe med noen andre for en gangs skyld.

-Også føyer jeg meg inn i rekken over de som irriterer seg over de som absolutt må sitte å fnise og skravle sammen under forelesning.Jeg er ikke interessert i å høre om hva du gjorde i går eller om barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å studere til å bli psykolog etter vgs, men føler meg ikke truffet av disse uttalelsene... bortsett fra at jeg kanskje er litt mer moden enn andre på min alder? Tror det kommer av hvordan jeg er som person, og ikke det at jeg føler et behov for å være kjedelig og voksen. Av og til kan jeg være veldig barnslig, så... :fnise:

Du må ikke gre alle psykologi studenter over med en og samme kam. Det er særinger innenfor alle yrker og studier...

Jeg studerer psykologi på andret året, og føler meg heller ikke særlig truffet av uttalelsene. Jeg passer heller ikke beskrivelsen. Jeg har ei heller erfart det som blir sagt her i diskusjonen, men det kan jo være store forskjeller fra studiested til studiested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk som klager over alt er irriterende. Greit å kritisere ting som virkelig er et problem, men da går det ofte an å ta det ad formelle veier - studieadministrasjon, foreleser, fagutvalg etc og få det ut av sinnet. Men noen er sånn at de klager på alt nesten automatisk (off, slitsomt, off, orker ikke, off mye å gjøre) - og når kurset er ferdig gir de plutselig uttrykk for at det var veldig gøy og bra likevel. Hadde vært mindre negativt for oss andre om de hadde holdt kjeft underveis også da...

Og folk som ikke kan jobbe selvstendig eller ta beskjeder når man jobber i grupper. Er glad jeg går på et studium med relativt lite gruppearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en spesiell type studenter som plager meg sånn som f.eks bare psykologistudenter eller alle på B.I, i noen av våre forelesninger er vi både administradjonsledelse, barnevernspedagoger og sosionomer og det er folk fra alle retninger som oppfører seg dårlig, tror alt jeg kan klage på allerede er nevnt men likevel, dett er de verste:

- de som kommer sent og ikke lukker døra etter seg når den var lukket da de kom.

- folk som har med pc (spesielt de med viften gående konstant), men sitter på facebook, msn eller vg.no istedenfor å ta notater, hva er vitsen med å komme på forelesning da?

- de som sitter og snakker åpenlyst om helt andre ting samtidig som foreleseren snakker og vi andre prøver å følge med. Måtte senest idag be de bak meg om å lukke brødboksen, jeg kom for å høre om utviklingspsykologi, ikke hvem du datet i helga.

- De som pakker høylytt sammen sakene sine, mens foreleseren fortsatt snakker. HATER når sluttpoenget drukner i pakkebråk, uhøflig er det også!

- de som ALLTID har noe å si! f.eks klassens bedreviter - som hver gang må kommentere utover det foreleseren forteller, på en måte som sier "jeg kan jo dette bedre enn deg".

- De som er syke, joda, credits til dere som stiller helhjertet opp på forelesning selv om dere har feber og hodepine,men det er forferdelig irriterende å sitte og høre på konstant snufsing og hosting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg mest over de som er så "flinke piker". Som leser mange timer til dagen, alltid leser pensumet før forelesning, får angst om de går glipp av et ord på forelesningen og som presser alle andre på gruppen (ved gruppearbeid) til å bruke lang tid på innleveringer. Arbeidskrav som vi ikke får karakter på gidder jeg faktisk ikke bruke timesvis hver ettermiddag på. Diskutere hvordan vi skal formulere hver setning. Effektivitet folkens!

Jeg er ganske lat student og irriterer meg som sagt over de i andre enden av skalaen. Jeg får like gode karakterer som streberne, så skjønner ikke at de gidder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske lat student og irriterer meg som sagt over de i andre enden av skalaen. Jeg får like gode karakterer som streberne, så skjønner ikke at de gidder!

Jeg irriterer meg over studenter som deg! Som er late og får ufortjent gode karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over studenter som deg! Som er late og får ufortjent gode karakterer.

Det er da ikke ufortjent! Noen lærer lettere enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke ufortjent! Noen lærer lettere enn andre...

Jepp, jeg lærer raskt og leser det nødvendige. Klarer sortere hva som er relevant ifm eksamen og pugger ikke småting, men ser de store linjene pga er på forelesningene.

Dessuten er jeg veldig god å uttrykke meg skriftlig og skriver mye om lite, så overbeviser sensor godt selv om jeg ikke har lest særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg lærer raskt og leser det nødvendige. Klarer sortere hva som er relevant ifm eksamen og pugger ikke småting, men ser de store linjene pga er på forelesningene.

Dessuten er jeg veldig god å uttrykke meg skriftlig og skriver mye om lite, så overbeviser sensor godt selv om jeg ikke har lest særlig.

Samme her. Helhetsbilde og forståelse av sammenhengene er viktigst, resten går på logikken.

Det er nå en gang slik at det er det arbeidslivet byr på også. Raske, konkluderende og handlekraftige avgjørelser basert på en strategi som ivaretar helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg trodde faktisk at du mente at du var _lat_ i den betydning at du ikke gjorde noe. Mange studenter er sånn nemlig, de går et studiene og er der uten å faktisk gjøre noe, men allikevel på et mystisk vis klarer å få gode karakterer (flaks eller smisk/gode kontakter). Jeg tok helt feil, sorry. Men da er du ikke lat, da er du bare effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Sånne som ser ned på andre studenter fordi det man studerer ikke er "fint" nok.

-Folk som klager i det uendelige over arbeidsmengde,hvor lite penger de har,hvor kjedelig studiet er osv.

- folk som har med pc (spesielt de med viften gående konstant), men sitter på facebook, msn eller vg.no istedenfor å ta notater, hva er vitsen med å komme på forelesning da?

- de som ALLTID har noe å si! f.eks klassens bedreviter - som hver gang må kommentere utover det foreleseren forteller, på en måte som sier "jeg kan jo dette bedre enn deg".

- De som er syke, joda, credits til dere som stiller helhjertet opp på forelesning selv om dere har feber og hodepine,men det er forferdelig irriterende å sitte og høre på konstant snufsing og hosting!

Og..

- De som sover eller hører på ipod i forelesningen

- De som unnskylder alt med at de har altfor mye å gjøre og lese, men de gjør ingenting for å få arbeidsmengden ned (f.eks jeg kan ikke bli med på noe sosialt denne uka, for jeg har så mye å gjøre! som kun ender opp med å sove bort halve dagen fordi de f.eks glemte å stille vekkerklokka etc.)

- De som aldri tar opp en bok for å lese i pensum.. i løpet av tre år; de bare dukker opp på eksamen og satser på at de står. Det er uforståelig for meg - hvorfor gidder man å være student da? Og de snakker hvert år om hvordan de skal skjerpe seg..

- De som alltid kommer for 10-15 minutter for sent og bråker på veien inn.. og det er alltid de samme. Og de skal absolutt sitte i midten, så alle må gå ut av rekka for at de skal sette seg der.

Dessuten syns jeg ikke det er credits til de som kommer på forelesning syke - er du syk, bli hjemme! Jeg har ikke lyst å bli smittet og jeg orker ikke sitte og høre på konstant hoste og snufsing i både forelesning og på lesesal!

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...