Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #41 Del Skrevet 8. februar 2009 Har psykologer behov for å kontrollere andre? Hmmm, jeg som trodde psykologer ønsket å hjelpe andre i prosessen med å finne seg selv og i å finne ut hva som er best for en selv. Psykologer liker å (mis)bruke sine pasienter som labrotter. Ikke bare det men de er ufattelig uhøflige. En psykolog vil spørre om alt, grave og spørre til og med ting som ikke har noe med lidelsen din å gjøre, bare for å mette sin nysgjerrighet. De er også ufattelig pretensiøse alle som èn, veldig viktig for disse å brukte store, tunge ord, skryte av sine opplevelser og diskutere andre. Det er en fin grense mellom å være interessert i mennesker, og manipulering av mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #42 Del Skrevet 8. februar 2009 Psykologer liker å (mis)bruke sine pasienter som labrotter. Ikke bare det men de er ufattelig uhøflige. En psykolog vil spørre om alt, grave og spørre til og med ting som ikke har noe med lidelsen din å gjøre, bare for å mette sin nysgjerrighet. De er også ufattelig pretensiøse alle som èn, veldig viktig for disse å brukte store, tunge ord, skryte av sine opplevelser og diskutere andre. Det er en fin grense mellom å være interessert i mennesker, og manipulering av mennesker. Du sier det finnes en fin grense... men er det noen psykologer som i følge deg i det hele tatt klarer å finne denne grensen? Hvorfor går i det hele tatt noen til psykolog om det var som du beskriver? Ting som du ser på som ikke er relevant for lidelsen kan jo for psykologen kanskje være relevant likevel, sett i et større perspektiv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 8. februar 2009 #43 Del Skrevet 8. februar 2009 Og jeg irriterer meg over de "gamle" studentene som alltid skal småprate bak meg Å, jeg vet ikke hvor "gamle" dine eldre studenter er, men i forelesningen har jeg opplevd å sitte foran eldre kvinner som bruker forelesningen til å snakke om barna sine.. Hmpf.. jeg er ikke kommet for å høre om dem I tillegg irriterer studenter meg som kommer med PC på forelesning: for å hente på Facebook istedenfor å notere eller med Ipod og hører på musikk: Hva er det med disse studentene? Får de mestringsfølelse bare fordi de har klart å stå opp i forelesning? Nei, jeg ligger heller i senga enn å gjøre slikt på forelesning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. februar 2009 #44 Del Skrevet 8. februar 2009 Å, jeg vet ikke hvor "gamle" dine eldre studenter er, men i forelesningen har jeg opplevd å sitte foran eldre kvinner som bruker forelesningen til å snakke om barna sine.. Hmpf.. jeg er ikke kommet for å høre om dem I tillegg irriterer studenter meg som kommer med PC på forelesning: for å hente på Facebook istedenfor å notere eller med Ipod og hører på musikk: Hva er det med disse studentene? Får de mestringsfølelse bare fordi de har klart å stå opp i forelesning? Nei, jeg ligger heller i senga enn å gjøre slikt på forelesning Jeg er en av de studentene som hadde med pc i forelesninger. Brukte den til å notere, eller bare surfe på internett når forelesningen ble for kjedelig. Sikkert noen som irriterer seg over det, men det er dems problem. Dette er jo ikke noe som bråker eller forstyrrer. For meg var det i hvertfall viktig å komme seg opp og komme på forelesning selv om jeg trenge pc for å holde ut timene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 8. februar 2009 #45 Del Skrevet 8. februar 2009 Tråden er ryddet, se reglerne /furstina (moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 8. februar 2009 #46 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg er en av de studentene som hadde med pc i forelesninger. Brukte den til å notere, eller bare surfe på internett når forelesningen ble for kjedelig. Sikkert noen som irriterer seg over det, men det er dems problem. Dette er jo ikke noe som bråker eller forstyrrer. For meg var det i hvertfall viktig å komme seg opp og komme på forelesning selv om jeg trenge pc for å holde ut timene. Jeg trodde man dro på forelesning for å få noe ut av den, for jeg pleier å gå hvis forelesningen er kjempedårlig - men jeg tenkte mer på de som kommer i forelesning for å surfe på nettet / chatte / sitte på facebook, uten å ha tatt opp skriveprogram, og de starter med det før forelesningen begynner - og fortsetter. Men jeg syns det er forstyrrende hvertfall - de kunne blitt hjemme og surfet Endret 8. februar 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 8. februar 2009 #47 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg trodde man dro på forelesning for å få noe ut av den, for jeg pleier å gå hvis forelesningen er kjempedårlig - men jeg tenkte mer på de som kommer i forelesning for å surfe på nettet / chatte / sitte på facebook, uten å ha tatt opp skriveprogram, og de starter med det før forelesningen begynner - og fortsetter. Men jeg syns det er forstyrrende hvertfall - de kunne blitt hjemme og surfet Helt enig. Skjønner ikke poenget med å komme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 8. februar 2009 #48 Del Skrevet 8. februar 2009 Å, jeg vet ikke hvor "gamle" dine eldre studenter er, men i forelesningen har jeg opplevd å sitte foran eldre kvinner som bruker forelesningen til å snakke om barna sine.. Hmpf.. jeg er ikke kommet for å høre om dem Det er som oftest barna de snakker om ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pest Skrevet 8. februar 2009 #49 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg er en av de studentene som hadde med pc i forelesninger. Brukte den til å notere, eller bare surfe på internett når forelesningen ble for kjedelig. Sikkert noen som irriterer seg over det, men det er dems problem. Dette er jo ikke noe som bråker eller forstyrrer. For meg var det i hvertfall viktig å komme seg opp og komme på forelesning selv om jeg trenge pc for å holde ut timene. Ja, også har en slike som meg som ikke klarer å sitte stille og konsentrere seg om bare en ting en hel forelesning. Da er internettet fryktelig kjekt å ha samtidig som en får med seg forelesningen. Men det er greit å sitte relativt lagt bak, så en ikke forstyrrer de andre som noterer hver eneste ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 8. februar 2009 #50 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Dette er jo ikke noe som bråker eller forstyrrer. Bare for å kommentere dette: det er noe av det som forstyrrer meg mest i en forelesning. I hvertfall de som sitter på de første radene. Bak meg får de surfe så mye de vil, men jeg sitter som oftest fra midten og ned. Hvorfor setter de seg på en av de første radene for å surfe? Selvfølgelig flyr øynene til alle når den personen loader en ny side av vg.no og skal lese dette.. Endret 8. februar 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frarøvet friheten Skrevet 8. februar 2009 #51 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg er enig i det noen skriver om psykologer. Jeg ble nærmest umyndiggjort da jeg gikk til psykolog. Ikke kunne jeg kjøre bil lenger, ikke kunne jeg ha type med høyere utdannelse, håret mitt burde være annerledes fordi jeg hadde draget på gutta, vennene mine forsvant fordi psykologen skremte de vekk ved å sette skumle diagnoser på meg. Huset mitt skulle selges, jeg skulle bare bo i boligbyggelag med lavere standard osv osv. Alt dette er helt sant!! Jeg er ikke noe forumtroll. Det værste av alt var at psykiateren min forrige uke sa at alt det de har kritisert meg for egentlig var mine egne tanker. Idiot! Jeg er en ressurssterk jente/dame, som kan bestemme over mitt eget liv. Jeg kan så pass mye psykologi at jeg ser at jeg har blitt behandlet av en syk person. Men det har krevd sitt, jeg er nærmest venneløs, har angst som egentlig ingen vil hjelpe meg med fordi de synes jeg har det for godt generelt. Denne behandleren får med seg alle mot meg, så å få en nøytral behandler er umulig. Dette skjer i Norge i 2009, det er en skam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #52 Del Skrevet 8. februar 2009 Helt greit at noen har med pc, men jeg foretrekker at de da setter seg bakerst. Fantastisk distraherende med en guttevalp som spiller WoW på raden foran. Nummer to: Hvis du er så syk at du hoster og snufser i ett sett - gå hjem, vær så snill. Forelesning og lesesal er ikke stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #53 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er enig i det noen skriver om psykologer. Jeg ble nærmest umyndiggjort da jeg gikk til psykolog. Ikke kunne jeg kjøre bil lenger, ikke kunne jeg ha type med høyere utdannelse, håret mitt burde være annerledes fordi jeg hadde draget på gutta, vennene mine forsvant fordi psykologen skremte de vekk ved å sette skumle diagnoser på meg. Huset mitt skulle selges, jeg skulle bare bo i boligbyggelag med lavere standard osv osv. Alt dette er helt sant!! Jeg er ikke noe forumtroll. ... Men det har krevd sitt, jeg er nærmest venneløs, har angst som egentlig ingen vil hjelpe meg med fordi de synes jeg har det for godt generelt. Denne behandleren får med seg alle mot meg, så å få en nøytral behandler er umulig. 1. Du mistet venner fordi psykologen satte diagnoser på deg? Jeg ser ikke helt sammenhengen... 2. Du kunne ikke kjøre bil? Hadde du en form for hjerneskade? Jeg ser ikke hvordan en vanlig psykolog kan bestemme at du ikke skal kunne kjøre bil.. 3. HUset ditt måtte selges? Hvordan kan en psykolg bestemme at du må selge huset? Det er vel sosialkontor etc som gjør slikt, dersom du ikke hadde råd til å bo der du bodde... 4. Behandleren får alle mot der. Kan du ikke bytte behandler til en annen avdeling etc? Behandleren har ikke lov til å utlevere informasjon om deg til en annen avdeling uten ditt samtykke, så det skal være ganske enkelt å få en ny behandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #54 Del Skrevet 10. februar 2009 Du er grunnfagsstudent altså? Det er veldig stor forskjell på proffesjons studenter og grunnfagsstudenter. Det finnes nok en del flink pike syndrom blandt proffesjonsstudentene også, men jeg ville syntes det var veldig trist om man hadde valgt seg inn på en så lang utdanning uten å komme over ens med noen andre som har valgt det samme. Da har man jo egentlig veldig mye felles, og om man ikke klarer å finne noen blandt 30-40 som man klarer å ha det kjekkt sammen med ville jeg tenkt at det var den personen selv det var noe galt med. Men det er nå bare meg da. Dæven, du klarte å få frem at det er noe galt med meg, fordi jeg mener psykologistudenter er kjedelige ;P Jeg er bachelorstudent, men mange venninner er profesjonsstudenter. Det vi på samme program har til felles, er interesse for psykologi. Vi er forsåvidt fortsatt like forskjellige individer som det vi var før vi begynte på studiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 10. februar 2009 #55 Del Skrevet 10. februar 2009 Jobbet et sted en gang der det kom en svær gjeng med legestudenter en fast dag i uken for å drikke øl og kose seg. De rotet noe innmari, la igjen masse søppel og oppførte seg generelt ganske ufyselig. Så jeg må vel innrømme å ha fått litt fordommer mot medisinstudenter etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #56 Del Skrevet 10. februar 2009 Dæven, du klarte å få frem at det er noe galt med meg, fordi jeg mener psykologistudenter er kjedelige ;P Jeg er bachelorstudent, men mange venninner er profesjonsstudenter. Det vi på samme program har til felles, er interesse for psykologi. Vi er forsåvidt fortsatt like forskjellige individer som det vi var før vi begynte på studiet Men om du har mange venninner som er profesjonsstudenter så kan de vel ikke være så kjedelige vel? Nei, jeg sa ikke at det var noe galt med deg fordi du syntes psykologistudenter er kjedelige, jeg sa at om man ikke finner noen i en gruppe på 30-40 personer som man har noe til felles med og som man kan ha det kjekkt sammen med så er det kanskje den personen det er noe galt med. Det er helt ok at 28 av de personene er kjedelige, men ikke at man ikke finner NOEN man liker. Det er klart man er vidt forskjellige individer, men om man velger å tilbringe 6 år (serlig profesjon altså) på noe som er et veldig tungt studie samtidig som man er oppegående og intelligent (kommer ikke inn på prof. eller bachelor uten å være inntelligent) og har en felles interesse for mennesker, er over gjennomsnittet åpne og empatiske så vil jeg likevel mene at man har ganske mange like elementer til tross for at man er forskjellige individer. Det er faktisk ikke slik at man er så vidt forskjellige om man velger å utdanne seg til det samme, man har da en del like verdier og et ganske likt syn på verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #57 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg er en av de studentene som hadde med pc i forelesninger. Brukte den til å notere, eller bare surfe på internett når forelesningen ble for kjedelig. Sikkert noen som irriterer seg over det, men det er dems problem. Dette er jo ikke noe som bråker eller forstyrrer. For meg var det i hvertfall viktig å komme seg opp og komme på forelesning selv om jeg trenge pc for å holde ut timene. Selvsagt forstyrrer pc'ene. Det lager lyd når man knaster på tastaturet. Det lager lyd når man klikker med musen. Og så er det irriterende med en stor, lysende skjerm i øyekroken, ikke minst når det flakker forskjellige ting på disse skjermende. Vi er bygget slik at ting som beveger seg tiltrekker seg blikket vårt, og da er det forstyrrende med andres nettsurfing. Forøvrig ble reklameskjermene på bussene her i staden fjernet etter at folk klaget på nettopp det at det var så forstyrrende og irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #58 Del Skrevet 10. februar 2009 De som kun snakker om studiene sine, uansett hva de studerer. Hvis mine venner hadde oppført seg sånn hadde det blitt kjedelige fester, så lenge mange av dem studerer/har studert matte, fysikk og informatikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #59 Del Skrevet 10. februar 2009 Men om du har mange venninner som er profesjonsstudenter så kan de vel ikke være så kjedelige vel? Nei, jeg sa ikke at det var noe galt med deg fordi du syntes psykologistudenter er kjedelige, jeg sa at om man ikke finner noen i en gruppe på 30-40 personer som man har noe til felles med og som man kan ha det kjekkt sammen med så er det kanskje den personen det er noe galt med. Det er helt ok at 28 av de personene er kjedelige, men ikke at man ikke finner NOEN man liker. Det er klart man er vidt forskjellige individer, men om man velger å tilbringe 6 år (serlig profesjon altså) på noe som er et veldig tungt studie samtidig som man er oppegående og intelligent (kommer ikke inn på prof. eller bachelor uten å være inntelligent) og har en felles interesse for mennesker, er over gjennomsnittet åpne og empatiske så vil jeg likevel mene at man har ganske mange like elementer til tross for at man er forskjellige individer. Det er faktisk ikke slik at man er så vidt forskjellige om man velger å utdanne seg til det samme, man har da en del like verdier og et ganske likt syn på verden. Jeg syns at psykologistudenter, det være seg på bachelor eller profesjon er kjedelige. Jeg har venninner på profesjon, og venninner på bachelor. Jeg går jo på bachelor, så når jeg sier at psykologistudenter er kjedelige, så generaliserer jeg. Og jo, du sa jo at hvis jeg ikke finner NOEN jeg har til felles med, så er det noe galt med meg. Så hva om jeg ikke finner noen på studiet mitt jeg har noe til felles med? La oss si at de venninnene jeg har, studerer psykologi andre steder i landet/verden. Men på studiet mitt er det 0 personer jeg har så mye tilfelles med eller finner spennende. Da er det noe galt med meg? Det er en mellomting mellom å være spennende og finne fellestrekk med andre studenter, og det å være helt isolert fra folk. Jeg har studiet mitt til felles med medstudentene. Hvis alle skal ha noe mer til felles, bare fordi man studerer det samme, så blir man fort kollektiv og har ikke noen -jeg, men bare -vi. Jeg kan ha mer tilfelles med medisinstudenter eller fysikkstudenter enn psykologistudenter. Faglig, kan jeg ha masse tilfelles med psykologistudenter. Men nå handlet altså mitt første innlegg som du kommenterte, at jeg generelt finner psykologistudenter ganske gørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 11. februar 2009 #60 Del Skrevet 11. februar 2009 Har vi ikke gitt psykologstudentene nok plass nå? Hva med andre studenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå