Gå til innhold

Mest irriterende studenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er psykologistudent jeg... Og forferdelig irriterende av meg.

Hehe, er det DEG vi har snakket med alle sammen? ;)'

Neida, de eneste studentene jeg irriterer meg over er det som prater under forelesningen, de som kommer for seint og de som alltid klager og sutrer over dårlig økonomi selv om man strengt tatt selv velger å bli student, og vet godt hva man går til. De fleste klarer også å ta seg en deltidsjobb, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så ufattelig vanskelig for enkelte.

Ja, også jussstudenter, da... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senterpartiet har foreslått en lov mot krenkende ytringer overfor psykologistudenter nå, så det er håp.

Ha ha! Skal psykologistudenter bli freda nå også. Ja de vet å ordne det for seg selv. De burde ha størst kunnskap om hvordan de skal reagere på kritikk, vil tippe det er en del av pensum. Men jeg innbiller meg at mange psykolger har problemer med temperamentet sitt. Og at de tar utdannelsen for å finne ut av seg selv.

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle om psykologistudenter er/blir psykopater? Så lenge de er rasjonelle psykopater, så vil de ligge med deg, ta vare på ungene dine, lage middag, etc, så lenge de har fordeler av det. Er du sammen med en psykopat, så kan du i alle fall beregne adferden, det er det utfallet som personen ser seg mest tjent med, og så er det bare å skille mellom kort og lang sikt. Psykopater med lav frustrasjonstoleranse tyr kanskje mer til vold, men dette er atypisk for jenter. Psykopater med høy frustrasjonstoleranse vil kanskje i mindre grad la være å ta oppvasken, de sørger bare for at du tar oppvasken litt mindre enn dem i snitt, slik at de kommer vinnende ut. Smarte psykopater kan være OK å ha som knullekompiser de. En må bare tenke taktisk i alt en gjør, og ta høyde for at vanlige manipulerende virkemidler ikke virker like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Skal psykologistudenter bli freda nå også. Ja de vet å ordne det for seg selv. De burde ha størst kunnskap om hvordan de skal reagere på kritikk, vil tippe det er en del av pensum. Men jeg innbiller meg at mange psykolger har problemer med temperamentet sitt. Og at de tar utdannelsen for å finne ut av seg selv.

Eh... jeg er rimelig sikker på at hun tulla... Ellers er det du sier så dumt at det ikke er morsomt en gang. Det er faktisk ikke sånn at psykologer har noen spesielle problemer med temperamentet sitt, og jeg skjønner ikke hvor du tar det fra. Det er kanskje et spesielt yrke å velge, men det er helt utrolig hvis mange tror at man selv må være skrudd i hodet for å ville hjelpe andre mennesker.

Min erfaring er at psykologer og psykologistudenter flest er mer empatiske enn andre mennesker. Jeg har jobbet med mange psykologer, og i de aller fleste tilfellene har dette vært både dyktige og flotte folk.

Det er mange andre som jobber i psykiatrien som ikke møter slike fordommer som psykologer og psykiatere. Hvor er det sånn? Hvorfor skal en psykolog være noe mer psykopatisk eller ustabil enn en sosionom, vernepleier eller sykepleier som jobber i psykiatrien? Forskjellen på disse og psykologer er at psykologene har lengre utdanning og en større teoretiske forståelse for psykologise fenomener. Ingenting tilsier at de skal være mer ustabile følelsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg har store fordommer mor juss-studenter! Perleøredobber og pappa-fond og sossenykker! Men for all del, to av mine beste venner er utdannet jurister, så er klar over at det er generalisering:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot litteraturvitere... Men tror det er mye fordi jeg kjenner en som går rett inn i stereotypien av en litteraturstudent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv psykologistudent. Og synes psykologistudenter er de mest irriterende studentene.

Makan til kjedelige mennesker skal man lete lenge etter. Finner ikke på noe moro, sitter bare og dyrker "flink pike"-syndromet ditt.

Takk Gud for at det finnes andre mennesker man kan ha det gøy med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litteraturstudent
Jeg har fordommer mot litteraturvitere... Men tror det er mye fordi jeg kjenner en som går rett inn i stereotypien av en litteraturstudent...

Og stereotypien er? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv psykologistudent. Og synes psykologistudenter er de mest irriterende studentene.

Makan til kjedelige mennesker skal man lete lenge etter. Finner ikke på noe moro, sitter bare og dyrker "flink pike"-syndromet ditt.

Takk Gud for at det finnes andre mennesker man kan ha det gøy med.

Haha jeg er også psykologistudent og syns at de fleste er så jævla gørr kjedelige! Merker at de jeg klikker best med i forelesninger er de som kommer fra andre studieprogrammer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg er også psykologistudent og syns at de fleste er så jævla gørr kjedelige! Merker at de jeg klikker best med i forelesninger er de som kommer fra andre studieprogrammer :P

Du er grunnfagsstudent altså?

Det er veldig stor forskjell på proffesjons studenter og grunnfagsstudenter.

Det finnes nok en del flink pike syndrom blandt proffesjonsstudentene også, men jeg ville syntes det var veldig trist om man hadde valgt seg inn på en så lang utdanning uten å komme over ens med noen andre som har valgt det samme. Da har man jo egentlig veldig mye felles, og om man ikke klarer å finne noen blandt 30-40 som man klarer å ha det kjekkt sammen med ville jeg tenkt at det var den personen selv det var noe galt med. Men det er nå bare meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare bea
Hvor er det sånn? Hvorfor skal en psykolog være noe mer psykopatisk eller ustabil enn en sosionom, vernepleier eller sykepleier som jobber i psykiatrien? Forskjellen på disse og psykologer er at psykologene har lengre utdanning og en større teoretiske forståelse for psykologise fenomener. Ingenting tilsier at de skal være mer ustabile følelsesmessig.

Det er skummelt for hvermansen at det bor en psykolog i gata eller er en psykolog eller psykologistudent på KG. Kanskje hvermansen har svin på skogen og er redd for at psykologen kan lese sjelen hans? Tross alt, psykologer har 6 års utdannelse som hvermansen ikke aner hva går ut på. Kanskje psykologer vet noe hvermansen ikke vet? Kanskje hvermansen avslører seg selv og sine problemer uten at han selv aner det? Shit, best for hvermansen å sykeliggjøre psykologen før psykologen sykeliggjør hvermansen. Men psykologen hadde ikke tenkt å sykelligjøre hvermansen. Hvermansen er altså svært , og dermed syk, som må sykeliggjøre en person bare pga. utdannelse innen psykiatrien.

Tror det henger sammen slik. Sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare bea
Men psykologen hadde ikke tenkt å sykelligjøre hvermansen. Hvermansen er altså svært , og dermed syk, som må sykeliggjøre en person bare pga. utdannelse innen psykiatrien.

Hvermansen er altså svært PARANOID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal være litt forsiktig med å slenge psykopatibegrepet rundt seg, jeg vil heller karakterisere en del psykologistudenter som kontrollfriker :)

Når det er sagt er ikke alle som studerer psykologi interessert i å bli kliniske psykologer som jobber med pasienter.. En stor del av de som studerer psykologi er opptatt av generelle prosesser som er relevant for alle, blant annet sansning, persepsjon, oppmerksomhet, hukommelse, språkprosessering osv...

Ikke alle har behov for å kontrollere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tror man skal være litt forsiktig med å slenge psykopatibegrepet rundt seg, jeg vil heller karakterisere en del psykologistudenter som kontrollfriker :)

Når det er sagt er ikke alle som studerer psykologi interessert i å bli kliniske psykologer som jobber med pasienter.. En stor del av de som studerer psykologi er opptatt av generelle prosesser som er relevant for alle, blant annet sansning, persepsjon, oppmerksomhet, hukommelse, språkprosessering osv...

Har psykologer behov for å kontrollere andre? Hmmm, jeg som trodde psykologer ønsket å hjelpe andre i prosessen med å finne seg selv og i å finne ut hva som er best for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok en del flink pike syndrom blandt proffesjonsstudentene også, men jeg ville syntes det var veldig trist om man hadde valgt seg inn på en så lang utdanning uten å komme over ens med noen andre som har valgt det samme. Da har man jo egentlig veldig mye felles, og om man ikke klarer å finne noen blandt 30-40 som man klarer å ha det kjekkt sammen med ville jeg tenkt at det var den personen selv det var noe galt med. Men det er nå bare meg da.

SNORK!

Akkurat sånne utsagn gjør at jeg synes psykologistudenter er dørgende kjedelige. Jævla idealistiske, "la oss alle være venner" misfits. Det er bare så utrolig lite interessant om du synes andre meninger er er triste. Og den klassiske "men det er nå bare meg da". Skal du slenge på en "unnskyld at jeg lever" og?

Ikke minst at du understreker ts poeng om besserwissere:

Og man har egentlig veldig mye felles fordi man har valgt samme studie? :skratte: Har du sett Lost in Translation? Du minner meg om den scenen med hun blåste skuespilleren når hun snakker om alt hun har tilfelles med Keanu Reaves: "And we have all these things in common, like; we both live in L.A, and we both have two dooogs, soo you know...*gigglegiggle*"

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare bea

Narsissister er opptatt å ha kontroll på andre. Ikke psykologer. Det er derfor de færrste narsissister blir psykologer og de færreste klienter til en psykolog er narisissister da en narsissist mistenker psykologer for å ville kontrollere folk (hint liksom....) og således aldri oppsøker psykologer til tross for at de helt klart burde......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt. Jeg er litteraturviter, og har selv en mengde fordommer mot litteraturvitere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...