Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #1 Del Skrevet 30. juni 2003 Har en slørhale på 4 år. Våknet nå og fant den flytende på siden i vannskorpa.. Mistet litt for mye for opp i vannet i går, men trodde ikke det var såå farlig. Hva skal jeg gjøre?? Den puster nesten ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #2 Del Skrevet 30. juni 2003 uff da... prøv litt munn til mun metode, blås på den1 hehe nei.. jeg har selv fisker og dette skjer av og til, noen ganger dør den detsverre, men andre ganger går det bra etter noen times tid. la oss vite da..lykke til så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 30. juni 2003 #3 Del Skrevet 30. juni 2003 Huff da. Det er nok liten trøst, men er ikke fire år gammelt for en akvariefisk? Den har nok hatt det veldig godt hos deg. Dør den nå får du kanskje begrave den i hagen og lage en liten gravsten til den? Det gjorde vi med våre kaniner etterhvert som de ble gamle (mange år siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #4 Del Skrevet 30. juni 2003 Har en slørhale på 4 år. Våknet nå og fant den flytende på siden i vannskorpa.. Mistet litt for mye for opp i vannet i går, men trodde ikke det var såå farlig. Hva skal jeg gjøre?? Den puster nesten ikke! En av mine slørhaler holdt på å dø i forrige uke (lå på siden og klarte ikke å svømme),- tok han over i en egen bolle i ett døgn, og da kviknet han til. Han er helt fin nå Jeg tror muligens han hadde hatt forstoppelse for i bollen lå det noe ekle greier :veldigsur: Vel. lykke til. Håper fisken kvikner til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #5 Del Skrevet 30. juni 2003 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg tok den over i en bolle rett etter at jeg skrev det første innlegget. Løftet den med en stor spiseskje opp over vann i et par sekunder noen ganger med noen minutters mellomrom. Tenkte at den kanskje trengte "luft"...De går jo vanligvis opp til vannoverflaten selv så...Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, men nå er den nesten seg selv 100% igjen! :D Det hadde jeg aldri trodd. Var helt sikker på at den var sten død da jeg fant den. Er forresten litt usikker på om det er en slørhale jeg har..Etter at jeg lette på internett i stad etter hjelp(slørhaler har jo ikke store øyne fant jeg ut). Fisken min er helt svart med kjempestore øyne- noen som vet hva slag det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #6 Del Skrevet 30. juni 2003 Har hatt en slik selv, men husker ikke hva den heter! Øynene står ut fra hodet, ellers ser den ut som en svart gullfisk sånn ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 30. juni 2003 #7 Del Skrevet 30. juni 2003 Så bra at det gikk bra med fisken din!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #8 Del Skrevet 30. juni 2003 unnskyld meg men.... lenge siden heg har ledd så godt som nå... beste innlegg på lenge..Flott at folk er glad i kjæledyrene sine, har og dyr jeg er glad i, men så mye styr for en FISK!!! JAJA lykke til m gullfisken din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 30. juni 2003 #9 Del Skrevet 30. juni 2003 Hei, hei! En fisk er nå ett kjæledyr den og da...... Nå må den overlevende fisken få ett navn syns jeg, hvis den ikke allerede har da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 30. juni 2003 #10 Del Skrevet 30. juni 2003 Du har nok en slørhale, men du har en art som har store øyne. For med store øyne, mener du at øynene liksom ligger som kuler på utsiden av hodet, ikke sant? Utstående, på en måte? Egentlig er det synd å skam å tukle slik med en gullfisk (ikke slik du gjorde altså, men de som aler frem slike spesielle egendkaper). I utgangspunktet ser gullfisken på ingen måte ut slik som de du ser i dyrebutikken. Håper fisken din har frisknet helt til nå. Første gang jeg har hørt noen ta en fisk over vann for å la den få luft!!! Og ikke minst lykkes...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 3. juli 2003 #11 Del Skrevet 3. juli 2003 Vannbytte, vannbytte og atter vannbytte! Skift 1/3 av vannet hver uke. Hvis fisken er syk (f.eks prikkesyke) eller har fått for mye mat så skift 1/3 av vannet hver dag. Matrester forurenser mye i akvariet. Hilsen Trille, hobbyakvarist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 5. juli 2003 #12 Del Skrevet 5. juli 2003 Du har sikkert en svart slørhale, også kjent som Teleskopfisk. http://www.quick.no/hermann/aqua/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå