Ce'Nedra Skrevet 8. februar 2009 #21 Skrevet 8. februar 2009 Jeg synes RFSU var MYE dårligere enn vanlig Gilette barbergel. Det som funker for meg er å ikke ha altfor skarpe blader, desinfisere dem (og skylle dem) med jevne mellomrom, ikke barbere oftere enn ca. hver 3. dag og å ha på unirens etterpå. Pass også på å få skylt bort alt barberskum nøye, og å bruke Dr. Greve eller lignende. Får ikke nupper lenger etter at jeg begynte å barbere litt sjeldnere, altså maks et par ganger i uken.
Kamikatze Skrevet 8. februar 2009 #22 Skrevet 8. februar 2009 Unngå trippelbladshøvel, gå for dobbeltblad. Og bruk et vanlig system. De damehøvlene er ikke noe. Gilette GII contour-systemet er ok. Og barber deg like før det blir flo sjø. (står i lokalavisen) rens etterpå, og dropp hudkrem der. Kun aseptisk. Og varier metoden: sprit- eller klorhexidinbasert, aloe vera, sitronsaft. Så får du sjekket om det er noe du reagerer negativt på. Vask først i så varmt vann du makter. Bruk rikelig med barbergel, helst med aloe. Skyll grundig etterpå, og avslutt med kaldt vann, for å lukke porer. sørg for å ha det luftig en halvtime-time etterpå, og gjerne lenger.
Ce'Nedra Skrevet 8. februar 2009 #23 Skrevet 8. februar 2009 Ja, viktig som Kamikatze sier; bruk masse varmt vann på forhånd. Og ikke ta på den tighteste blondestringen etterpå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå