Anie Skrevet 1. juli 2003 #21 Skrevet 1. juli 2003 Det er en ting jeg reagerer på her' date=' når dere som barnehage personal uttaler dere. Hva mener dere med at barna er der hele dagen og at det er negativt for dem??[/quote'] Hei Pearl I min barnehage åpner vi 06.30 og stenger 17.00, dette blir 10,5 time om dagen. Et barn som er der så lenge blir veldig trøtt og sliten - det blir en lang dag for et lite barn som er i full aktivitet hele dagen. I min barnehage har vi samtidig forståelse for de foreldrene som har så lang arbeidstid - det er jo derfor vi har så lang åpningstid som vi har - men samtidig så ser jeg ikke noe i veien for å oppfordre foreldre til å hente barnet tidligere en og sjelden gang når de har mulighet til det. Vi kan jo bare ta oss selv som eksempel pearl Vi syns jo det er deilig å slutte tidligere på jobb en sjelden gang vi også - og det vil også gjelde for barna
Anie Skrevet 1. juli 2003 #22 Skrevet 1. juli 2003 Tror det har mye å si ombarnet sover eller ikke. Hadde ikke min datter sovet så lenge som hun gjorde, hadde nok hun blitt mye mer sliten. Så har vi de barna som ikke skal sove lenger enn 20 minutter fordi de ikke for sove på kvelden, da blir en barnehage dag på 10,5 time mye
Silfen Skrevet 1. juli 2003 #23 Skrevet 1. juli 2003 Helt enig. Og hadde det vært situasjonen med min datter, hadde nok samvittigheten vært enda svartere!
Gjest mattahara Skrevet 1. juli 2003 #24 Skrevet 1. juli 2003 Ser dere skriver om foreldre som tripper forran barnehagsdøren o, morgenen.. Det har vi bestandug gjort!! Barnehagen her hjemme åpner kl.07.15 å da er min mann der kl 07.15. for han begynner på jobben kl 07.30. Det som vi reagerte på var at personalet selv kom kl 07.15 oh gjerne 07.25.. Dette er veldig frustrende for da føler man at man står og maser å nesten kaster barnet sitt i armene på den ansatte å løper avgårde..ingen hyggelig ting det der... Jeg trodde trodde nesten fdet at de ansatte begynnte kl 0700 så de kunne få tent litt lys å ta ned stoler fra bordet før barna kom om morgnen. Døtene kunne man da klare å holde låst til kl 07.15.. Vi har ikke dette problemet lenger i ogmed eldste går på sfo ( det er det kaffe lukt, stolene nede og stearinlys tent koslig om morgenen) og den lille går i fam.barnehage Min sønn sa det når han ble hentet på ettermiddagen at "jobba i dag også jeg mamma" " måtte hjelpe med å ...å ...å.... masse greier. Ikke missforstå han har ikke lidd noe nød å klart det var stas noen ganger,, men hver dag da... Vi tok det opp også men ingen var lydhøre på den saken.. Litt trist syntes nå jeg da...
Gjest mattahara Skrevet 1. juli 2003 #25 Skrevet 1. juli 2003 Ser det at jeg kunne trenge meg et nytt gramatikk og stavekurs...
Gjest Mayamor Skrevet 2. juli 2003 #26 Skrevet 2. juli 2003 Min sønns banehage åpnet kl.07.15. Jeg begynner på jobb kl. 07.00. Gutten ble da med meg på jobb de første 15 minuttene. Klart vi trippet kl. 07.15. Nå åpner ikke SFO før 07.30. Dvs. 30 minutter med meg på jobb... :-? Nå bor vi slik til at jeg kan se jobb, barnehage og skole fra stuevindu... Men dette var jo et bevisst valg i sin tid... Mayamor
Gjest Anie uinlogget Skrevet 2. juli 2003 #27 Skrevet 2. juli 2003 Det som vi reagerte på var at personalet selv kom kl 07.15 oh gjerne 07.25.. Dette er veldig frustrende for da føler man at man står og maser å nesten kaster barnet sitt i armene på den ansatte å løper avgårde..ingen hyggelig ting det der.... Heisan Jeg kan komme med eksempel fra min barnehage, der åpner vi 06.30 - og personalet begynner 06.30. Vi ansatte skulle gjerne ha begynt et kvarter før slik at vi fikk hengt av oss klær og div slik at vi kunne ta i mot barna 06.30 - men da må jo sjefen betale oss for et kvarter mer - og det vil han jo ikke. Derfor kommer heller ikke vi før akkurat 06.30
Samsara Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #28 Skrevet 4. juli 2003 Tusen takk for mange svar. Jeg tar til meg råd om å ikke være for godtroende, og skal jobbe intenst med å aldri mer si tanter til barnehagepersonale... Hos oss er det forresten åpent fra åtte til fire, men er nok beregnet på mødre i reduserte stillinger, siden det bare er tre dager i uken. Idag hørte jeg forresten om en barenhage som ikke tillot ungene å komme etter åtte, og hvor det ikke var lov å hente før fire. Sært? Privatbarnehage i Oslo, som tar inn unger to og to etter hvordan de matcher, for det fungerer visst i buddysystem...Tenk det - ikke var det greit å holde ungen hjemme en dag om den ikke var skikkelgi syk heller. Moren som fikk tilbud derfra, jobber som flyvertinne og savner ungen voldsomt etter noen dager borte - en slik barnehage ble bare ikke aktuelt, fancy og ettertraktiet eller ei!
Gjest Coolaid Skrevet 4. juli 2003 #29 Skrevet 4. juli 2003 Jeg og mine kolleger har både profesjonalitet og yrkesstolthet. Det som du beskriver i innlegget ditt er ikke akseptabelt i våres barnehage. Og så en kometar til Starfish: Vi tar ikke oss selv så høytidelig at vi ikke tåler å bli kalt tanter og onkler. ....
Gjest Coolaid Skrevet 4. juli 2003 #30 Skrevet 4. juli 2003 Ser at diskusjonen her etterhvert også omhandler hvor lenge barn skal være i barnehagen. Det er et faktum at foreldre må jobbe for å tjene til livets opphold. Det resulteres i at barn gjerne er fra 0730 ti 1630 i barnhagen. Ser foreldre som stresser til og fra barnehagen, alltid liten tid og syns at døgnet skulle hatt minst to timer til. Vil bare si at foreldre overfører stress til barna. Ta det med ro. planlegg godt, har du muligheten hent tidlig en gang i blandt, ikke kav dere opp i hverdagens mas og kjas. Tenk gjennom hva du og barnet ditt kan gjøre for å få en mindre stressende dag. Ikke alltid liker bra å være 9 timer i barnehagen
Gjest Anti-tante Skrevet 4. juli 2003 #31 Skrevet 4. juli 2003 Min erfaring med barnehagetanter er at de er et gjeng med bedrevitende, hovmodige, overbetalte og meningsterroriserende kjerringer med nedlatende kommentarer og sure oppstøt. Tok konsekvensen av det og skaffet meg Au-pair. Er meget fornøyd så langt.
Gjest Mayamor Skrevet 5. juli 2003 #32 Skrevet 5. juli 2003 Min erfaring med barnehagetanter er at de er et gjeng med bedrevitende, hovmodige, overbetalte og meningsterroriserende kjerringer med nedlatende kommentarer og sure oppstøt. Tok konsekvensen av det og skaffet meg Au-pair. Er meget fornøyd så langt. Gjest som skriver et slikt innlegg... Ikke overraskende. Snakk om å "vite" alt om alle uten generalisering... Mayamor
Gjest Tex Skrevet 5. juli 2003 #33 Skrevet 5. juli 2003 Har ikke lest hele tråden, men jeg ville bare kommentere.... Synes "tante" er en hedersbetegnelse, jeg.... Fikk kort fra en som sluttet igår, der sto det: "Kjære Tex, tusen takk for at du har passet så godt på meg og lært meg så mye morsomt. Du er verdens greieste og tøffeste tante!! Klem fra ***** " Blir kjempeglad, man kaller da ikke hvem som helst for tante? Klem fra pedagogen Tex :blunke:
Gjest Tex Skrevet 5. juli 2003 #34 Skrevet 5. juli 2003 Min erfaring med barnehagetanter er at de er et gjeng med bedrevitende' date=' hovmodige, overbetalte og meningsterroriserende kjerringer ...[/quote'] OVERBETALTE !!!!! Herregud nå lo jeg godt !!!
Kipa Skrevet 6. juli 2003 #35 Skrevet 6. juli 2003 Min erfaring med barnehagetanter er at de er et gjeng med bedrevitende, hovmodige, overbetalte og meningsterroriserende kjerringer med nedlatende kommentarer og sure oppstøt. Tok konsekvensen av det og skaffet meg Au-pair. Er meget fornøyd så langt. Hvordan kan du bare våge å si at alle vi som jobber i barnehage er sånn. Og hvorfor tør du ikke si ditt riktige navn....Du virker veldig reflektert og voksen må jeg bare si :o
Gjest Tule ike i log Skrevet 6. juli 2003 #36 Skrevet 6. juli 2003 Det er en ting jeg reagerer på her, når dere som barnehage personal uttaler dere. Hva mener dere med at barna er der hele dagen og at det er negativt for dem?? Jeg trodde at når en hadde en full barnehage plass og barnehagen har åpent fra 7.30 til 16.30, at det var meningen at man kunne benytte seg av dette. Som regel har man behov for full plass når man takker ja til det og arbeidstidene vår er fra 8.00 til 16.00 så skal man bli sett skjevt på fordi man ikke kan hente poden tidligere. Nei, dette høres litt graverende ut. Håper jeg har misforstått. For vår del sier det seg selv at vi henter ungene tidligere hvis vi har annledning, men som regel har vi ikke det når begge er i full jobb. Det er selvfølgelig ikke drømme tilværelsen og vi skulle gitt mye for å kunne bytte, slik at ivertfall kunne hentet ungene i 15.00-16.00 tia, men ærlig talt så burde barnehage personalet være voksne nok til å forstå at man faktisk ikke har så mye valg når barna er der hele dagen, det er vel derfor barnehagene har åpent til 16.30 eller lengre også, eller?? Jeg snakker ikke da om de som kommer før åpningstid og henter etter. Men jeg kan bare forestille meg hvor vanskelig det kan være for folk i Oslo området med deeee lange køene om morningen og ettermiddagen, valget deres er vel å komme for sent på jobb hver dag og da kanskje få oppsigelse eller å levere ungene så tidlig som overhode mulig. Det er jammen ikke lett i dagens materialistiske samfunn, eller hva??? ¨hei en vanlig arbeidsdag er på ca 7,5 timer pluss lunsj da vbør vel ikke et barn behøve og vere lenger i barnehagen en 8,5 til 9 timer hilsen
Gjest Coolaid Skrevet 7. juli 2003 #37 Skrevet 7. juli 2003 Når det gjelder hvor lenge et barn bør eller kan være i barnnehagen er det ikke noe fasit svar på det. Men tenk på barnets ve og vel først og fremst. Å være i barnehagen er likestilt med å være i full jobb, kan være veldig slitsomt. Selv om sjefen din ligger mulighetene til rette betyr det ikke at det er godt for din egne helse og trivsel å jobbe så mye som mulig........Og barn som er syke/ ikke føler seg vel, bør holdes hjemme. Lar man barna få gå i banrnehagen før de er skikkelig frisk ender det bare opp med at de får seg en runde på ny. Det er ris til egen rumpe det.
Gjest Coolaid Skrevet 7. juli 2003 #38 Skrevet 7. juli 2003 Min erfaring med barnehagetanter er at de er et gjeng med bedrevitende, hovmodige, overbetalte og meningsterroriserende kjerringer med nedlatende kommentarer og sure oppstøt. Tok konsekvensen av det og skaffet meg Au-pair. Er meget fornøyd så langt. Vi som jobber med barn (og gjerne har noen selv også) her opparbeidet oss en del kunnskap som blir brukt som redskap i vårt arbeid. Denne kunnskapen kommer gjennom erfaring, kanskje kurs og etterutdannelse og ikke minst at vi har blitt godt kjent med hvert enkelt barn som vi har ansvar for. Ofte tilbringer vi mere tid sammen med barna enn foreldrene gjør. Tror at Anti tante har en noe snevere tankegang når han/hun beskriver alle barnehageannsastte slik. Kanskje dette skyldes en negativ opplevelse?......Kan uannsett ikke fatte at det går ann å sette andre i bås på den måten. For meg virker det som om Anti tante beskriver seg selv i innlegget sitt i stedet for barnehageansatte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå