Gå til innhold

hva synes dere om dette navnet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Hva slags assosiasjoner får dere til navnet Walter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt rar, søt og distrè gammel mann. Eller en sånn sur gammel gubbe. Iallefall gammel. Det er det jeg tenker på.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Tenker på en gal gammel tysker. (jeg har det sikkert fra en gammel tv-serie eller noe ;) )

Skrevet

En sjokoladelagende tysk eller østerrisk gammel mann med litt Einstein-utseende.

:jepp:

Skrevet
Tenker på en gal gammel tysker. (jeg har det sikkert fra en gammel tv-serie eller noe ;) )

Jeg tenker på en som spilte i Syv søstre på TV2. Han het Walter og snakket gebrokkent tysk.

Skrevet

En gammel mann. Synes det blir rart å skulle si navnet med norsk uttale...

Skrevet (endret)

Han der steingale fyren i De 7 søstre som gikk på tv2. :hoho:

Endret av SummerJoy
Skrevet

Tenker først og fremst på Walter Wangberg, kjendisadvokat i Bergen. Synes forøvrig at Walter er et helt ok navn.

Skrevet (endret)

lastebilsjafør!

Endret av Entil
Skrevet

mmm, Walters mandler...

Skrevet

En eldre litt kort mann, med hvitt tykt hår og måne (kanskje hentesveis). Bruker frakk og liker sånne harde karamell drops....

Ellers tenker jeg på sjokolade.... den til Freia .... Walters mandler eller-noe-sånt.

Skrevet
En eldre litt kort mann, med hvitt tykt hår og måne (kanskje hentesveis). Bruker frakk og liker sånne harde karamell drops....

Ellers tenker jeg på sjokolade.... den til Freia .... Walters mandler eller-noe-sånt.

Signerer! :goodbye:

Gjest Gjest_Betty_*
Skrevet

Tenker med engang på "Walter" fra tvserien "Ugly Betty".

Han var litt rar, god og veldig klossete...

Og selvfølgelig; Walters mandler. NAM :)

Walter =Snill mann.

Skrevet

Sjokolade.

Men jeg syns egentlig dette med assosiasjoner blir litt vanskelig, siden alle har en eller annen assosiasjon til de fleste navn. Man kan ha negative assosiasjoner til selv de vanligste navn, hvis man f.eks. har kjent noen man ikke har likt med det navnet. Jeg tror det går kort tid før omgivelsene kun forbinder navnet med barnet som bærer det.

Skrevet
Han der steingale fyren i De 7 søstre som gikk på tv2. :hoho:

Hehe, samme her ;)

Men det er sikkert bare fordi jeg aldri har kjent noen med det navnet i virkeligheten.

Skrevet

Tenker på en av dukkene til buktaleren Jeff Dunham, en liten, bitter mann...

Skrevet

Jeg forbinder navnet med en gammel mann med snille øyne og håret til alle kanter. Ser for meg at han er lav og går med stokk. Må være fra tv eller noe i og med at jeg ikke kjenner noen som heter Walter.

Skrevet

Jeg kjenner en kar i virkeligheten som heter Walter og er helnorsk. Han har aldri fått til livet sitt helt - verken karriere eller familie.

Men som det ble sagt over her.........ALLE navn vil jo skape både positive pg negative assosiasjoner hos folk avhengig av preferanserammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...