Gå til innhold

Kastrert hannhund

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi skal få hund etterhvert. Men min samboer vil ikke ha kastrert hannhund - vi kommer sannsynligvis til å ta en omplasseringshund.

Han mener de er sløve, lobotomerte og at halve personligheten er vekk...

Jeg vet ikke hva jeg skal si - ville ikke selv kastrert en hannhund, men nå er de jo kastrert på forhånd. Og - det er vel fordeler med dette også. Dessuten - halve personligheten er vel ikke borte?

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, min hannhund var kastrert.

Hans personlighet kom bedre frem som kastrert, for han konsentrerte seg om MEG og ikke alt annet (les: andre tisper). Alt jeg hadde lært han fallt på plass, og han var plutselig lydig og lett og ha med å gjøre.

Hunder blir som regel ikke kastrert uten en god grunn.

Alle kastrerte hannhunder er ikke like. Mulig det bare var meg i hele verden som var heldig, men jeg tror din andre halvdel burde møte hunden før han bestemmer seg.

Han høres litt forutinntatt ut, synes jeg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutinntatt er nok ordet, ja.

Men - føler han det slik (og det har jeg en anelse om at menn gjør i større grad enn oss) - så vil jeg ikke mase/tvinge ham.

Vi må begge like hunden - for det skal liksom være vår felles hund. Ikke bare min - jeg er for smart til å skaffe hund bare til meg selv. Da blir jo det hele mitt ansvar...

Men regner med at jeg blir å lufte den mest. Siden jeg liker å gå turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvertfall fått han til å møte hunden først. Deretter kan han vurdere om hunden er en sløv, lobotomert vofs med halv personlighet! Men de jeg har opplevd som er kastrerte har ikke vært det. Begge bør være komfortable med valget, selvsagt! For hunden blir en del av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg fikk ikke lov til å kastrere hunden min, fikk høre at det var ulovlig. Forundret meg en hel del om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dr Zoidberg

Ikke vet jeg, for den karen hadde det vært bare bra. Han var litt for mye styrt av sine kronjuveler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om kastraksjon av hunder, faktisk. Det er visst ulovlig, men tillatt i visse tilfeller - altså - da er det opp til dyrlegen å avgjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hunde er kastrert hos en seriøs veterinær, dette fordi den var s¨å stresset. noen vetrinærer gjør det ikke hvis ikke hunden har en agressiv adferd. Det er nok forskjell på hva de ulike vetrinærene mener og de jobber vel ut fra dette.

Men til deg som lurer på hvordan hundene som er kastrerte blir: i de fleste tilfeller rolige, lydigere og veldig glad i mat. Jeg hadde ikke hatt betenkligheter med å gkøre det, og vil sannsynlig gjøre det på min neste hund også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...