Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #1 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvordan kan det ha seg at tvillinger som er født med mindre enn fem minutters mellomrom kan være så forskjellige? Den ene er ond og den andre god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juni 2003 #2 Del Skrevet 29. juni 2003 Vi har da egen vilje, uansett når vi er født. Skjebnen gir oss valg, den er ikke spikret fast med nagler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupi Skrevet 29. juni 2003 #3 Del Skrevet 29. juni 2003 Du snakker om eneggede tvillinger regner jeg med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #4 Del Skrevet 29. juni 2003 Du snakker om eneggede tvillinger regner jeg med! Nei. Gutt og jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juni 2003 #5 Del Skrevet 29. juni 2003 Selv eneggede tvillinger kan gjøre egne valg, de deler tross alt ikke hjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 29. juni 2003 #6 Del Skrevet 29. juni 2003 Ingen barn er født onde. Alle har egne meninger og egne måter å takle ting på. En kan ikke si at ett barn er ondt og det andre er godt. Ett tvillingpar jeg kjenner som og er gutt og jente har hatt totalt forskjellige oppvekster selv om det er i samme hjem, samme foreldre osv osv. Jenten har alltid vært snill og god, stille og rolig og har alltid fått høre det av alle. Tenke om begge var som deg osv. Gutten har alltid hatt lopper i blodet, mange spillopper på lur osv. og har alltid fått høre det. Se på søsteren din, kan ikke du være lik henne. Tenk om du kunne være like flink som henne osv. Dersom de to kranglet var det jo alltid hans feil for snille lille jenten vil jo aldri finne på å gjøre noe sånt. Dette lærer barn seg å utnytte og han er mange ganger uskyldig beskyldt for å ha lugget henne slått henne osv. uten at han hadde gjort det. Han var en skikkelig rebell i ungdommen gjorde opprør mot alt og allle, mens søsteren studerte og gjorde som mamma og pappa sa Han er blitt en fin ung mann i dag og har ett godt forhold til søsteren men ikke så godt til foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2003 #7 Del Skrevet 29. juni 2003 Her snakker jeg om at den ene blir oppfattet som snill og flink(hjelper forldrene osv), alltid blid og hjelpsom, men at det under overflaten skjuler seg ondskap. Jeg snakker om slik ondskap som er utspekulert og kynisk. Mens den andre derimot blir sett på som "slem"..sier folk imot, går sine egne veier, er sint og sur, er en liten opprører ja....og som vet hva den andre har gjort. Men som aldri kunne tenke seg å gjøre noe galt mot noen. Så forskjellige kan tvillinger være...og jeg skulle ønske jeg ikke var tvilling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 29. juni 2003 #8 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg kan uttale meg siden jeg er tvilling selv. Vi er enegget. Og klart vi ikke er like som personer. VI har alltid rivalisert, konkurrert om det meste. Vi har krangla og sloss masse. Men vi har alltid hatt et nært tvillingforhold. Er alltid en som er den mest dominerende. En som er sterkest. Tøft å bli sammenlignet. Tøft å bli tatt som en person.. Men uansett er glad for at jeg er tvilling. Kunne aldri forestilt meg et liv uten henne, selv om jeg i mine yngre stunder ønsket jeg var som alle andre, som ikke var tvilling. Hos oss er det ikke noe god og ond, men min søster påstår at hun er mer svart og jeg mer hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 30. juni 2003 #9 Del Skrevet 30. juni 2003 Det har da ingen ting å si om man er tvilling eller ikke. Alle personers hjerne/sinn er forskjellig. Det er en viss grense for hva påvirkning utenfra kan gjøre med oss. Selv to eneggede tvillinger med nøyaktig samme oppvekst og behandling fra foreldrene kommer til å bli forskjellige. De deler jo ikke hjerne heller. Innerst i hjernen/sinnet vårt er vi forskjellige samme hvor lik oppvekst eller DNA vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #10 Del Skrevet 30. juni 2003 Antar at vi ville fått det samme horoskopet om det var blitt satt opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 2. juli 2003 #11 Del Skrevet 2. juli 2003 Hva er egentlig problemstillinga her? Du snakker om tvilling som i stjernetegnet Tvilling, antar jeg? Eller ikke? Uansett; for det første er det dette med egen vilje (for trøtt til å legge ut i det vide og brede nå...), og for det andre er det personlige erfaringer og egen bakgrunn som spiller inn på personlighet. Forøvrig kan minutter si ganske mye i et horoskop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 2. juli 2003 #12 Del Skrevet 2. juli 2003 hvis du er tvilling vil din søster/bror ha et andet horoskop da i ikke er født på samme tidspunk nok en 5 til 10 minutter måske mer mellemrum altså har stjernebilled forflyttet sig, men selvfølgelig kun hvis det bliver sat prof op :D og så vil jeg nok sige at man siger at ingen er fødte onde er lidt ueing der der findes altså børn som er så udspekuleret grusomme så et prog på diskovery om børn og deres udvikling og nogle unger er altså bare mere onde end ander børn eller ligeglad som er et bedre ord.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå