Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dere vil ha bevis uten å komme med noen form for motbevis? Ja, litt av noen sanne kritikere!

Kanskje alle alternative tenkere rett og slett bare burde si "sånn er det", ferdig med det! Er det greit da?

Les svaret mitt under om bevis.

Vi bude aldri si "sånn er det". Vi burde si, "sånn er det for min del", og det mener jeg for min del (haha) er riktig av de fleste :Nikke:

Alt handler om deg og ditt, og at dere må søke i dere selv for å finne ut sannheter om dette her.

Infoen kan dere få så gratis og.

Ikke belast andre med at de må lære dere alt det her. For ingen er deg og derfor kan man ikke få mye servert på et gullfat av det "åndelige". Ikke belast oss med dokumentasjon, da dere uansett ikke tror og allikevel mener bevisene er for dårlige.

Let i deg selv, så finner du svaret. Det blir barnslig å be oss gi deg svart. Hva. Skal vi gå inn i deg og veilede deg som et lite barn i det hele? Det her er en laaang læringsprosess dette. Som krever "indre visdom".

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Det er jo nettopp det de sier. Hele tiden. Sånn er det, sier de. Og hvis det (behandlingen) mot formodning ikke skulle fungere, så er det vi som står i veien med "blokkeringene" våre.

Hva er det du sier, da?

Det er da ingen av dere som kan "bevise" noe-som-helst!! Jeg er ikke med på noen av disse tankemåtene, men jeg har en god del til overs for mennesker som prøver å finne sin vei. Og du, jeg har ikke sett i denne tråden her at noen sier det du påstår her: at det er det de sier, "sånn er det"? Hvor?

Håpløs diskusjonsteknikk!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Les svaret mitt under om bevis.

Vi bude aldri si "sånn er det". Vi burde si, "sånn er det for min del", og det mener jeg for min del (haha) er riktig av de fleste :Nikke:

Du mener nok dette for din del, og det er helt i orden. Men jeg ser at Zzyzx er ute etter bevis, men hva slags bevis er h*n ute etter, spør jeg! Det er han som må stå for innleggene sine og spørsmålene sine.

Jeg lurer også på hans motbevis om han mener at det teller for saken sin?

Skrevet (endret)
Du mener nok dette for din del, og det er helt i orden. Men jeg ser at Zzyzx er ute etter bevis, men hva slags bevis er h*n ute etter, spør jeg! Det er han som må stå for innleggene sine og spørsmålene sine.

Sorry jeg surra helt. Svaret var til Zzyzx. :)

Jaja, helt enig. ;)

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Jeg er ikke ute etter bevis, da har du misforstått. Jeg er ute etter en vilje til å la ting etterprøves, eller i det hele tatt en slags dokumentasjon på hva man sier. Som jeg ellers har sagt så er jeg villig til å innrømme at jeg tar feil, men det betinger at jeg får et visst grunnlag for den innrømmelsen. Pr dags dato finnes det ikke, så i så måte er det ganske idiotisk av meg å be om litt mer enn at noen bare fremmer en påstand. Det skal jeg ta til etterretning.

Jeg har ikke noe motbevis, for jeg sitter ikke med nok empiri fra deres side til å motbevise noe som helst. Jeg er heller ikke interessert i å motbevise noe, jeg er interessert i å finne sannheten. En verden av forskjell. Det er ikke så lett når man blir møtt med "sånn er det" og en type dokumentasjon som ikke beskriver hvorfor noe funker, bare at det funker.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Jeg er ikke ute etter bevis, da har du misforstått. Jeg er ute etter en vilje til å la ting etterprøves, eller i det hele tatt en slags dokumentasjon på hva man sier. Som jeg ellers har sagt så er jeg villig til å innrømme at jeg tar feil, men det betinger at jeg får et visst grunnlag for den innrømmelsen. Pr dags dato finnes det ikke, så i så måte er det ganske idiotisk av meg å be om litt mer enn at noen bare fremmer en påstand. Det skal jeg ta til etterretning.

Jeg har ikke noe motbevis, for jeg sitter ikke med nok empiri fra deres side til å motbevise noe som helst. Jeg er heller ikke interessert i å motbevise noe, jeg er interessert i å finne sannheten. En verden av forskjell. Det er ikke så lett når man blir møtt med "sånn er det" og en type dokumentasjon som ikke beskriver hvorfor noe funker, bare at det funker.

Ekte skeptikere slår seg ikke til tro med absolutte sannheter uten at det foreligger absolutte bevis. Men du har ikke bevis for din sannhet eller hva det er du kaller det, men du vil ha bevis fra den andres synspunkt? Og det er akkurat DET jeg reagerer på. Jeg sitter ikke med sannheten, så hvorfor skal jeg motsi andres livsstil og syn som feil?Om jeg trenger mer bevis eller for den sagt skyld, mer logikk (som noen kaller det), er det da helt enkelt å greit for meg å ha dette i min hverdag og tanke?

Det er på tide at du skjønner noe jeg har skjønt for lenge siden, at de sier ikke at "sånn er det", de sier at dette er det de tiltrekkes av, men sannhet vet ingen noenting om!

Det er jo slik det er i det meste, ALLE "livsstiler" om du faktisk orker å tenke den tanken.

Du blir ikke rik, om du ikke har interesse av penger og går rundt å tenker "penger".

Du blir ikke matekspert om du ikke tenker på matlaging og tiltrekkes av matlaging og den generelle hobbyen.

Du blir ikke verdens beste "løper" om du ikke tenker "løping" og tiltrekkes av det.

Du blir ikke skeptiker av å ikke tro på noe, men du blir skeptiker til å ikke tro før du har bevis. Og det har ingen av dere! Ingen av oss sitter på den kunnskapen enda!

Skrevet

Men om man påstår at noe er en allmenngyldig sannhet så må man begrunne/bevise påstanden. Det er bare det jeg vil fram til. Dette gjelder ikke livssyn/tro, det er meg revnende likegyldig, men det gjelder f.eks. alternative behandlinger der det er en påstått virkning. Husk at denne diskusjonen startet med chakra og rensing av sådanne. Uten at noen noensinne har påvist chakras eksistens. Er det da rart å etterspørre et slags bevis annet enn at "jeg tror at det er sånn og derfor har ikke du rett til å være skeptisk"?

Jeg har svært få sannheter, så jeg slipper heldigvis å bevise noe. Det er nemlig ikke så rent lett å bevise noe det ikke finnes bevis for.

Skrevet
Men om man påstår at noe er en allmenngyldig sannhet så må man begrunne/bevise påstanden. Det er bare det jeg vil fram til. Dette gjelder ikke livssyn/tro, det er meg revnende likegyldig, men det gjelder f.eks. alternative behandlinger der det er en påstått virkning. Husk at denne diskusjonen startet med chakra og rensing av sådanne. Uten at noen noensinne har påvist chakras eksistens. Er det da rart å etterspørre et slags bevis annet enn at "jeg tror at det er sånn og derfor har ikke du rett til å være skeptisk"?

Jeg har svært få sannheter, så jeg slipper heldigvis å bevise noe. Det er nemlig ikke så rent lett å bevise noe det ikke finnes bevis for.

du er så motsigende at jeg nesten blir flau.

du BER JO OM BEVIS.

også motsier du deg selv i siste avsnitt. FLAUT!!

Skrevet (endret)

Du leser det du selv vil.

Endret av Zzyzx
Gjest spirits4life
Skrevet
Du leser det du selv vil.

Hun har jo rett. Jeg mener, hun kan kanskje ikke bevise at det hun tror på virker, men du kan jo ikke bevise at det IKKE virker heller. Det blir påstand mot påtstand det. Ja, det er irrasjonelt og ulogisk og naivt å tro på det, og det stemme kanskje ikke med verdensbildet som vitenskapen følger, og selv om alle empiriske bevis peker mot at universet henger sammen på en helt annen måte enn hva denne dama påstår med sin chakra og sine spådommer, så er det jo fortsatt ikke bevis for at det IKKE virker. Helt til noen tar en blindtest da, men da kan man jo si at det funker ikke sånn, men på en helt annen måte som vi overhodet ikke kan tenke osv innen våre 4 dimensjoner. Når man tror på noe som man ikke kan definere ligger man alltid et steg forut.

Skrevet

En Japansk forsker, doktor Motoyama, mener ha å kunne bevise eksistensen av både meridianer og av chakrar gjennom måling med ulike instrumenter. Sjekk ham opp på nettet

Skrevet
En Japansk forsker, doktor Motoyama, mener ha å kunne bevise eksistensen av både meridianer og av chakrar gjennom måling med ulike instrumenter. Sjekk ham opp på nettet

Nei, gi oss kredible linker som underbygger synet selv, du.

Gjest Gjest_blind_*
Skrevet
Nei, gi oss kredible linker som underbygger synet selv, du.

du etterspør dem!

Skrevet (endret)

En aldri så liten liste over folk som er sterkt involvert i forskning på meditasjon og som har sterk tro på slike teknikker og tar påstander om chakraer og ligenende svært seriøst. Det er en liste med enorm akademisk tyngde og prestisje:

John A. Astin, Ph.D.

James Austin, Ph.D.

Ruth Baer, Ph.D.

Vernon A. Barnes, Ph.D.

Marlene Behrmann, Ph.D.

Michel Bitbol, M.D., Ph.D.

Innlegg redigert pga. kopibeskyttelse, resten av listen kan du finne her.

vimse-mod.

Endret av vimse
Skrevet (endret)

http://www.yogapoint.com/therapy/hypertension_yoga.htm

http://www.meditationinessex.org/meditatio...w_articles.html

http://www.physorg.com/news63466972.html

http://www.sciencedaily.com/releases/2005/...51110215950.htm

http://www.davidlynchfoundation.org/resear...gram-works.html

Effekt av psykologisk terapi basert på meditasjon:

Two trials have evaluated the efficacy of MBCT in preventing relapse in depression, showing that in patients with three or more previous episodes, MBCT reduces the recurrence rate in the subsequent twelve months by 55% (Teasdale et al., 2000, Ma and Teasdale, 2004). It is now recommended in the guidelines of the National Institute of Clinical Excellence (NICE) as a treatment of choice for recurrent depression.

Innlegg redigert pga. kopibeskyttelse, resten kan du finne her.

vimse-mod.

.

Endret av vimse
Skrevet

En forsker fra Harvard som har oppnåd nirvana ved et uhell:

http://www.amazon.com/My-Stroke-Insight-Sc.../ref=pd_sim_b_9

http://www.amazon.com/Spiritual-Brain-Neur...e/dp/0060858834

Masse bevis for oppsiktsvekkende gode effekter av meditasjon i denne:

http://www.amazon.com/Train-Your-Mind-Chan...ref=pd_sim_b_17

Mere om koblingen mellom meditasjon yoga og hjerneforskning:

http://www.amazon.com/Contemplative-Scienc.../ref=pd_sim_b_2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...