gard Skrevet 31. januar 2009 #1 Del Skrevet 31. januar 2009 Det snakkes mye om at det er så "billig" med bil for tiden og jeg ser at det selges en del større modeller til "gunstige priser" (alt er relativt i denne verden). Et eksempel er en 2003 modell 7 serien BMW som er gått 220.000 km. Men er det galskap å kjøpe en bil som er kjørt så mye på så få år? Eller har V8'eren som står i denne bilen potensiale for å svive i mange, mange timer enda så fremt alle servicer er holdt? Eller vil det være mer fornuftig å satse på en mindre bil av en nyere dato som er kjørt mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c-girl Skrevet 31. januar 2009 #2 Del Skrevet 31. januar 2009 Nei synes ikke at det er galskap, for den har mest sannsynlig blitt brukt av en selger el noe sånt. Og da er den langkjørt, og servicene er nok tatt på riktig tidspunkt. Det er korte turer som sliter mest på motorene, ikke langkjøringen. V8'erne til BMW er utrolige sterke, og bilen har nok lang levetid.. Dersom du ikke har peil på bil, ta med en som er bilkynding og la ham/henne se på den. Du kjenner også om det er noe galt når du prøvekjører bilen. F.eks støtdempere/bremser/forstilling osv. Så lykke til med bilkjøpet uansett om det blir BMW eller annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #3 Del Skrevet 1. februar 2009 Det er overhode ikke noe generell fare med å kjøpe en BMW på 220000km. Snakker man større type bmw som du nevner en 7serie, så ingen problem, dette er store gode biler, hadde vært mer skeptisk viss det var en liten 4syl 318feks. 6syl og 8syl fra bmw er driftsikre i mange mange km til sålenge service er fulgt. Har selv en 535 2000mod, den er nå kjørt 290. Jeg har aldri hatt noe problem med den annet enn generell slitasje. Reg-reim er vel noe av det som slurves mest med, sjekk når den ble byttet sist, det er jo navlestrenge til motoren. Prøvekjører du den, så avtal med Bavaria på forus eller Nylund bil-elektrisk på forhand, så stikker du innom og får en diagnose på bilen. De kobler på en datamaskin og finner ALT, viss det skulle være noe småproblem. Lykke til! Det snakkes mye om at det er så "billig" med bil for tiden og jeg ser at det selges en del større modeller til "gunstige priser" (alt er relativt i denne verden). Et eksempel er en 2003 modell 7 serien BMW som er gått 220.000 km. Men er det galskap å kjøpe en bil som er kjørt så mye på så få år? Eller har V8'eren som står i denne bilen potensiale for å svive i mange, mange timer enda så fremt alle servicer er holdt? Eller vil det være mer fornuftig å satse på en mindre bil av en nyere dato som er kjørt mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bmw eier Skrevet 3. februar 2009 #4 Del Skrevet 3. februar 2009 Det er overhode ikke noe generell fare med å kjøpe en BMW på 220000km. Snakker man større type bmw som du nevner en 7serie, så ingen problem, dette er store gode biler, hadde vært mer skeptisk viss det var en liten 4syl 318feks. 6syl og 8syl fra bmw er driftsikre i mange mange km til sålenge service er fulgt. Har selv en 535 2000mod, den er nå kjørt 290. Jeg har aldri hatt noe problem med den annet enn generell slitasje. Reg-reim er vel noe av det som slurves mest med, sjekk når den ble byttet sist, det er jo navlestrenge til motoren. Prøvekjører du den, så avtal med Bavaria på forus eller Nylund bil-elektrisk på forhand, så stikker du innom og får en diagnose på bilen. De kobler på en datamaskin og finner ALT, viss det skulle være noe småproblem. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bmw eier Skrevet 3. februar 2009 #5 Del Skrevet 3. februar 2009 BMW er ikke noe dårlig bil,MEN.....Går noe til h......,blir det veldig fort dyrt.Sant nok at motorene er slitesterke,men man kan ikke si det samme om understell.Har selv en 523 touring som ved 140000 km ble påkostet kr 35000 ca på understell og noe småtterier...Da var bilen brukt som pendlerbil..... Men alt i alt,elsker jeg den bilen.Den er hærlig å kjøre,sommer som vinter,det er svært stille i den(kan prate helt normalt i 140...),faktisk rimelig i drift til å være nesten 2 tonn,går godt,å ikke minst-nyyydddelig lyd av 6ern...(gutteting?). Men som med alt,smaken er som baken....har også kjørt helt problemfritt uten en eneste feil i over 5 år med en subaru.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Del Skrevet 3. februar 2009 vil nok heller si at det kommer ann på prisen. Ett godt poeng med registerreimen. Det gjelder alle bilmerker. Kost på deg bytte av denne uansett når du kjøper bruktbil. Da vet du når den var byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 3. februar 2009 #7 Del Skrevet 3. februar 2009 Det ville overrasket meg om en BMW 745i hadde registerreim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Del Skrevet 3. februar 2009 Det snakkes mye om at det er så "billig" med bil for tiden og jeg ser at det selges en del større modeller til "gunstige priser" (alt er relativt i denne verden). Et eksempel er en 2003 modell 7 serien BMW som er gått 220.000 km. Men er det galskap å kjøpe en bil som er kjørt så mye på så få år? Eller har V8'eren som står i denne bilen potensiale for å svive i mange, mange timer enda så fremt alle servicer er holdt? Eller vil det være mer fornuftig å satse på en mindre bil av en nyere dato som er kjørt mindre? dette er ikke noe lada da...denne går flere hundre km til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2009 #9 Del Skrevet 3. februar 2009 BMW er ikke noe dårlig bil,MEN.....Går noe til h......,blir det veldig fort dyrt.Sant nok at motorene er slitesterke,men man kan ikke si det samme om understell.Har selv en 523 touring som ved 140000 km ble påkostet kr 35000 ca på understell og noe småtterier...Da var bilen brukt som pendlerbil..... Men alt i alt,elsker jeg den bilen.Den er hærlig å kjøre,sommer som vinter,det er svært stille i den(kan prate helt normalt i 140...),faktisk rimelig i drift til å være nesten 2 tonn,går godt,å ikke minst-nyyydddelig lyd av 6ern...(gutteting?). Men som med alt,smaken er som baken....har også kjørt helt problemfritt uten en eneste feil i over 5 år med en subaru.......... nå er ikke 35000 store summen om man ser på alser,km til bil som ertil salgs. og om du velger orginaldeler, så flyr tusenlapper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gjest2_* Skrevet 4. februar 2009 #10 Del Skrevet 4. februar 2009 I utgangspunktet er ikke en syver et snusfornuftig valg da servicen er noe dyrere enn 3 og 5 seriebiler men alt i alt så er det en bil som tåler mange km uten enorme kostnader. Som en har observert det er ikke registerreim på BMW Ikke siden 1992 har BMW hatt denne idiotiske oppfinnelsen, derfor blir nok ikke servicekostnadene dine større enn for eksempel Ford Mondeo eller Passat. Hvis man ser på hva BMW tar for vanlig service og hovedservice så er det ofte langt under andre merker. BMW 320D er for eksempel ca en tusenlapp billigere på ordinær service enn Toyota Avensis. Ser man på 60 000 km service så blir forskjellen større hvis man sammenligner BMW med en VW. Kan nok regne med at BMW'en ligger flere tusen under VAG på disse hovedservicene. Jeg mener å huske at tyske Auto Motor & Sport eller så var det Auto Sport som hadde en 100 000 km test og 745 kom ut som den beste de hadde testet til da ! Har selv en eldre BMW som har gått 240 000 km med diverse banekjøring og den er fortsatt tight og fin samt minimale utgifter. Eneste verktøyet man trenger til BMW (så lenge man passer på servicen) er en hjulvinne og jekk. Noen kommenterte at det kan bli dyrt med originaldeler. Ja noen ganger er de overdrevent dyre mens andre ganger er det overraskende billig. På denne bilen vil jeg tro at bremse vil bli den dyreste posten i forhold til andre biler. Selv synes jeg BMW har en fornuftig prispolitikk der første eier betaler mye for selve bilen da BMW bruker mye penger på forskning og utvikling mens deleprisene synker etterhvert som bilen blir eldre. På eldre BMW'er lønner det seg sjelden å kjøpe uoriginalt hvis man har tenkt å ha bilen en stund. Originalvarer holder ofte vesentlig lenger og fungerer bedre og det til en pris som ofte matcher uoriginale deler. Det var en med skepsis til r4 motorer, den skepsisen er ubegrunnet. Har vært borte i biler fra nittitallet som har gått over 600 000 km uten at det var mulig å måle avvik på kompresjonstest. De eneste BMW'ene jeg ville vært noe skeptisk til er eldre dieselbiler for da spiller man russisk rullett med lommeboka. Men dette gjelder alle merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå