Gå til innhold

Selvtillit


Gutt27

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er en mann på 27 år og det er første gangen jeg er her....

Håper jeg legger inn innlegget riktig...hvis ikke så må der unnskylde meg...

Jeg håper å kunne få litt hjelp til å bearbeide meg selv...Jeg sliter med EKSTREMT DÅRLIG selvtillit!! Jeg klarer ikke å se noen i øynene når jeg eller noen prater til meg....:( Jeg har det så utrolig vondt i meg! Jeg unngår å omgås med andre mennesker. Jeg føler meg så stygg...så teit....så dum.... Jeg føler meg ikke som et menneske blant andre mennesker....Jeg klarer overhodet å ikke prate med det motsatte kjønn....Jeg blir så flau... Jeg har ikke hatt noen kjip oppvekst...så jeg skjønner ikke hvorfor jeg reagerer slikt...... Å søke hjelp hos psykolog, er helt utelukkende for min del....Jeg klarer bare ikke å prate med noen...:( Jeg syns det er lettere å skrive..å få ut alle negative følelser på denne måten......Face to face vil jeg alldri klare det.....! Jeg er velskapt, men alikevel så føler jeg meg rar..... <jeg har selvmordstanker iblant.....vil bare gi opp alt......Jeg hater/gruer meg til å ta bussen/trikken....Jeg står på holdeplassen og venter til en buss som ikke er så fullt med folk....noe som også gjør at jeg blir forsinket.....hjertet banker, og jeg begynner å svette.....Jeg tør ikke å handle i butikkene.....:( Jeg har det så vondt.......!!:( Jeg håper å finne noe på nettet som kan veilede meg(Bra lesestoff, minikurs ++)...som kan få meg ut fra mørket.....Jeg sliter med sosial angst.....:( Så folkens, plz hjelp meg...... før det blir for seint..........plz:( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette innlegget er seriøst, det eneste du kan gjøre er å kontakte legen din og ta det derfra.

Innlegget er endret.

Reglene

Trampe -mod-

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er en mann på 27 år og det er første gangen jeg er her....

Håper jeg legger inn innlegget riktig...hvis ikke så må der unnskylde meg...

Jeg håper å kunne få litt hjelp til å bearbeide meg selv...Jeg sliter med EKSTREMT DÅRLIG selvtillit!! Jeg klarer ikke å se noen i øynene når jeg eller noen prater til meg....:( Jeg har det så utrolig vondt i meg! Jeg unngår å omgås med andre mennesker. Jeg føler meg så stygg...så teit....så dum.... Jeg føler meg ikke som et menneske blant andre mennesker....Jeg klarer overhodet å ikke prate med det motsatte kjønn....Jeg blir så flau... Jeg har ikke hatt noen kjip oppvekst...så jeg skjønner ikke hvorfor jeg reagerer slikt...... Å søke hjelp hos psykolog, er helt utelukkende for min del....Jeg klarer bare ikke å prate med noen...:( Jeg syns det er lettere å skrive..å få ut alle negative følelser på denne måten......Face to face vil jeg alldri klare det.....! Jeg er velskapt, men alikevel så føler jeg meg rar..... <jeg har selvmordstanker iblant.....vil bare gi opp alt......Jeg hater/gruer meg til å ta bussen/trikken....Jeg står på holdeplassen og venter til en buss som ikke er så fullt med folk....noe som også gjør at jeg blir forsinket.....hjertet banker, og jeg begynner å svette.....Jeg tør ikke å handle i butikkene.....:( Jeg har det så vondt.......!!:( Jeg håper å finne noe på nettet som kan veilede meg(Bra lesestoff, minikurs ++)...som kan få meg ut fra mørket.....Jeg sliter med sosial angst.....:( Så folkens, plz hjelp meg...... før det blir for seint..........plz:( :( :(

Når det gjelder sosiale evner/utadvendthet kan du få ekstremt god veiledning her: charismaarts.com

Det er egentlig myntet på sjekking, men fungerer like bra i forhold til generelle sosiale evner.

DU kan lese denne boken og jobbe ut fra den. Den er absolutt solid:

http://butikk.tapirforlag.no/no/node/1070

Det er andre nettforum som stille vann og aldri alene som er rettet direkte inn mot folk med psykiske problemer.

En avgjørende faktor i angst er pustemønsteret. En bundet og annspendt pust leder til engstelighet enn fri rolig og dyp pust leder til dyp ro og avspenning. Jeg annbefaller deg å søke på freeing the breath, simple breathing techniques og breath og anxiety etc. på google og lete deg frem til noen enkle teknikker du synes virker bra og så bruke for eksempel 20 minutter hver dag på dem. Det vil ha stor effekt. Andre avspenningsteknikker, spesielt bodyscanning, er også veldig gunstig. Meditasjon har sterk og dokumentert effekt mot angst. Ta et kurs hos Acem eller scat.no. På scat.no finner du også gode bøker om betydningen av pust i forhold til psyken. Jeg annbefaller deg sterkt en av de bøkene. Yoga og qigong er også svært nyttig. Søk på yoga og anxiety på nettet. På lengre sikt er kampsport glimrende for sevltillitt. Også akkupunktur hjelper en del i forhold til angst.

Ellers er all fysisk trening bra spesielt slik trening som gir en endorfinboost. I første omgang kan et par joggeturer gjøre mye for humøret og ensgteligheten din.

Uansett vil jeg sterkt annbefalle en psykolog, helst en som driver med kognitiv terapi.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...