Gå til innhold

Hvordan pakker du?

-Fisken-

Hvordan pakker du?  

1. 1. Hvordan pakker du?

• Akkurat passe
      15
    • Altfor mye!
      21
    • Litt lite..
      1

Anbefalte innlegg

Uff, jeg pakker for mye jeg også - og det SELV om jeg har masse som passer sammen!!!

(Det meste av klær jeg har passer sammen med det meste i kles-skapet mitt) :-?

Jeg har alltid med meg for mange varme klær til varme destinasjoner, og da gjerne for lite lette "kalde" klær...

Men på turer til "kaldere strøk" så er jeg mye flinkere..... (altså) :wink:

Skal på tur nå igjen om 14 dager, og jeg får prøve å være litt flinkere når jeg skal pakke da.

Jeg har jo funnet ut at jeg ikke trenger så mye.

(men noen bukser, noen skjørt, og noen topper ++ blir jo fort mye da. sukk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o

7-8 forskjellige bikinier (vanskelig å bestemme seg. Må matche humør)

5-6 shortser med div topper som passer til (ca 10-12)

2-3 gensere

5-6 langbukser

4-5 skjørt i forskjellige lengder

forskjellige capser og andre hodeplagg. qlt

minst 8 par forskjellige sko og sandaler

Tuller ikke. Bruker som regel 1/4 av alt som pakkes ned. Blir grepet av panikk hver gang. Gjerne like før avreise.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pakker nok helt perfekt! :lol:

Kanskje en truse e.l ekstra, men ellers er alt ganske så godt planlagt. Har reist mye og lært en del av det. Jeg har faktisk venninner som ringer meg og spørr om pakketips :oops:

Alltid hyggelig å kunne hjelpe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist så mye at jeg har lært meg å pakke kun det jeg trenger, pluss to ekstra truser. Pakker alltid kvelden før eller samme dag dersom jeg reiser på ettermiddagen.

Men til datteren min på fem år klarer jeg alltid å pakke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Har også reist mye, og lagd meg generelle pakkelister for hva jeg trenger (antall) for forskjellige typer reiser.

Pakking skjer nå noen få minutter før vi må dra, og pakker akkurat passe hver gang. Kanskje en underbukse eller et par sokker ekstra.

Jeg er også opptatt av å bare pakke klær som kan kombineres for reiser. Den buksa passer til den toppen som passer til den jakken som igjen er perfekt til det skjørtet osv. Sparer mye plass på det.

Mine tips har blitt flittig brukt av venninner som skal ut og reise også, særlig for forretningsreiser.

Jamila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å pakke akkurat passe... eller bittelitt for lite med vilje slik at jeg må shoppe litt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet ut at det er lurt å pakke lette og luftige klær i syntetiske stoffer eller andre matrialer som tørker raskt, så i min koffert får nesten ingen plagg av bomull være med. De syntetiske plaggene tørker over natta, så en kan håndvaske dem om kvelden og ha dem tørr neste dag. Da behøver en å pakke mindre, eller får mere plass i kofferten til antre ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Her er jeg håpløs. Pakker alltid ALT for mye, og sliter som en gal med å løfte en steintung koffert.

Skjønner ikke at jeg ikke lærer, men jeg er som, var det Maiken, må ha den i tilfelle det og den i tilfelle det og det og det osv osv..

Og så jeg som har skodilla dah....tungt gitt.

Nå skal jeg pakke for Danmarkstur med ungene, konsert med Robbie og sydentur med kjæresten.

HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker alltid alt for mye. har stor bil og langer inni alt mellom himmel og jord. For det kan jo tenkes ditt og datt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Pakker aaaaalltid for mye, og enden på visa er at vi hver eneste gang kommer fra ferie med en nyinnkjøpt koffert for å få med oss alt vi shopper... Til og med på Osloturer!

*hmf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker alltid altfor mye - er jo irriterende å være på tur og tenke at "fillern, nå skulle jeg hatt den toppen eller de skoene" osv.

Også må man jo være forberedt på forskjellig typer vær, anledninger du ikke hadde tenkt på osv. osv.

Men jeg kunne ønske at jeg var flinkere til å pakke hele antrekk og ikke masse løse plagg som egentlig ikke passer sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker akkurat passe selv om det er lite. Reiser ofte i sekk og da er det kjedelig å ha mer enn 5-6 på ryggen. Vasker underveis og trenger ikke så mye annet enn klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...