Gå til innhold

Ja eller nei - Kongehuset / Ari

Fremhevede innlegg

Gjest Methuselah
Skrevet (endret)

Ari har ingenting med kongehuset å gjøre. Jeg synes Ari er en media kåt tulling. For litt oppmerksomhet.

Jeg har ingenting i mot kongen og kongehuset

Innlegg redigert, vimse-mod.

Endret av vimse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva Ari gjør endrer ikke mitt syn på kongehuset på noen måte. Det samme gjelder hans kone, Ragnhild og Astrid.

Skrevet

Hva Ari gjør endrer ikke mitt syn på kongehuset på noen måte. Det samme gjelder hans kone, Ragnhild og Astrid.

Gjest Utlogget
Skrevet
Ari Behn er herlig frittalende og kjekk å se på. Han er et friskt pust i kongefamilien, og har ikke på noen måte gjort meg mer negativ til monarkiet. Jeg synes tvert imot at han blir dårlig behandlet, og da mener jeg ikke bare av Carl-Erik Grimstad.

Jeg har lest ALLE kronikkene til Grimstad og ikke ett sted finner jeg at han behandler Ari dårlig. Ari har heller ikke klart å komme med henvisninger til spesikke uttalelser som skal ha vært utslagsgivende. Han snakker bare om at Grimstad "jemrer" og "teppebomber". Og han har spesielt henvist til kronikkene i VG som noe av det værste. Alle kronikkene kan leses på vg.no - og det skal godt gjøres å bli forbanna av noe som står der.

Ari må være særdeles hårsår eller så er han bare ute etter å skape stor ståhei a ingenting. Jeg tror det meste er mest riktig i dette tilfelle.

Når det gjelder kongehuset så synes jeg mest synd på kongeparet som må få alt dette pjattet servert. De folka må tåle mye styr fra sin svigersønn.

Skrevet

Ja til kongehuset.

Likegyldig til Ari egentlig. Men er enig med kommunikasjonsrådgiver Elisabeth Hartmann som mener at det nå er på tide at Ari holder kjeft.

Link til Aftenposten

Og holder han ikke kjeft snart så er det nei til Ari ja.

Skrevet

Ari har ikke sertifikat/førerkort, ei heller utdanning! Hva tenkte Märtha på?

Skrevet

Nei til Ari - nei til kongehuset.

Håper seriøst at vi snart får en avstemming, det er helt vanvittig at vi i år 2009 velger å la denne makten gå i arv.

La de kongelige få seg en jobb eller leve av oppsparte midler. Er helt imot den "adelen" som kongens barn og svigerbarn er i ferd med å danne nå. En slags kunstig vennekrets omtrent kun bestående av kjente mennesker.

Gjest Methuselah
Skrevet (endret)
Håper seriøst at vi snart får en avstemming, det er helt vanvittig at vi i år 2009 velger å la denne makten gå i arv.

Hvilken makt er det du snakker om ?. Fordi kongen har ingen makt alt han gjør er symbolsk. Kongen har ingen makt i hvordan lande styres.

Eller synes du vi burde leve slik som man gjorde før da kongen var eneveldig ?

Om man skal kritisere kongen så gjør det for noe han har. Ikke kritiser han for makt fordi du kan ikke kritisere han for makt. Rett og slett fordi han har ingen makt og utføre

Og om vi er i 2009 har ingenting med om vi er monarki eller ikke. Eller tror du at republik er en ny ting ?

Verdens elsdte republik San Mariono er 2000 år.... Republik er like gammelt som monarki

personlig så synes jeg det er greit med konge så lenge han bare er et symbol uten politisk makt

Endret av Methuselah
Skrevet
Hvilken makt er det du snakker om ?. Fordi kongen har ingen makt alt han gjør er symbolsk. Kongen har ingen makt i hvordan lande styres.

Eller synes du vi burde leve slik som man gjorde før da kongen var eneveldig ?

Om man skal kritisere kongen så gjør det for noe han har. Ikke kritiser han for makt fordi du kan ikke kritisere han for makt. Rett og slett fordi han har ingen makt og utføre

Og om vi er i 2009 har ingenting med om vi er monarki eller ikke. Eller tror du at republik er en ny ting ?

Verdens elsdte republik San Mariono er 2000 år.... Republik er like gammelt som monarki

personlig så synes jeg det er greit med konge så lenge han bare er et symbol uten politisk makt

Alle vet at de ikke har noen reell makt i den forstand du tenker på - men å påstå at de ikke har makt er rent naivt.

Du kan ta alle de utallige fondene som de kongelige som fullt og helt legger føringer for hvem som skal motta midlene. Det ligger stor makt i tildeling av disse midlene.

Dessuten har kronprinsparet håndplukket sin egen nye omgangskrets. Og du vil vel ikke påstå at det ikke ligger makt i å være omgangsvenner med redaktører og mektige personer innen media, kunst og kultur?

Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet

Ari Behn er en dust.

Han påvirker ikke min mening om kongehuset.

Annet enn at jeg syns synd på kongen og dronninga som må leve med en svigersønn fra helvete...

Skrevet

Märtha har spesiell smak må jeg si. Syns den fyren er totalt uspiselig.

Skrevet

Ari oppfører seg som en klovn, men han har ingen innvirkning på mine (positive) tanker rundt kongehuset. Jeg betrakter ham rett og slett ikke som en del av det.

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet
Ari oppfører seg som en klovn, men han har ingen innvirkning på mine (positive) tanker rundt kongehuset. Jeg betrakter ham rett og slett ikke som en del av det.

Men det er han samme hvor mye du fornekter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...