Gå til innhold

Ja eller nei - Kongehuset / Ari

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes dere - er nok nå endelig nok - og hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ML_*
Skrevet

Hvorfor det, jeg syns ikke det at Ari uttaler seg i fri dressur har noe med selve kongehuset å gjøre, at hans opptreden setter kongehuset i disfavør.

Sonja og Harald gjør en god jobb, og det tror jeg Haakon med frue kommer til å gjøre når den tid kommer også. Monarkist er jeg dog ikke men har ikke funnet noe fullgodt alternativ og da lever jeg godt med det vi har.

Så jeg svarer Nei, syns ikke det er nok nå.

Skrevet
Hvorfor det, jeg syns ikke det at Ari uttaler seg i fri dressur har noe med selve kongehuset å gjøre, at hans opptreden setter kongehuset i disfavør.

Sonja og Harald gjør en god jobb, og det tror jeg Haakon med frue kommer til å gjøre når den tid kommer også. Monarkist er jeg dog ikke men har ikke funnet noe fullgodt alternativ og da lever jeg godt med det vi har.

Så jeg svarer Nei, syns ikke det er nok nå.

Enig. Dessuten ville det være merkelig om en skal holde helt kjeft om hva man mener bare fordi man har giftet seg inn i kongefamilien. For min del må Ari Behn bare holde på å komme med utblåsinger når han føler for å si i fra. Det er helt ok! Det skulle faktisk bare mangle. Jeg ser og fram til at Ingrid Alexandra blir Norges første dronning!

Gjest Gjest_Tora_*
Skrevet
Enig. Dessuten ville det være merkelig om en skal holde helt kjeft om hva man mener bare fordi man har giftet seg inn i kongefamilien. For min del må Ari Behn bare holde på å komme med utblåsinger når han føler for å si i fra. Det er helt ok! Det skulle faktisk bare mangle. Jeg ser og fram til at Ingrid Alexandra blir Norges første dronning!

Ehhh, har du ikke fått med deg at Mette Marit blir dronning?

Gjest Gjest_Tora_*
Skrevet

Joda, Ari Behn har skadet kongehuset. Han har gjort seg selv og kongehuset til latter, de har mistet enda mer av den lille respekten de faktisk hadde.

Både kronprinsparet og Behn-paret har trødd i salaten så mye den senere tid - noe man hører overalt hvor kongehuset blir diskutert.

Mulig at folk i Oslo-området ser annerledes på det hele, men her på vestlandet er folk mer eller mindre fed-up med hele kongehuset.

Skrevet
Ehhh, har du ikke fått med deg at Mette Marit blir dronning?

Glemte henne...Ingrid Alexandra ser kulere ut ;-)

Dessuten blir Ingrid Alexandra Norges første tronarvede dronning. MM er bare inngiftet.

Skrevet
Både kronprinsparet og Behn-paret har trødd i salaten så mye den senere tid - noe man hører overalt hvor kongehuset blir diskutert.

Mulig at folk i Oslo-området ser annerledes på det hele, men her på vestlandet er folk mer eller mindre fed-up med hele kongehuset.

Kronprinsparet har jo ikke gjort noe galt...de har bare gjort jobben sin, reist rundt, representert, holdt taler osv. De sier jo aldri noe privat eller detaljert til media...ikke bra det heller!

Märtha var uheldig med engle-trekket og Ari med damene og utroskapsryktene men selv dere i det prektige vestlandet mellom blåner og jotnisser bør akseptere at ikke alle kan leve som Sissel Kyrkjebø.

Skrevet

Få vekk hele kongehuset! Det er en gammeldags instutisjon som ikke hører hjemme i et moderne samfunn!

Gjest Ari-støtter
Skrevet

Ari Behn er herlig frittalende og kjekk å se på. Han er et friskt pust i kongefamilien, og har ikke på noen måte gjort meg mer negativ til monarkiet. Jeg synes tvert imot at han blir dårlig behandlet, og da mener jeg ikke bare av Carl-Erik Grimstad.

Skrevet

Når jeg leste dette emnet så trodde jeg det fantes en poll der det gikk ann å stemme jeg!

Ari må få lov til å si det han vil han, på lik linje med andre borgere.

Om han sier saker han "brenner" for fordi han vil ha diskusjon på det eller om han sier det i forbindelse med bokutgivelsen vites ikke!

Gjest Gjest_Tuppelure_*
Skrevet

Seriøst - nok har vært nok LENGE!

Monarkiet er en grunnleggende udemokratisk og fossil styringsform, og når assosierte medlemmer av kongehuset opptrer som riksklovner i tillegg, så blir det bare for dumt i mine øyne.

Og bare for å spørre: Hvilken rett har vi til å kreve at medlemmene av kongehuset skal stille livene sine til disposisjon for oss? Tenk om Ingrid Alexandra får lyst til å bli ... sykepleier og jobbe på sykehus, for eksempel? Hvorfor skal hun nektes å gjøre det?

Gjest Gjest_Kleopatra_*
Skrevet
Når jeg leste dette emnet så trodde jeg det fantes en poll der det gikk ann å stemme jeg!

Om han sier saker han "brenner" for fordi han vil ha diskusjon på det eller om han sier det i forbindelse med bokutgivelsen vites ikke!

Der tar du feil .. for andre borgere kan ikke ringe til VG, Dagbladet eller Skavland når de vil ytre seg. Han kan si hva han vil på tlf, ansikt til ansikt eller pr mail sånn som vi gjør .. hvorfor i all verden skal han gå ut i media hver gang han vil kjefte på noen?

Og hvordan kan du forsvare at han går ut og sprer rykter om tidligere ansatte ved slottet? Noe som til og med viser seg og være usanne rykter.

Gjest Gjest_Kleopatra_*
Skrevet
Seriøst - nok har vært nok LENGE!

Monarkiet er en grunnleggende udemokratisk og fossil styringsform, og når assosierte medlemmer av kongehuset opptrer som riksklovner i tillegg, så blir det bare for dumt i mine øyne.

Og bare for å spørre: Hvilken rett har vi til å kreve at medlemmene av kongehuset skal stille livene sine til disposisjon for oss? Tenk om Ingrid Alexandra får lyst til å bli ... sykepleier og jobbe på sykehus, for eksempel? Hvorfor skal hun nektes å gjøre det?

Slapp av ... kongehuset er passèhistorie lenge før Ingrid Alexandra er myndig.

Ellers er jeg helt enig med deg .. jeg blir flau av å se de kongelige etter alt som har vært fra den fronten den siste tiden. Kan bare forestille meg hvor flaue og ille berørte de selv må føle seg.

Skrevet (endret)
Der tar du feil .. for andre borgere kan ikke ringe til VG, Dagbladet eller Skavland når de vil ytre seg. Han kan si hva han vil på tlf, ansikt til ansikt eller pr mail sånn som vi gjør .. hvorfor i all verden skal han gå ut i media hver gang han vil kjefte på noen?

Og hvordan kan du forsvare at han går ut og sprer rykter om tidligere ansatte ved slottet? Noe som til og med viser seg og være usanne rykter.

Det har du veldig rett i at jeg tar feil vedr at han blir interesant uansett hva det dreier seg om- når han ringer media.

Hadde jeg gjort det samme hadde det vært "dødfødt"

Det at han faktisk går ut i media de gangene han vil fortelle "verden" om noe er jo selvsagt et medium han bruker fordi han vet at media bruker det...uansett hva det er/handler om.

Hva mener du om at jeg forsvarer at han går ut og sprer rykter om tidligere ansatte ved slottet?

Presiser svaret ditt på dette?

Endret av Silmarill
Skrevet

Er det galt å reagere/ svare på noe man oppfatter som uanstendig? At noen fra kongehuset velger å parere noen av slagene som blir langet ut mot dem, er bare på sin plass!

Gjest Gjest_Kleopatra_*
Skrevet
Er det galt å reagere/ svare på noe man oppfatter som uanstendig? At noen fra kongehuset velger å parere noen av slagene som blir langet ut mot dem, er bare på sin plass!

Hva slags slag er det Grimstad har kommet med?

Gjest Gjest_Kleopatra_*
Skrevet

Silmarill skrev:

Hva mener du om at jeg forsvarer at han går ut og sprer rykter om tidligere ansatte ved slottet?

Presiser svaret ditt på dette?

Du sier at "han må få lov til å si det han vil.

Jeg synes absolutt ikke han "må få lov til å si hva han vil". Der er visse saker som ikke egner seg for det offentlige rom og det er personalsaker. Spesielt personalsaker basert på "hemmelige kilder" og som flere ganger er blitt tilbakevist som sludder og vas. Det finnes ikke en eneste person som har støttet Ari Behn i sin karakteristikk av Grimstad.

Skrevet (endret)

Silmarill skrev:

Du sier at "han må få lov til å si det han vil.

Jeg synes absolutt ikke han "må få lov til å si hva han vil". Der er visse saker som ikke egner seg for det offentlige rom og det er personalsaker. Spesielt personalsaker basert på "hemmelige kilder" og som flere ganger er blitt tilbakevist som sludder og vas. Det finnes ikke en eneste person som har støttet Ari Behn i sin karakteristikk av Grimstad.

Nei og nei!

Jeg sier og mener fortsatt at Ari må få lov til å ytre det han vil, uansett om folket er med eller mot han!

Selvsagt! (?)

Hvorfor ikke?

Det at media sluker det han skriver er medias skyld, ikke Aris?Dersom media vil skrive om det Ari mener så er det medias skyld, ikke nødvendigvis Aris feil!

Mulig Ari utnytter denne muligheten, men dersom han ikke gjordet det ville han ha vært ganke så dum!

Endret av Silmarill
Skrevet (endret)
Glemte henne...Ingrid Alexandra ser kulere ut ;-)

Dessuten blir Ingrid Alexandra Norges første tronarvede dronning. MM er bare inngiftet.

Det er vel riktigere å si at hun blir norges første kvinnelige monark/ regjerende dronning, i hvert fall i nyere tid. Og hennes evt. ektefelle blir ikke konge, han får antakeligvis tittelen prins.

Når det gjelder Ari Behn er jeg temmelig lei av ham, men tenker egentlig ikke på ham som medlem av kongefamilien.

Endret av Meaty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...