Gå til innhold

When you wish upon a star...

Lucky?

Anbefalte innlegg

mmm ost og kjeks, yummy! Har hatt litt lyst på hvitvin i det siste, med dette fine, vårlige været (og ny deilig terrasse!).. Gleder meg til første slurk en gang i sommer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og leser om dine koselige dager med prinsen<3

Vi har også samme bæsjetrøblet:( Har gitt A sviskesaft to ganger om dagen et par uker nå men det ser ikke ut til å hjelpe. Et annet tips er å koke opp litt maltekstrakt i vann og gi det på flaske.

Er så vondt å se på og høre hvor mye han plages:( Og når jeg til slutt må frem med tempmålern er han så full av luft at det høres ut som hele rumpa hans skal rakne!! Så j må le litt også...:) Men fy det hadde vært lettere om dem bare hadde fåt til å bæsje ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som ei herlig helg! Får håpe lillegutt får orden på magevondten og bæsjinga snart, jeg kommer ikke på noe særs tips å gi heller dessverre.

Snill du er som gir vin til legen din! Da hadde jeg likt å være lege ;) Hihi. Men det er koselig å vise at man setter pris på personer når de virkelig fortjener det :Nikke:

Ha en flott dag :klem:

Veldig deilig med rolige helger :)

Sliter fortsatt litt med magen altså :sukk:

Tenkte det var koselig å gi henne en liten oppmerksomhet...hun har stilt opp så bra synes jeg. Kommet før på jobb bare for at jeg skulle få ul og det mange uker i strekk!

:klemmer:

mmm ost og kjeks, yummy! Har hatt litt lyst på hvitvin i det siste, med dette fine, vårlige været (og ny deilig terrasse!).. Gleder meg til første slurk en gang i sommer.. ;)

Var veldig godt :Nikke: Vin ja...gleder meg til å nyte et glass snart nå :)

HVitvin ute til sommeren høres deilig ut.

Men i dag har det haglet her i alle fall. :ler:

Ja det er jeg veldig klar for :Nikke:

Ikke helt sommervær her ennå....men det kommer!

Innom og leser om dine koselige dager med prinsen<3

Vi har også samme bæsjetrøblet:( Har gitt A sviskesaft to ganger om dagen et par uker nå men det ser ikke ut til å hjelpe. Et annet tips er å koke opp litt maltekstrakt i vann og gi det på flaske.

Er så vondt å se på og høre hvor mye han plages:( Og når jeg til slutt må frem med tempmålern er han så full av luft at det høres ut som hele rumpa hans skal rakne!! Så j må le litt også...:) Men fy det hadde vært lettere om dem bare hadde fåt til å bæsje ja!

Skal ikke være lett det der.... Får så vondt av å se på den lille som ligger å presser og presser :sukk: Håper det gir seg snart :pls:

Kan de få sviskesaft når de er så små?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det klart for min 6 ukers kontroll....håper alt ser fint ut :Nikke:

Men først kommer en venninne for å hilse på lillegutt, koselig!

Ellers styrer lillegutt med magen ennå....bæsjer hver dag, men ligger å presser så mye :sukk: På morgenen i dag virket han rett og slett litt hes etter så mye pressing :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lillegutten deres som strever sånn med magen da - ikke noe moro! Det presses i blant voldsomt her og, men heldigvis har det som regel gått ganske greit så langt, så sjelden det går alt for lang tid før han får ut noe.

Lillegutt og pappan her i huset har fått fast kveldsrituale med å få ut litt luft (og eventuelt annet som vil ut bakveien ;) ), og da har pappan etter hvert fått laget en egen "lek" ut av det. Så lillegutten synes det er ganske morsomt, samtidig som det blir både nyttig og pappakos ;) Kan jo være det har hjulpet han når han jevnlig får ut litt luft kanskje :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din setter nok pris på en slik oppmerksomhet :Nikke: Kjære har selv foreslått at vi må gi en liten ting til de gode menneskene på fertilitetsklinikken når Lita har kommet, for de fleste der har vært bare støttende og god og ha. Regner med det drypper litt konfekt eller en kake på de, en flaske vin på deling blir fort til et eggeglass på hver :ler:

Håper magetrøbbelet gir seg for lillegutt, jeg føler med han.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lillegutten deres som strever sånn med magen da - ikke noe moro! Det presses i blant voldsomt her og, men heldigvis har det som regel gått ganske greit så langt, så sjelden det går alt for lang tid før han får ut noe.

Lillegutt og pappan her i huset har fått fast kveldsrituale med å få ut litt luft (og eventuelt annet som vil ut bakveien ;) ), og da har pappan etter hvert fått laget en egen "lek" ut av det. Så lillegutten synes det er ganske morsomt, samtidig som det blir både nyttig og pappakos ;) Kan jo være det har hjulpet han når han jevnlig får ut litt luft kanskje :vetikke:

Ja ikke noe moro med treg mage....men det kommer noe hver gang jeg hjelper han... Håper det gir seg snart :pls:

Høres koselig med slik kosestund med pappa og lillegutt :hjerte:

Gleder meg til i morgen :)

Jeg også :strix:

Legen din setter nok pris på en slik oppmerksomhet :Nikke: Kjære har selv foreslått at vi må gi en liten ting til de gode menneskene på fertilitetsklinikken når Lita har kommet, for de fleste der har vært bare støttende og god og ha. Regner med det drypper litt konfekt eller en kake på de, en flaske vin på deling blir fort til et eggeglass på hver :ler:

Håper magetrøbbelet gir seg for lillegutt, jeg føler med han.

Hun satt absolutt pris på det og det kom en liten tåre i øyekroken hennes ;)

Veldig koselig å vise at man setter pris på hjelpen man får :Nikke:

Håper magetrøbbelet gir seg snart :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen og alt stod bra til :)

Hun mente hun nesten ikke kunne se at jeg hadde født engang, så det er jo supert :tommelsmil:

Hun synes det var koselig å hilse på lillegutt og ble helt rørt til tårer over vin og takkekort :)

Var bare å ta kontakt igjen hvis ikke neste baby har planer om å komme når vi ønsker, så det er jo supert! Valgte å ikke begynne på noe prevansjon igjen nå, det tør jeg rett og slett ikke... Så da får vi bare ta det litt pent og ta ting som de kommer ;)

Nå skal vi snart ivei igjen for å se på ene tantebarnet har fremføring på skolen, koselig :strix:

I morgen er det lunsjdate med kvist, gleder meg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker til å ha en svært god fødekropp, Lucky ;)

Like greit å slippe prevensjon nå tenker jeg, iallfall om dere ikke har så mye "to prevent!"

Håper dagen er god! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å ikke begynne på noe prevansjon igjen nå, det tør jeg rett og slett ikke... Så da får vi bare ta det litt pent og ta ting som de kommer ;)

Dette har jeg også tenkt på i det siste... Har jo ikke brukt noe prevensjon siden 2007, mend et kan jo hende kroppen endelig har skjønte hvordan dette skal fungere, etter en fødsel. Mye rart man skal ta stilling til du! :fnise: Men vi vil jo i utgangspunktet ha en til, så tenker vi får ta det som det kommer!

Stakkars lillegutt med mageproblem! Har dere prøvd sånn badebøtte? Tror det heter tummytub - svigerinne brukte den da lille nevø hadde luftproblem, og det fungerte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å begynne på prevansjon igjen jeg heller, men så er det denne helsikens endoen som gjør at jeg ikke klarer å bestemme meg. Det er jo slik fatt at vi helt sikkert må ha hjelp til neste baby også, men jeg slutter jo aldri å håpe på et hjemmelaget mirakel ;)

Kos dere med Kvist i morgen :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke gått på noen prevensjon etter fødselen. Hadde jo håpt at det kunne ha klaffet for oss (''sånn som skjer med alle som har slitt med babylaging etter første ungen'' :roll: ), men den gang ei. :sjenert: Vi tenkte som så at skulle det skje så fikk vi bare se på det som en gave. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte heller ikke prevensjon etter fødsel. Jeg fødte jo i juli 09, og hadde akkurat samme helse- og syklusproblemer som før graviditet fram til ca januar 11, da skjedde det et eller annet så PCOS'en forsvant, syklusen kom tilbake og 15-20 kg "rant" av :strix:

Og jeg ble faktisk gravid to ganger i løpet av 2011, helt på egenhånd. Det gikk galt tidlig begge gangene da, men alikevel et megafremskritt i mine øyne. Og nå i januar 12 ble jeg gravid igjen, og det ser ut som om det holder denne gangen :)

Om jeg er representativ for "bare du har fått et barn så ordner alt seg" statistikken vet jeg ikke. Men det er altså håp selv om ting ikke ordner seg med en gang. Nå ender vi opp med 3 år og ca 3 mnd mellom barna hvis dette holder helt ut. Synes den aldersforskjellen er fin jeg, både fordi jeg er akkurat så mye eldre enn min lillebror og det var veldig greit i oppveksten og nå som voksne så er vi jo jevne i alder. Men også fordi nå er jenta mi stor nok til å ikke trenge bæring, til å kle på seg og klare mye selv. Hun hjelper jo faktisk til hjemme innimellom også. Veldig greit når man blir helt gåen av bekkensmerter så tidlig som det kom denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker til å ha en svært god fødekropp, Lucky ;)

Like greit å slippe prevensjon nå tenker jeg, iallfall om dere ikke har så mye "to prevent!"

Håper dagen er god! :sol:

Ja virker sånn ;) Merkelig at det skulle være så vanskelig å bli gravid når kroppen tålte svangerskap og fødsel så bra :sukk:

Ønsker jo fler barn, så får tiden vise når det blir :)

Dette har jeg også tenkt på i det siste... Har jo ikke brukt noe prevensjon siden 2007, mend et kan jo hende kroppen endelig har skjønte hvordan dette skal fungere, etter en fødsel. Mye rart man skal ta stilling til du! :fnise: Men vi vil jo i utgangspunktet ha en til, så tenker vi får ta det som det kommer!

Stakkars lillegutt med mageproblem! Har dere prøvd sånn badebøtte? Tror det heter tummytub - svigerinne brukte den da lille nevø hadde luftproblem, og det fungerte! :)

Vi har jo heller ikke brukt noe prevansjon siden 2007, så håper kroppen har skjønt hvordan det skal være nå ;) Ønsker jo ikke at lillegutt skal bli enebarn, men orker ikke en så lang prøvetid igjen :sukk:

Har ikke prøvd sånn badebøtte, kanskje det skal prøves :Nikke:

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å begynne på prevansjon igjen jeg heller, men så er det denne helsikens endoen som gjør at jeg ikke klarer å bestemme meg. Det er jo slik fatt at vi helt sikkert må ha hjelp til neste baby også, men jeg slutter jo aldri å håpe på et hjemmelaget mirakel ;)

Kos dere med Kvist i morgen :skravle:

Er jo mange som får til hjemmelaget etter en fødsel, så håper det går lettere for oss begge neste gang :) Pcos'en blir jo ikke akkurat bedre av prevansjon med hormoner, så jeg skal aldri ta noe sånt igjen...ikke før jeg føler meg ferdig med barn i allefall...

Hadde en koselig date med kvist :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke gått på noen prevensjon etter fødselen. Hadde jo håpt at det kunne ha klaffet for oss (''sånn som skjer med alle som har slitt med babylaging etter første ungen'' :roll: ), men den gang ei. :sjenert: Vi tenkte som så at skulle det skje så fikk vi bare se på det som en gave. :rodmer:

Ja man hører jo om alle som får det til av seg selv med nr to :Nikke: Kan jo skje hos deg også, men dere er jo snart igang med nr to dere nå :strix:

Vi brukte heller ikke prevensjon etter fødsel. Jeg fødte jo i juli 09, og hadde akkurat samme helse- og syklusproblemer som før graviditet fram til ca januar 11, da skjedde det et eller annet så PCOS'en forsvant, syklusen kom tilbake og 15-20 kg "rant" av :strix:

Og jeg ble faktisk gravid to ganger i løpet av 2011, helt på egenhånd. Det gikk galt tidlig begge gangene da, men alikevel et megafremskritt i mine øyne. Og nå i januar 12 ble jeg gravid igjen, og det ser ut som om det holder denne gangen :)

Om jeg er representativ for "bare du har fått et barn så ordner alt seg" statistikken vet jeg ikke. Men det er altså håp selv om ting ikke ordner seg med en gang. Nå ender vi opp med 3 år og ca 3 mnd mellom barna hvis dette holder helt ut. Synes den aldersforskjellen er fin jeg, både fordi jeg er akkurat så mye eldre enn min lillebror og det var veldig greit i oppveksten og nå som voksne så er vi jo jevne i alder. Men også fordi nå er jenta mi stor nok til å ikke trenge bæring, til å kle på seg og klare mye selv. Hun hjelper jo faktisk til hjemme innimellom også. Veldig greit når man blir helt gåen av bekkensmerter så tidlig som det kom denne gangen.

Helt utrolig at pcos'en bare forsvant sånn! Håper det skjer med meg også :Nikke: Jeg har jo også blitt gravid flere ganger, men aldri klart å holde på det :sukk:

Krysser alt jeg har for at det holder for deg denne gangen, nydelige lille magen :hjerte:

Veldig fin aldersforskjell mellom dine da, perfekt!

Takk for en koselig lunsj :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig på skolefremvisning med tantebarn i går, de er bare sååå flinke! Var på noe før jul i fjor og ble veldig imponert og ikke mindre imponert i går! Godt det fremdeles finnes flinke lærere :klappe:

Ble en koselig tur innom iss etterpå sammen med kipa, koselig :)

I dag har vi hatt en koselig lunsjdate med kvist :)

Kjøpte maltekstrakt i går og lillegutt bæsjet med en gang etter han hadde spist :tommelsmil: Håper det er løsningen på magen!

Nå i ettermiddag har jeg og lillegutt badet sammen i badekaret, sååå koselig! Har gleder meg veldig til det og lillegutt koste seg veldig :)

Har også meldt oss på babysvømming, så neste onsdag er vi klare for det. Håper lillegutt synes det er deilig :)

Ute i hagen lukter det nyklippet gress, lengter etter sommeren når jeg kjenner den lukten :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som likter bedre enn nyklippet gress! Fikk lyst på en iskald øl nå! :fnise: Det får vente noen måneder enda... Bra det gikk fint med tantebarn på forestilling - tipper lærern var veldig stolt! (Jeg blir i alle fall stolt av "unga mine" hvis de gjør noe bra!)

Ha en finfin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...