Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest septica
Skrevet

Noen som vil hjelpe meg/oss?

Daniel(sønnen våres på da 14 år),meldte seg inn hos Elixia for noen år siden,3 år siden hvis jeg husker rett.

Vi skrev under på en kontrakt som hadde bindingstid på 1 år og det ble opprettet autotrekk/giro på hans fars konto.

Daniel gikk på trening i ca 2 uker så ville han ikke mer.

Da året var gått ringte Daniel selv og sa opp medlemskapet og det var greit,ingenting mere ble trukket fra kontoen.

Så etter en god stund begynte det å dukke opp regninger igjen fra Elixia,Daniel tok igjen kontakt og sa at han ikke lenger trente der.

Så flyttet vi til en annen komune og etter 6 mnd fikk vi plutselig en hel bunke med regninger,vi tok igjen kontakt og fikk da opplyst at det nå var gått til inkassoselkapet Creno..Fakturaen er nå på pålydende : 9436,- og det dukker stadig opp flere regninger.

I dag har vi begge vært i kontakt med både Creno og Elixia,Creno henviste oss til Elixia så vi ringte dit,igjen.Hun vi fikk snakke med var krass og spydig og sa at så lenge Daniel aldri hadde stillt personlig opp på treningssenteret og skrevet under på at han ikke lenger gikk på trening,så hadde de retten på sin side,det har de aldri fortalt før,at vi var nødt for å faktisk reise ned dit.Hun sa også at mailiene deres ble slettet etterhvert så dersom ikke vi hadde en kopi av mailene vi hadde sendt så kunne vi bare glemme det,vi spurte henne fint om hun kunne stryke Daniel fra listen slik at han ikke lenger var medlem(nå i hvertfall)men nei,det ville hun ikke så i kveld reiser Daniel selv ned å skriver under på det.

Skal det være sånn?Er det riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, send en velformulert skriftlig klage til Elixia med kopi til inkassoselskapet.

Det er forsåvidt heller ikke tillatt å sende en sak til inkasso når faktura har kommet i retur, noe som må ha skjedd gjentatte ganger siden dere først fikk post etter 6 mnd.

Gjest septica
Skrevet
Nei, send en velformulert skriftlig klage til Elixia med kopi til inkassoselskapet.

Det er forsåvidt heller ikke tillatt å sende en sak til inkasso når faktura har kommet i retur, noe som må ha skjedd gjentatte ganger siden dere først fikk post etter 6 mnd.

Ja det ska vi men de kommer jo ikke til å trekke regningen likevel...Er jo like langt da

Skrevet

Ta kontakt med forbrukerrådet for slik tror jeg ikke det er lov å holde på.

Skrevet
Ja det ska vi men de kommer jo ikke til å trekke regningen likevel...Er jo like langt da

Kontakt Forbrukerrådet.

http://forbrukerportalen.no/seksjon/kontakt_forbrukerradet

Du kan ringe dit for en billig penge eller sende en mail. De svarer alltid fort og er veldig hyggelige.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å kontakte ledelsen i Elixia og fremlegge dette på en saklig måte. Jeg har hørt endel om dårlig kundeservice fra den kjeden, men dette tar virkelig kaka. Du har nok større sjanse for å bli hørt hvis du snakker med dem på toppen enn dem på det lokale treningssenteret.

Fortell oss hvordan det går da!

Gjest septica
Skrevet
Kontakt Forbrukerrådet.

http://forbrukerportalen.no/seksjon/kontakt_forbrukerradet

Du kan ringe dit for en billig penge eller sende en mail. De svarer alltid fort og er veldig hyggelige.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å kontakte ledelsen i Elixia og fremlegge dette på en saklig måte. Jeg har hørt endel om dårlig kundeservice fra den kjeden, men dette tar virkelig kaka. Du har nok større sjanse for å bli hørt hvis du snakker med dem på toppen enn dem på det lokale treningssenteret.

Fortell oss hvordan det går da!

Tusen takk for svar:)Det er alltid greit å høre andres meninger=)Ja skal holde dere oppdaterte

Skrevet (endret)

Den personen du snakket med hos Elixia hørtes svært uprofesjonell ut, så jeg ville ikke tatt det hun sa for god fisk. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, den er kun vanskeligere å bevise.

Sålenge det dere sier faktisk stemmer, stå på deres og ikke gi dere.

(I verste fall ta de med til forliksrådet)

Endret av Megana
Skrevet

Jeg fører regnskap for et selskap som har en del ansatte som trener på Elixia. Jeg sa opp avtalen til to av de ansatte per mail før jul, og det var ingen problem.

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Hvordan er det mulig for en 14-åring å melde seg inn i et treningsstudio?

Nå skal jeg ikke si det alt for sikkert, men skal det ikke være 16-årsgrense for det?

Nå tok jeg et raskt google søk og fant ingenting om en lov, men som tidligere nevnt står det på elixia sine sider at de har 16-årsgrense. Så da kan de neppe ha sitt på det tørre uansett!

Endret av Wolfmoon
Gjest septica
Skrevet
Hvordan er det mulig for en 14-åring å melde seg inn i et treningsstudio?

Nå skal jeg ikke si det alt for sikkert, men skal det ikke være 16-årsgrense for det?

Nå tok jeg et raskt google søk og fant ingenting om en lov, men som tidligere nevnt står det på elixia sine sider at de har 16-årsgrense. Så da kan de neppe ha sitt på det tørre uansett!

Ja jeg tror det er 16 års aldersgrense men så lenge det er min underskrift på den kontrakten så kommer jeg vel ingen vei med det?
Gjest Wolfmoon
Skrevet

16-årsgrensen er vel i bunn og grunn satt fordi det er lite gunstig for de som er yngre å trene på den måten det legges opp til på et treningssenter.

Om du kommer noen vei med det vet jeg ikke, men det skader jo absolutt ikke å prøve.

Gjest septica
Skrevet
16-årsgrensen er vel i bunn og grunn satt fordi det er lite gunstig for de som er yngre å trene på den måten det legges opp til på et treningssenter.

Om du kommer noen vei med det vet jeg ikke, men det skader jo absolutt ikke å prøve.

Ja det er nok det men jeg synes å ha hørt at man må vise leg for å trene nettopp for å vise hvor gammel man er?

Skrevet

Jeg sa opp per email, det godtok de den gang. De sendte endel purringer gjennom creno pga feil på sin side.

Skrevet

Enkelte fotballlag har f.eks avtaler som gjør at utøverne deres får trene på treningssentre selv om det egentlig er "for unge".

Skrevet

Her må du bare stå på ditt. Har selv hatt noen dårlige erfaringer med elixia. tror de akkurat har byttet inkasso byrå eller noe. Både jeg og samboer fikk plutselig inkasso krav, jeg på en måned og han to månede ubetalt trening. Det gjaldt betaling fra ca seks måneder tidligere. Disse regningene var alle betalt i tide. Sendte mail til inkasso byrået, og der var de virkelig utrivlige. Jeg har aldri fått inkasso på noe før, og alltid betalt regningene mine, så syns det var ordentlig ekkelt.

Vi begge hadde bevis på at vi hadde betalt og sendte de det, og da hørte vi ikke mer fra de. Syns kanskje det hadde vært på sin plass med en beklagelse.

Skrevet

Leste dere medlemsvilkårene før dere signerte dem? ;)

"Oppsigelse av medlemskapet bør skje skriftlig med signatur.

Dette av hensyn til dokumenterbarhet i etterkant av oppsigelsen.

Bekreftelse på oppsigelse sendes skriftlig ved forespørsel. Oppsigelsesskjema fåes ved henvendelse i resepsjonen"

Det står jo riktignok "bør" og ikke "må", da.

Det var uansett ikke lurt av dere å ta det muntlig, men heller ikke bra av elixia å ikke opplyse om at dere ikke var lure ;)

Gjest septica
Skrevet

Har nå fått svar fra forbrukerrådet.

De mente at dersom vi ikke kunne bevise at vi hadde ringt dem eller sendt mail om at vi hadde sagt opp medlemskapet så måtte vi bare krype til korset.

Synes det er for ......!

Daniel var nede en kveld for å skrive fra seg medlemskapet,men det var ikke mulig så lenge vi hadde utestående regninger hos dem,så medlemskapet løper ennå....Så nå er jeg sur :nei: Har ikke så veldig lyst til å betale 10.000 kr for to ukers trening

Skrevet

Hva skjedde med AvtaleGiroen egentlig?

Hvis de sluttet å belaste kontoen til din mann så er det jo naturlig å anta at de har fått med seg at abonnementet er sagt opp..

Eller sperret/slettet din mann AvtaleGiroen?

Dumt å være etterpåklok, men det hadde gjerne vært lurt om dere tok dette skriftlig i utgangspunktet. Eller at en av dere voksne ryddet opp da det plutselig dukket opp regninger i posten.

Skrevet

Han burde da i det minste få si opp avtalen. Kravene ligger jo der uansett. Det der hørtes bare teit ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...