martine=) Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Hei:) Jge lureer på om det er noen som har erfaring med linser? Hvilket merke er best? Hvor er det best pris på linser? Burde man halde på nettet? Men først og frems, hvilken linse er best?
Gjest Deception Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Hvis du ikke har noen linseerfaring tidligere, bør du starte med å få tilpasset linser hos optiker, for feil linser kan faktisk skade øynene.
martine=) Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Hvis du ikke har noen linseerfaring tidligere, bør du starte med å få tilpasset linser hos optiker, for feil linser kan faktisk skade øynene. Jeg har alltid bruk dailies focus engangslinser, men syntes disse blir fort tørre
martine=) Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 Det vel noen her på KG som har erfaring med linser?
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Jeg setter utrolig stor pris på døgnlinsene jeg har, har prøvd litt forskjellige merker for å finne de som satt best på mine øyne. Synes alle var omtrent like behagelige, men optikerne likte ikke helt måten de satt på øynene mine. For meg har altså merket spilt veldig liten rolle, så lenge jeg har fått døgnlinser. Disse puster veldig godt, og man våkner med klart syn om morgenen
desert_rose Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 sjekk shopping4net.com (norsk side) de har myye utvalg i både farge/dag og månedslinser. billigere en i butikk også.
martine=) Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2009 For meg har altså merket spilt veldig liten rolle, så lenge jeg har fått døgnlinser. Disse puster veldig godt, og man våkner med klart syn om morgenen Sover du med linsene?
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 Bruker linsene 24 timer i døgnet i en måned (mer eller mindre, hender jeg avlaster med briller) for så å bytte. Rett og slett helt genialt!
Gjest Grafica Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Sånne linser skal jeg og skaffe meg, Wolfmoon. Jeg kan ikke gå med endagslinser eller månedslinser, øynene mine blir så såre av det. Men det jeg egentlig skulle si: http://www.lensway.no Billig og ekstremt pålitelig, alltid kjøpt linser derfra, koster en tredjedel av det optikeren skal ha.
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Døgnlinser er knall Jammen meg hadde de ikke linsene mine på lensway også, mulig det var der jeg kjøpte nå sist også når jeg tenker meg om http://www.lensway.no/prodpage.jsp?lensgroupid=100178 Såvidt meg bekjent så er det imidlertid bare synsam som fører dette merket, og man må jo prøve for å finne ut hvilken linse man skal ha. Men det finnes også en rekke andre merker, så det er helt sikkert ikke noe problem å finne en type som passer deg.
Gjest Grafica Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Jeg må tilbake til optikeren for tilpassning først, det er tross alt fem år siden jeg sist var på linsetilpassning... Og det blir ikke aktuelt før jeg får en jobb, kan fint gå med briller hjemme Men takk for linken uansett!
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 Hei! Jeg vil anbefale to ukers linser. Dette er linser som puster bra og er av god kvalitet. Disse kan også benyttes i 1 uke og da kan du sove med dem om natta. Tidligere hadde jeg månedslinser og sovner man plutselig er det ikke en hyggelig opplevelse og våkne opp til øyne som kjennes ut som sandpapir. Jeg syns mine to ukers linser funker helt supert. Tar dem som regel ut om natta, men skulle jeg være for trøtt eller ikke orke så sover jeg bare med dem på. Merke jeg bruker nå heter Acuvue Oasys. Men skal du skaffe deg linser anbefaler jeg deg å gå til optiker for å foreta en linsetilpasning, de lærer deg også om bruk og hygiene. Jeg kjøper linsene mine gos Specsavers, og tror jeg får linser for ca 9 mnd for 1500-1700 kr. Linsetilpasning koster litt penger, men det er det verdt
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 Husk at det er forskjell på månedslinser og døgnlinser. Månedslinsene er det meningen at du skal ta ut om natten, mens døgnlinsene er det meningen at du skal kunne sove med.
Gjest StockDama Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Elsker døgnlinsene mine. Ble fort tørr på øynene med dagslinser og månedslinser, og spesielt irriterende var det om man glemte å ta de av før man la seg. Ære være døgnlinser!
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 Husk at det er forskjell på månedslinser og døgnlinser. Månedslinsene er det meningen at du skal ta ut om natten, mens døgnlinsene er det meningen at du skal kunne sove med. Hvis den var til meg så var jeg kanskje ikke helt tydelig i det jeg sa. Jeg sov selvfølgelig ikke med månedslinser om natta. Men jeg har en uvane med å sove i 20 min på ettermiddagen. Kjekt å slippe å ta ut linser for å ta en liten lur
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 Følte bare at det ble litt uklart, så jeg tenkte jeg skulle prøve å gjøre det litt klarere
martine=) Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 31. januar 2009 Bruker linsene 24 timer i døgnet i en måned (mer eller mindre, hender jeg avlaster med briller) for så å bytte. Rett og slett helt genialt! det hørtes jo supert ut! Hvike linser er dette? merke osv? Er du tørr i øynene når du våkner igjen da?
martine=) Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 31. januar 2009 det hørtes jo supert ut! Hvike linser er dette? merke osv? Er du tørr i øynene når du våkner igjen da? Trenger man linsevæske og sånn beger til å ha linsene i? eller tremegr man ikkke det fordi linsene sitter på øyet heel tiden? kanskej greit å ha linsevæske hvi slinsen detter ut eller man får rusk på øyet?
Gjest LanaLane Skrevet 31. januar 2009 #19 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har brukt linser i 11 år og har prøvd alt som kan krype og gå av linser da jeg fort blir tørr og sliten i øynene. Oaysis(eller hva den nå heter) fra Acuvue var den verste for meg, øynene mine reagerte med å gjøre meg "blind" til tider, dvs at jeg så sykt uklart og det klødde. Ingen av Acuvue-linsene har funket for meg, hverken dag-,døgn-,uke-eller månedslinser. Bruker nå Bausch og Lomb Soflens dagslinser, blir fremdeles sliten i øynene om jeg ser lenge på tv om kvelden, men jeg avlaster mye med briller(anbefaler å kjøpe et par flotte briller så en ikke har noe imot å gå en dag eller to med briller) og det er det beste jeg har prøvd så langt.
Gjest Wolfmoon Skrevet 31. januar 2009 #20 Skrevet 31. januar 2009 Jeg synes absolutt døgnlinser er helt supert Har prøvd forskjellige merker, jeg merket liten forskjell på de forskjellige, men optikeren min mente at noen ble litt for vide til øyet mitt og dermed beveget seg for mye, dermed byttet jeg merke etter en stund. Det er om mulig enda viktigere å få en optiker til å tilpasse riktig linse, og ikke minst sjekke om linsen passer etter at du har brukt de en stund når du skal bruke døgnlinser. Jeg har vært veldig lite plaget med tørre øyne når jeg våkner om morgenen, de gangene jeg er det har jeg øyedråper som jeg kan dryppe i, så er de like bra igjen Jeg har en liten flaske med linsevæske, bruker det mest for å rense linsene etter å ha svømt eller lignende. Da lar jeg gjerne linsene ligge i linsevæske over natta. Det samme gjør jeg hvis jeg føler linsene er ubehagelige og tørre, da hjelper det veldig å la de ligge i linsevæske over natta. Men jeg bruker stort sett linsene mine sammenhengende i en måned, og jeg har aldri opplevd at de har falt ut. Har selvfølgelig opplevd å få rusk på linsen, og da lønner det seg å ta den ut og rense den! Håper du fikk svar på det du lurte på, skulle det være noe mer må du bare spørre. Føler meg nesten som en liten ekspert etter å ha brukt linser i så mange år. Og en ting er sikkert, jeg kommer aldri til å gå tilbake til endagslinser etter å ha brukt døgnlinser
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå