Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #21 Skrevet 30. januar 2009 Jeg tror ikke det første man gjør i en sånn situasjon er og logge seg inn på KG, men og sitte og gråte for seg selv! Så hvis dette er sant, synes jeg synd på både mamman og barnet, da mamman med engang dette har skjedd skriver det inn på en kvinneguide.. Hvis man er dypt fortvilet og ikke har noen å prate med synes jeg ikke det er så rart at man logger seg på KG for å sette ord på det man føler, og i tillegg få respons fra andre.
Konservativ Mann Skrevet 31. januar 2009 #23 Skrevet 31. januar 2009 I gamle dager var det (visstnok) vanlig å gi ungene realle ørefiker, men psykologisk forskning viser at denslags ikke gir videre gode resultater hvis man ønsker veltilpassede barn. Vi får håpe at dette var en enkeltepisode fra TS' side og at dette aldri skjer igjen. Jeg mener dog at det å ta omsorgen fra foreldrene til fordel for barnehjem/fosterhjem er noe som kun bør brukes i svært alvorlige tilfelle, der vold og/eller rusmisbruk preger hverdagen, da belastningen ved for barnet ved å bli tatt vekk fra mor og far fort kan overstige belastningen ved å la de være når slike forhold ikke foreligger.
Gjest Gjest_tara_* Skrevet 31. januar 2009 #24 Skrevet 31. januar 2009 dette her må du få orden på. ikke under noen omstendigheter skal du slå barna dine.. du må søke hjelp og finne andre måter og takle sinne på. jeg ble selv slått av og til da jeg var liten. og jeg vet hvordan det føles og ikke minst "bivirkningene" av slåingen: lav selvtillitt, usikkerhet, og ikke kunne stole på noen..
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #25 Skrevet 31. januar 2009 Jeg hater meg selv.Jeg orker ikke se meg i speilet og jeg savner henne så det ikke er til å holde ut.Jeg vil gi henne en klem og si unnskyld.Jeg slo med knytteneven sånn at øyet ble mørkeblått.Jeg skal kjøpe ny barbiedukke også.En som er mye dyrere enn den hun hadde. Hadde det vært opp til meg, ville du ALDRI fått sett datteren din igjen!!!!! Man slår ikke et barn! UANSETT!!!! Jeg har en sønns om kunne skrike i 19 timer i strekk når han var liten. Han holdt meg våken i dagesvis, på det meste hadde jeg ikke sovet på 72 timer. Hadde jeg lyst til å kaste ham ut av vindet? Ja. Gjorde jeg det? Nei. Barn skal møtes med klare grenser, tålmodighet og uendelig med kjærlighet, og det er din jobb som mor å gi datteren din det. Når det er sagt, er jeg enig i at du må søke hjelp nå. All ære til naboen din!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #26 Skrevet 31. januar 2009 Tråden ble lagt ut bare for å provosere. Skjønner dere ikke det?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #27 Skrevet 31. januar 2009 Tråden ble lagt ut bare for å provosere. Skjønner dere ikke det? Uansett så er vold mot barn et reelt problem. Det kan også være andre enn trådstarter som kan få nytte av rådene i denne tråden.
Gjest ts Skrevet 14. februar 2009 #28 Skrevet 14. februar 2009 Det har skjedd igjen! Jeg vet ikke hva som går av meg.Jeg drakk i går og ble veldig full.Hun har vært hjemme i ti dager nå og vi har hatt det fint.Hun masa så fælt i morges fordi jeg hadde lovt at vi skulle dra på et sånt lekeland i dag ,men jeg var fyllesjuk så jeg ble sinna og dro henne i håret og slo igjen(ikke med knyttneven nå men med flat hånd)Hun har rømt inn til naboen nå.Jeg orker ikke mere ,er livredd for at naboen skal ringe barnevernet igjen!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #29 Skrevet 14. februar 2009 Hvis det er sant det du skriver, så håper jeg virkelig at naboen tar kontakt med barnevernet. Hvis du ikke forstår at du bør ta kontakt med barnevernet selv, så må noen andre rundt deg gjøre det for deg. Du trenger hjelp! Tenk på hvordan dette er for datteren din og hva hun føler.
Gjest Purple Haze Skrevet 14. februar 2009 #31 Skrevet 14. februar 2009 Dette er bare oppspinn. Jeg samarbeider tett med barnevernet gjennom min jobb, og vet hvilke prosedyrer de har. De kommer ikke bare å henter et barn slik TS beskriver i startinnlegget sitt. Og når neste historie kommer, blir det bare enda mindre troverdig. Det er direkte smakløst å dikte opp slike historier og legge inn på et forum.
Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #32 Skrevet 14. februar 2009 Dette er bare oppspinn. Jeg samarbeider tett med barnevernet gjennom min jobb, og vet hvilke prosedyrer de har. De kommer ikke bare å henter et barn slik TS beskriver i startinnlegget sitt. Og når neste historie kommer, blir det bare enda mindre troverdig. Det er direkte smakløst å dikte opp slike historier og legge inn på et forum.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #33 Skrevet 16. februar 2009 De arbeider forskjellig ut ifra hvilken kommune det er.Regelverket er likt ,men de vurderer det forskjellig.Noen ganger overreagerer de ,andre ganger lar de være å gripe inn selv om det er grov fysisk mishandling på gang.
Gjest Purple Haze Skrevet 16. februar 2009 #34 Skrevet 16. februar 2009 De arbeider forskjellig ut ifra hvilken kommune det er.Regelverket er likt ,men de vurderer det forskjellig.Noen ganger overreagerer de ,andre ganger lar de være å gripe inn selv om det er grov fysisk mishandling på gang. Poenget er at barnevernet fjerner ikke et barn ved første gangs kontakt med en familie. Det skal utredes, veiledes osv. Og alle steiner blir snudd før barnet fjernes ra hjemmet. Det skal utrolig grove ting til for at et barn fjernes fra hjemmet ved første gangs kontakt.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #35 Skrevet 16. februar 2009 Det har skjedd igjen! Jeg vet ikke hva som går av meg.Jeg drakk i går og ble veldig full.Hun har vært hjemme i ti dager nå og vi har hatt det fint.Hun masa så fælt i morges fordi jeg hadde lovt at vi skulle dra på et sånt lekeland i dag ,men jeg var fyllesjuk så jeg ble sinna og dro henne i håret og slo igjen(ikke med knyttneven nå men med flat hånd)Hun har rømt inn til naboen nå.Jeg orker ikke mere ,er livredd for at naboen skal ringe barnevernet igjen! Om dette er sant bør du ringe barnevernet selv. Det kan da virkelig ikke være mulig å oppføre seg sånn. Synes det er trist å tenke på alle de som dessverre ikke kan få barn og som virkelig ønsker seg barn med tanke på at sånne som deg kan behandle barnet sitt på denne måten. Tror datteren din fortjener bedre enn å leve i frykt for hva du kan finne på. Ring barnevernet selv du eller la barnefaren få omsorgen om han ikke er like slem som deg da.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #36 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Barnevernsvakten og politiet har vært og hentet datteren min for en halv time siden.Jeg ble sint fordi hun ville leke med barbie isteden for å spise middag. I sinne over at hun var så trassig slo jeg henne og ødela barbiedukken hennes.Naboen hørte at hun skrek og ringte politiet.Jeg skammer meg over meg selv.Det er poteter og saus utover hele veggen her etter anfallet mitt og jeg savner henne og angrer så fælt.Er redd for at de ikke vil la meg se henne igjen.Alt er kaos her jeg har sånn angst.Hjelp meg! Hva skal jeg gjøre? fyfaen skam deg! nå ble jeg fryktelig sinne her!!!! tenk deg å være så jævlig å slå sitt eget barn!! og når et barn skriker av smerter burde du virkelig lagt deg inn på psykatri avdelingen umiddelbart og gitt barnevernet midlertidig omsorgsrett. typiske psykopat trekk, ha et annfall som innebærer å slå, kaste og ødelegge også angre etterpå. jeg syntes virkelig syndt på ditt barn. hun valgte ikke deg som mor, men du valgte å få henne.. guri malla, jeg er heldig!hvis du virkelig angrer, så innrømmer du at du har et stort problem og får hjelp. ellers vil du nok aldri få se henne mer. nå vil det nok bli både rettsaker og pappirer å få fra barnevernet. hvis du ikke oppsøker hjelp, fortjener du ikke å få omsorgen for et barn, noen sinne. Endret 17. februar 2009 av jolie
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #37 Skrevet 16. februar 2009 Om dette er sant bør du ringe barnevernet selv. Det kan da virkelig ikke være mulig å oppføre seg sånn. Synes det er trist å tenke på alle de som dessverre ikke kan få barn og som virkelig ønsker seg barn med tanke på at sånne som deg kan behandle barnet sitt på denne måten. Tror datteren din fortjener bedre enn å leve i frykt for hva du kan finne på. Ring barnevernet selv du eller la barnefaren få omsorgen om han ikke er like slem som deg da. [/quote Han har omsorgen til vanlig,men jeg hadde dattra mi i ti dager etter at barnevernet hentet henne fordi faren skulle på ferie.Forrige gang jeg slo var under vanlig samvær.Jeg savner jenta mi så fælt og angrer så veldig.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #38 Skrevet 16. februar 2009 (endret) fyfaen skam deg! nå ble jeg fryktelig sinne her!!!! tenk deg å være så jævlig å slå sitt eget barn!! og når et barn skriker av smerter burde du virkelig lagt deg inn på psykatri avdelingen umiddelbart og gitt barnevernet midlertidig omsorgsrett. typiske psykopat trekk, ha et annfall som innebærer å slå, kaste og ødelegge også angre etterpå. jeg syntes virkelig syndt på ditt barn. hun valgte ikke deg som mor, men du valgte å få henne.. guri malla, jeg er heldig!hvis du virkelig angrer, så innrømmer du at du har et stort problem og får hjelp. ellers vil du nok aldri få se henne mer. nå vil det nok bli både rettsaker og pappirer å få fra barnevernet. hvis du ikke oppsøker hjelp, fortjener du ikke å få omsorgen for et barn, noen sinne. Jeg er ikke psykopat! Ikke kall meg det! Endret 17. februar 2009 av jolie
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #39 Skrevet 16. februar 2009 Hvis dette er sant så høres du veldig egoistisk ut. Du vil ikke miste datteren din, er det bedre å la ett menneske bli mishandlet på denne måten ? Dette plager deg ikke så lenge du ikke mister henne ?
Jade Skrevet 16. februar 2009 #40 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hvis dette er sant, håper jeg du har vett til å ikke ha ungen din uten tilsyn av andre igjen... Endret 17. februar 2009 av jolie
Fremhevede innlegg