Gjest gjest alicia Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 hei alle sammen der ute, ja 1 feb er det slutt, 31 jan er det siste gang, men skal gå greit kommer til å ikke savne noen tingen, men sitter med litt angst nå, så da satt jeg meg ned her for å skrive det ned, hjelper det noen ganger, er så mye bedre når alt blir slutt, tenk for en befrielse på en masse, ja jeg gleder meg veldig, er viktig å manne seg opp å ha vilje til sånt, men skal bli så deilig, tenk et liv uten røyken, har en del asma piper i bryste mitt etter jeg har røkt å før jeg røyker, men vil greie det denne gangen, har kjøpt inn røyke tyggis , for ta det på det værste, er det flere som har slutta heller vil slutte, kansje vi kan hjelpe verandre her på denne tråden, alicia
cypress Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Så bra at du har bestemt deg!!! Selv sluttet jeg for snart 4 år siden, etter å ha røkt i 9 år. Å slutte er det beste jeg noen gang har gjort!! Jeg håper virkelig du klarer det! Jeg sluttet etter å ha lest boken "Endelig ikkerøyker". Den endrer hele måten man tenker på røyken på, slik at man ikke tenker "å nei, jeg kan ikke røyke" til å tenke "jippi, jeg røyker ikke lenger!" Man må være litt åpen for en mild "hjernevask" for at dette skal funke, men det er en liten pris å betale. Jeg sluttet på dagen, og har aldri vært i nærheten av å sprekke. Jeg er bare veldig glad for å slippe å være avhengig av røyken, det er så fantastisk, fantstisk deilig!! LYKKE TIL!!!!!!
Gjest siwen Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Så bra at du har bestemt deg!!! Selv sluttet jeg for snart 4 år siden, etter å ha røkt i 9 år. Å slutte er det beste jeg noen gang har gjort!! Jeg håper virkelig du klarer det! Jeg sluttet etter å ha lest boken "Endelig ikkerøyker". Den endrer hele måten man tenker på røyken på, slik at man ikke tenker "å nei, jeg kan ikke røyke" til å tenke "jippi, jeg røyker ikke lenger!" Man må være litt åpen for en mild "hjernevask" for at dette skal funke, men det er en liten pris å betale. Jeg sluttet på dagen, og har aldri vært i nærheten av å sprekke. Jeg er bare veldig glad for å slippe å være avhengig av røyken, det er så fantastisk, fantstisk deilig!! LYKKE TIL!!!!!! Er helt enig! Slutta for vel 5 år siden med help av samme bok, og det gikk overraskende lett! Har ikke savna røyken en eneste dag, og er så letta over at jeg "slipper" å røyke. Hadde noen halvhjertede forsøk med og uten tyggis før jeg leste boka, og det var en kamp å ikke røyke og til slutt sprakk jeg. Med noen dagers lesing i "Endelig ikke-røyker" gikk det helt av seg selv. Enda jeg var ganske skeptisk til den. Min far leste også boka etter han så hvor lett det var for meg, og gikk fra å ha røyka min. 40 sigaretter om dagen i over 30 år til ingenting på dagen. Mens mor ville gjøre det på "sin" måta og gikk over fra sigaretter til nikotintyggis. Det er nesten to og et halvt år siden og hun sitter fremdeles og tygger. Anbefaler virkelig boka. Den er den billigste og beste hjelpen du kan få! Lykke til! Er forresten veldig glad på dine vegne for ar du har bestemt deg for å slutte å røyke!
FoxyFish Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Jeg sluttet også på grunn av denne boka! Den var genial. Man vet jo at man blir hjernevaska, men det funker! Lykke til!!
Gjest gjest alicia Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 hei ja , da må jeg nok ned til byen i helgen å få tak i den boka, vet jo at når en slutter å røyke, å forsetter med tyggis, så blir en jo avhengi av den tyggisen, å må slutte enda en gang på en måte, men er bare når jeg har det som værst, føler det er det beste for meg, jeg har redusert fra 25 røyk til 8 røyk om dagen nå, har igjen fram til lørdag, men da har jeg ikke mere røyk i huseet, lurer på om jeg skal kjøpe inn å ha i reserve, men slo det fra meg, er jo så fort å ta bare en da, hehe jeg har røkt mye fra jeg var 15 nå er jeg 40, også hadde jeg et opphold for noen år siden på 6 år, men kom inn i en livs sitvasjon som gjore at jeg måtte bare ha en, å etter det så røyker jeg mere nå, en jeg gjore da, oker ikke ha det sånt, også er jo tobbaken så dyr nå, nesten 200 for en pakke tobakk, blir fordyrt for meg det, oså hjelper det å sitte her å dele tanker å ord med dere andre her inne alicia
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 røyketyggis vil jeg si er bedre en å røyke da
Gjest ikke-røyker på 4 uka Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Jeg sluttet til nyttår. Røkte 30 sigaretter om dagen og har aldri klart å slutte mer enn en halv dag før. Har røkt i over 20 år - så d er hele mitt voksne liv.Gikk å tenkte på det i flere mnd før jeg bestemte meg for en dato. Sørget for å IKKe ha røyk i huset, men hadde kjøpt inn plaster. Så nå er jeg på steg 2 i "nedtrappingen" - plasteret hjelper veldig. Har ikke nikotinsug - og ikke putter jeg noe i munnen istede for røyken. 5 uker igjen med plaster så er jeg HELT fri! Det værste er situasjoner som man ikke kan forestille seg uten røyk.. Men ta en ting i gangen. Det går faktisk veldig fint!!! Gratulere med besluttet!!!! Snart er du en ikke-røyker!!!!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Jeg er ikke-røyker, men vennina mi klarte å slutte ved hjelp av den boka:) Så den anbefales!
Haris Pilton Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Jeg får alltid mer lyst på røyk av sånne bøker På samme måte som at jeg alltid får lyst på en feit hamburger når jeg ser slanke/helseprogrammer på TV som skal være motiverende men akkurat den boka har jeg faktisk ikke lest, kanskje jeg burde.
cypress Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Litt av greia med boka er at man IKKE skal slutte mens man leser den, man skal røke som normalt helt til "hjernevskingen" er ferdig. Så da gjør det ingenting om du får lyst på røyk av å lese den! For når du er ferdig, og du er blitt tilstrekkelig overbevist om at livet er bedre som ikke-røyker, da får du IKKE lyst på røyk mer!! Helt sant!! Selv situasjoner jeg på forhånd trodde ville bli kjempevanskelige gikk overraskende greit!! Man er bare lykkelig for at man ikke røyker lenger!!
Haris Pilton Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Litt av greia med boka er at man IKKE skal slutte mens man leser den, man skal røke som normalt helt til "hjernevskingen" er ferdig. Så da gjør det ingenting om du får lyst på røyk av å lese den! For når du er ferdig, og du er blitt tilstrekkelig overbevist om at livet er bedre som ikke-røyker, da får du IKKE lyst på røyk mer!! Helt sant!! Selv situasjoner jeg på forhånd trodde ville bli kjempevanskelige gikk overraskende greit!! Man er bare lykkelig for at man ikke røyker lenger!! Hmm, jeg får gå i anskaffelse av boka neste uke!
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 røyketyggis vil jeg si er bedre en å røyke da Håper du har rett i det. Man slipper jo tjære og den dritten. Dere som har lest boka, tror dere den hjelper mot tyggegummi-avhengighet også? Jeg har aldri røyket noe særlig, men jeg elsker røyketyggis! Og jeg har lest "Endelig slank!" av samme forfatter, men den syntes jeg ikke noe om.
Anniq Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 Hei Alicia! Jeg har slutta. Er inne på min Røykfrie dag nr 4. Jeg har tatt litt røyketyggis jeg også når suget har vært ganske så ille. Men prøver å holde meg unna det også. Tok en i går men har holdt meg til pastiller i dag. (2 pakker om dagen). Tenk deg hvor godt det er når man er røykfrie da. Trenger ikke å stresse med noe. Å alle de pengene kan vi bruke på oss selv. Å siste å det beste er den flotte helsen vi får. Dette klarer du! hei alle sammen der ute, ja 1 feb er det slutt, 31 jan er det siste gang, men skal gå greit kommer til å ikke savne noen tingen, men sitter med litt angst nå, så da satt jeg meg ned her for å skrive det ned, hjelper det noen ganger, er så mye bedre når alt blir slutt, tenk for en befrielse på en masse, ja jeg gleder meg veldig, er viktig å manne seg opp å ha vilje til sånt, men skal bli så deilig, tenk et liv uten røyken, har en del asma piper i bryste mitt etter jeg har røkt å før jeg røyker, men vil greie det denne gangen, har kjøpt inn røyke tyggis , for ta det på det værste, er det flere som har slutta heller vil slutte, kansje vi kan hjelpe verandre her på denne tråden, alicia
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #14 Skrevet 29. januar 2009 Håper du har rett i det. Man slipper jo tjære og den dritten. Dere som har lest boka, tror dere den hjelper mot tyggegummi-avhengighet også? Jeg har aldri røyket noe særlig, men jeg elsker røyketyggis! Og jeg har lest "Endelig slank!" av samme forfatter, men den syntes jeg ikke noe om. Søren, jeg som hadde tenkt å lese den boka... Gidder ikke det om den ikke funker på samme måte.
Gjest *lucky* Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 Tok min siste røyk i går! Skummelt men gøy. Tygger nikotin tyggis som bare det, ser ikke noe galt i det til å begynne med, det er jo nå det er værst. Tenker å kutte ut tyggis når det har gått en stund. Heia oss!!
Gjest gjest alicia Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 god morgen alle der ute, ja i dag er det fredag, min nest siste dag, med røyke, sitter med litt angst nå på morgen her, når jeg sitter med kaffen min, men det beste av alt at jeg bare har røyk til i dag å i morge, men gubben for seg en overaskelse vist jeg greier detta, da må han røyke ute , hehe spørs hva han sier til det, den værste tiden for meg er nå om morgen, da er det litt greit å sitte her å taste litt med dere,, takker for alle som, har svart meg å kommer med deres tanker å syn. i dag har jeg 9 røyk på en hel dag, hørest lite ut for meg, men kansje jeg er så flink å bare tar halvparten av de jeg har igjen, er jo ikke om å gjøre å røyke opp det en har igjen, til dere ikke røykere, hadde dere angst? når datoen nermet seg, men jeg vil klarer det, tror med tyggis så får en jo ikke kalt på seg så mye en har jo noe i munnen når en har tyggis hehe ha en fin dag dere ute, er så godt å kome inn her å dele tanker med dere, er veldig mange seriøse her ute å, å det er jeg glad for, takker til alle saom leser det jeg skriver, jeg kommer inn igjen den å forteller hvordan det går, alicia
Gjest *lucky* Skrevet 30. januar 2009 #17 Skrevet 30. januar 2009 Høres kanskje bakvent ut men jeg har røyka masse før jeg skulle ta den siste røyken. Blei skikkelig kvalm til slutt og lever på den følelsen enda at det var ekkelt. Nå gjelder det bare å huske på den følelsen! Å jeg tenker på de svarte tjærefylte lungene mine, lurer på hvordan de ser ut etter mange år med røyk.. Sikkert ikke bra. For min del er dette med å slutte veldig sterkt psykisk så derfor forsøker jeg å tenke på slike ting når motivasjonen svikter.
Gjest gjest alicia Skrevet 31. januar 2009 #18 Skrevet 31. januar 2009 hei igjen dere der ute, nå er det ikke mange timer før kl er 24.00 sitter med litt angst, i morgen har jeg ikke røyk i huset, i dag til nå har jeg røkt fire røyk, har så lyst å greie det, å sitter med en angst, vet ikke hvorfor, kansje det er spenninga å sitte uten røyk. men vi får se hvordan det går, kansje det var dumt av meg å si dato til folk runt meg, heller kansje ikke, kansje ikke det er så ille som jeg tror, ha en fin kveld dere alle sammen alicia
Gjest gjest alicia Skrevet 31. januar 2009 #19 Skrevet 31. januar 2009 hei nå er kl 23 45, å min siste røyk, røykest, håper detta går fint, å at søndagen blir fin å røyk fri, blir spenndene
Gjest gjest alicia Skrevet 2. februar 2009 #20 Skrevet 2. februar 2009 hei igjen der ute, nå er snart et døgn godt, tror ikke jeg greier detta, spiser røykegyggis å, har bare lyst på røyk, leste at røyke suge varer bare fire min, men her varer det helle dagen, så blir en så sur å grinete, for nå prøve noe timer til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå