Gunilla Skrevet 28. juni 2003 #1 Del Skrevet 28. juni 2003 I hvilke tilfelle kan en be om permisjon uten lønn - og over hvor lange tidsperioder? Jeg har kommet over et spennende utvekslingsprosjekt jeg gjerne kunne tenke meg å være med på - men dette betyr at jeg må være borte fra jobb i åtte- ni uker, og det er jo ganske mye. Har noen noe erfaring/formening om dette? Det er bare delvis jobbrelatert, og mest digg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 28. juni 2003 #2 Del Skrevet 28. juni 2003 Der jeg jobbet tidligere var det noen som fikk permisjon på 1 år for å reise "verden rundt" og kose seg. En annen fikk permisjon for å jobbe som reiseleder 1 års tid. Det gikk bra det helt til de begynte med nedbemmaning, da sa de nei til all permisjon, utenom mors permisjon selfølgelig. Så det er bare til å søke. Siden du skriver det er litt jobb relatert også, så kan du jo "smøre" på med at du lærer mye nyttig som du kan bruke seinere i jobben din. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 28. juni 2003 #3 Del Skrevet 28. juni 2003 Dette kommer an på hvilken tariffavtale bedriften/organisasjonen din har. I staten har en krav på ett års permisjon uten lønn uavhengig av årsak når en har vært fast ansatt et visst antall år, mens dette varierer en del i andre tariffområder. Og uansett sier bare tariffavtalene noe om hva du har krav på - utover dette kan bedriften velge å være velvillig/uvillig alt etter hvilken situasjon dere er i for tiden og hvilken praksis de ønsker å følge på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 28. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 28. juni 2003 Takk for svar! Jeg jobber i det offentlige, men har ikke vært fast ansatt så veldig lenge (bare ett år når permisjonen er aktuell). Jeg skal tenke litt til på det før jeg tenker på hvordan jeg diskuterer dette med sjefen. Det viktigste er vel å spille med helt åpne kort, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 9. juli 2003 #5 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg fikk to års permisjon fra en kommunal jobb, etter å ha jobbet i kommunen i tre år. Åtte-ni uker får du helt sikkert, hvis sjefen er OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå