Gå til innhold

Vår treningsdagbok


Miami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, da får jeg starte.

Etter en høst med regelmessig trening, skled det fullstendig ut i førjulsstria. Det har også gått litt tregt å komme i gang etter jul, etter en uke med trening dro jeg på ferie, og selv om jeg gikk atskillige kilometer i løpet av de dagene jeg var borte, var det ikke akkurat trening. Derfor er det nå på tide å komme inn i en god rutine igjen. Jeg har ambisjoner om tre treningsøkter i uka, i tillegg blir det nok en del skigåing i helgene. Får jeg til å gjennomføre dette er jeg fornøyd. Jeg har en treningsvenninne, noe som er en god hjelp til å få kommet seg avgårde til treningssenteret. Imidlertid er det vanskelig å få til "samtrening" mer enn en gang i uka, derfor denne boka i tillegg. For å inspirere og motivere hverandre.

Fru Fomle, Marillia, Ambra :rope:

Planlegger ukens første styrketrening i morgen, nå skal sekken pakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg er her, og jeg fyller opp kvoten med en times rask gåtur i dag.

Målet er 3 treninger i uka, samt 2 gåturer. Kjenner at ryggen trenger mer trening, så er jeg ikke flinkere, slår den seg vel vrang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nødt til å bekjenne at jeg har et nesten ubrukt klippekort på mitt lokale treningssenter. Skal ta meg sammen :Nikke:

Ellers går jeg en knapp times tur med hundene mange ganger i uka. Det må vel telle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers går jeg en knapp times tur med hundene mange ganger i uka. Det må vel telle?

Klart det teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er jeg! :hoppe:

Formen er dessverre ikke på topp, så vet ikke om det blir noe av den planlagte treningen i dag. Men er ganske stolt av meg selv når det kommer til utskeielser i matveien, de to siste dagene har jeg holdt meg unna både sjokolade og chips som de andre har kost seg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk trent i går! :tommelsmil: En time på yoga, det var deilig selv om jeg ikke skal påstå jeg klarte å gjennomføre alle øvelsene etter boka :fnise: Har kjøpt klippekort, målet er å gå der ca 1 gang i uka framover. Det vet jeg både ryggen og psyken vil sette pris på :)

Forøvrig er min målsetning å gå ned 5 kg til påske, må ha såpass langsom nedgang siden kroppen min er særs lunefull (jmfr 2,6 kg vektøkning på 3 dager ;)). Har innsett at det ikke bare nytter å trene så prøver ha fokus på sunn mat, mindre karbo osv. Teller ikke kalorier foreløpig, håper jeg skal slippe det...

Treningsplan per uke:

- 1 time yoga

- 2-3 ganger styrketrening på senter, avsluttes med 20-30 min kondisjon

- Ellers det jeg klarer å skvise inn av annen aktivitet; gå turer, svømme etc.

Sånn! :)

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Fomlis :tommelsmil:

I går hadde jeg ukas første treningsøkt, 30 min på elipsemaskin + 30-40 min med styrke. Det var godt (og tungt), men endelig føler jeg at jeg er i gang igjen. Heldigvis synes jeg det er relativt enkelt å komme inn i gode treningsrutiner, men sannelig er det lett å falle ut igjen også. Jeg har bestemt meg for at det ikke skal skje nå!

Yoga har jeg lenge hatt lyst til å prøve, men har aldri kommet så langt. Desverre har de ikke dette tilbudet på mitt treningssenter :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er også flink, Miami! :)

Det er ikke så veldig bra yoga-tibud på senteret jeg går heller, derfor har jeg nå kjøpt klippekort på et "skikkelig" yoga-senter. Føler det er mye tryggere også enn i en overfylt treningssal, på yogasenteret er de utdannet og går rundt og retter/tøyer ekstra på deg hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig få forsøkt en ordentlig yoga-time en gang. Regner med det er nok av tilbud i nærområdet, får forske litt videre på det.

Ellers hadde jeg i utgangspunktet planer om styrketrening i dag, men den utgår nok. Tar helgehandlingen i stedet :) Jeg kjenner fortsatt onsdagens trening i beina, men annet er vel ikke å vente. I morgen skal vi på årets første hyttetur, og det blir trening nok, tenker jeg. Har ikke bilvei helt frem vinters tid, så et par kilometers skitur med sekk på ryggen (i tillegg til at veien er bratt), gjør det til en real treningstur. Men jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke, nye muligheter :)

Startet skisesongen denne helgen, og var på en ikke altfor lang tur i går. Nydelig vær, skareføre og endeløse vidder. Det ble bare en halvannentimes tur, må starte litt forsiktig. Hadde trodd jeg skulle være helt gåen i dag, men det går faktisk bra.

Pga helgens skitur, ble styrketreningen utsatt til i morgen. Sekken er allerede pakket. Jeg trener rett etter jobb og det gjør det enklere for meg å gjennomføre mine planer. Dersom jeg skulle dratt hjem først, tror jeg ikke jeg hadde kommet meg ut igjen.

Jeg har dessuten begynt å merke at klærne strammer, så jeg bør i tillegg være mer påpasselig med kostholdet. Vaflene vi har på jobb er farlig gode :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall gått lang tur med hundene. Dessuten har jeg lagt om kostholdet, og det funker.

Kanskje yoga denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til skulle jeg ønske jeg hadde hund, da hadde det nok vært lettere med lange gåturer. Jeg er definitivt ikke flink nok til å komme meg ut på tur i det daglige.

Trening i går, jeg måtte desverre gi opp før jeg var ferdig med runden min. Fikk akutt krampe under beina og det ville ikke gi seg, derfor ble det kun 35 min trening i går. Kanskje det er på tide å bytte sko? I morgen holder jeg forhåpentligvis hele timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gode sko er viktig! Trener du i sal?

I dag har jeg gått en rask/ svett tur. Bedre enn ingenting. Men ikke så bra som styrketrening. Jobber fortsatt med motivasjonen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gode sko er veldig viktig. Lurer på om mine begynner å bli modne for utskifting.

Jeg trener i sal, men det er ikke organiserte timer. Kun på egenhånd, det fungerer faktisk veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel logge litt jeg også, selv om det er noen dager siden gjennomføringen..

Søndag gikk jeg en rask tur i strålende vær + tok diverse øvelser på matte og ball hjemme. Total tid ca 75 min.

Mandag kveld trente jeg styrketrening, ca 60 min. Hvor lurt det var er jeg ikke sikker på, ble syk natta etter.. :sjenert:

Har planer om 15 treninger i februar, men siden jeg nå er satt litt tilbake så sliter jeg nok allerede med det målet. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Mandag: 1 t step

Tirsdag: 1 t tur

Onsdag: 1 t step

I dag: 1 t step

Det er nydelig vær her, så jeg håper jeg får med meg et par skiturer i helga også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...