Lemming Skrevet 29. september 2010 #2221 Del Skrevet 29. september 2010 wow. for en sær reaksjon jeg fikk da jeg leste at du er gravid. første innskytelsen min var at jeg måtte ringe og gratulere! Som man ville gjort med en venninne liksom..... (...tenker for meg selv at å bruke masse tid på å lese andres prøvedagbøker muuuuuuuuuuligens kanskje ikke er så sunt)...Snakk om å bli engasjert i andres prøving! Nontheless. Jeg kan ikke hjelpe for å bli engasjert. Særlig i historier som din, med såå mye motstand.. og når dere nå ENDELIG lykkes, så MÅ man jo bare bli utrolig glad på deres vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. september 2010 Forfatter #2222 Del Skrevet 29. september 2010 wow. for en sær reaksjon jeg fikk da jeg leste at du er gravid. første innskytelsen min var at jeg måtte ringe og gratulere! Som man ville gjort med en venninne liksom..... (...tenker for meg selv at å bruke masse tid på å lese andres prøvedagbøker muuuuuuuuuuligens kanskje ikke er så sunt)...Snakk om å bli engasjert i andres prøving! Nontheless. Jeg kan ikke hjelpe for å bli engasjert. Særlig i historier som din, med såå mye motstand.. og når dere nå ENDELIG lykkes, så MÅ man jo bare bli utrolig glad på deres vegne. Tnåååh, du er så søt. Man blir ganske så opphengt i andres prøving her inne ja. Det er virkelig gøy å være en ''solskinnshistorie'' altså. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 29. september 2010 #2223 Del Skrevet 29. september 2010 Åh men Belle! Du skal ikke begynne å ta imot endel tips fra trådstarter i denne tråden da? Kjære vene, jeg ble dritprovosert først, men det MÅ da være en tulletråd. Fortell meg at det er en tulletråd, vær så snill. Ække du sånn i takt med nattur'n a, ark'olog??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. september 2010 Forfatter #2224 Del Skrevet 29. september 2010 Ække du sånn i takt med nattur'n a, ark'olog??!! Fantastisk. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 29. september 2010 #2225 Del Skrevet 29. september 2010 :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 29. september 2010 #2226 Del Skrevet 29. september 2010 Jojo! Jeg har planlagt å føde i en hule, jeg. Med en sjaman og kutte navlestrengen med en flintdolk og gi nå faen i lystgass og slik - jeg skal ha urter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 29. september 2010 #2227 Del Skrevet 29. september 2010 Jojo! Jeg har planlagt å føde i en hule, jeg. Med en sjaman og kutte navlestrengen med en flintdolk og gi nå faen i lystgass og slik - jeg skal ha urter! DET VAR DET JEG VISSTE!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. september 2010 Forfatter #2228 Del Skrevet 29. september 2010 Jojo! Jeg har planlagt å føde i en hule, jeg. Med en sjaman og kutte navlestrengen med en flintdolk og gi nå faen i lystgass og slik - jeg skal ha urter! Du kan jo foreslå det til trådstarter i den andre tråden? Sikkert helt toppers for henne det. ---- Nei, jenter. Nå gidder jeg ikke mer. 12 timer på jobb er akkurat det min trøtte, gravide (hihihihiiiii, jeg er enda ikke vant til å si det!) og progynova-knaskende kropp klarer. God kveld. Ikke finn på noe tull. Og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 29. september 2010 #2229 Del Skrevet 29. september 2010 God kveld til deg også, min gravide kompanjong!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 29. september 2010 #2230 Del Skrevet 29. september 2010 God natt, snuppis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 29. september 2010 #2231 Del Skrevet 29. september 2010 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å, Belle, så fantastiske nyheter det var her! Gratulerer så masse! Jeg sitter visst her og griner, jeg. (Og så får jeg ikke smileyene til å fungere, men det gjør ikke så mye, jeg kan hoppe og danse og sånn selv. *Hopper og danser*) Jippiiiiiiii! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. september 2010 #2232 Del Skrevet 29. september 2010 Har veldig lyst på dette. :rødme: Og denne og denne. De to sistnevnte har faktisk ligget i handlekurven min i hele dag uten at jeg har turt å trykke på ''kjøp''. Navneboka har de på biblioteket (ihvertfall her i byen), og dessuten ligger det drøssevis av navneleksikon på nett. Verdens beste pappa kan jeg absolutt anbefale! Språket i den treffer mannfolka på en litt bedre måte enn i "vanlige" graviditetsbøker. Står bl.a. at "nå er fosteret på størrelse med en pris snus".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 29. september 2010 #2233 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg kan også anbefale den hakkespettboka, selv om den er mest humoristisk og veldig preget av akkurat hans erfaringer som pappa. Snoppen leste masse i den før Sprell ble født, og lo godt av den. En annen bok jeg vil anbefale alle gravide å skaffe er Et barn blir til med fotografier av Lennart Nilsson. Fantastiske bilder helt fra cellestadiet og gjennom hele fosterlivet, med litt info innimellom. Den er inndelt i svangerskapsuker. Jeg leste i min flere kvelder i uka sist gang og har funnet den frem igjen nå. Flott bok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 29. september 2010 #2234 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg oppdaget at jeg var gravid to dager før vi skulle til USA i vår. Da var jeg vel 4-5 uker på vei tenker jeg? Det eneste jeg opplevde som problematisk, var at jeg ble SKIKKELIG dårlig på flyet på vei hjem. Kastet opp absolutt HELE veien, og det var møkka slitsomt! :spy: Flyvertinnene som hjalp meg å tørke opp etter første runde (før jeg hadde skaffet meg spypose.... ), var overbevist om at uvelheten var på grunn av graviditeten, selv om jeg ikke hadde vært kvalm tidligere i svangerskapet. Men turen i seg selv var helt topp! USA er jo et såpass sivilisert land at det ikke skal være noe problem med maten og sånt, så det ville jeg ikke tenkt på. Jeg tenker også at HVIS det som ikke skal skje, allikevel skjer mens du er på tur, er det vel dessverre ikke noe noen lege kan gjøre uansett på at så tidlig tidspunkt. Og det er tror jeg (med forbehold om at jeg kan huske veldig feil nå!!!) så tidlig i svangerskapet at alt kommer ut av seg selv, uten at man trenger hjelp til å få ut rester?? Det ville jeg spurt legen om hvis jeg var deg. Men nå skal jo selvfølgelig alt gå bra med deg og spiren, så det spiller jo iiiingen rolle hva som er svaret sånn sett.. Jeg anbefaler forresten også veldig den pappa-boken. Den var en stor hit her i huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 30. september 2010 #2235 Del Skrevet 30. september 2010 Litt sent ute, men gratulerer så mye med en liten spire Så koslig at det endelig ble klaff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 30. september 2010 #2236 Del Skrevet 30. september 2010 Også er det et par ekstra belastninger på helsa når man er gravid, som man må tenke over. For eksempel har gravide høyere risiko for blodpropp, så det må man være ekstra forsiktig med. støttestrømper og passe på å bevege seg endel og sånt. Større risiko for blodpropp har jo også vi som går på p-piller, så den er man i hvert fall ikke alene om på flyet Er spent på å høre hva legen sier, jeg tror nok ikke det skal være noe problem å reise til USA så lenge formen din er bra under graviditeten (så herlig å si her inne) Språket i den treffer mannfolka på en litt bedre måte enn i "vanlige" graviditetsbøker. Står bl.a. at "nå er fosteret på størrelse med en pris snus".. Haha, så kult! Min kjære sluttet å snuse for 2-3 år siden, men har fortsatt et kjært forhold til snus (!!), så det der ville falt i smak hos han tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. september 2010 Forfatter #2237 Del Skrevet 30. september 2010 :opplyser : Navneboka har de på biblioteket (ihvertfall her i byen), og dessuten ligger det drøssevis av navneleksikon på nett. Verdens beste pappa kan jeg absolutt anbefale! :jepp : Språket i den treffer mannfolka på en litt bedre måte enn i "vanlige" graviditetsbøker. Står bl.a. at "nå er fosteret på størrelse med en pris snus".. :hoho : Jeg har jo litt lyst til å merke av for de navnene jeg liker og sånt jeg da... Har litt OCD når det gjelder sånne ting. Men jeg skal allikevel sjekke biblioteket for sånne bøker. Så gøy, da skal jeg kjøpe den til ham. Når jeg tør. Jeg kan også anbefale den hakkespettboka, selv om den er mest humoristisk og veldig preget av akkurat hans erfaringer som pappa. Snoppen leste masse i den før Sprell ble født, og lo godt av den. : ) En annen bok jeg vil anbefale alle gravide å skaffe er Et barn blir til med fotografier av Lennart Nilsson. Fantastiske bilder helt fra cellestadiet og gjennom hele fosterlivet, med litt info innimellom. Den er inndelt i svangerskapsuker. Jeg leste i min flere kvelder i uka sist gang og har funnet den frem igjen nå. Flott bok! :jepp : Takk for tips. Skal se på den. Jeg oppdaget at jeg var gravid to dager før vi skulle til USA i vår. Da var jeg vel 4-5 uker på vei tenker jeg? Det eneste jeg opplevde som problematisk, var at jeg ble SKIKKELIG dårlig på flyet på vei hjem. Kastet opp absolutt HELE veien, og det var møkka slitsomt! :spy : :spy : Flyvertinnene som hjalp meg å tørke opp etter første runde (før jeg hadde skaffet meg spypose.... :flau : ), var overbevist om at uvelheten var på grunn av graviditeten, selv om jeg ikke hadde vært kvalm tidligere i svangerskapet. Men turen i seg selv var helt topp! USA er jo et såpass sivilisert land at det ikke skal være noe problem med maten og sånt, så det ville jeg ikke tenkt på. Jeg tenker også at HVIS det som ikke skal skje, allikevel skjer mens du er på tur, er det vel dessverre ikke noe noen lege kan gjøre uansett på at så tidlig tidspunkt. Og det er tror jeg (med forbehold om at jeg kan huske veldig feil nå!!!) så tidlig i svangerskapet at alt kommer ut av seg selv, uten at man trenger hjelp til å få ut rester?? Det ville jeg spurt legen om hvis jeg var deg. Men nå skal jo selvfølgelig alt gå bra med deg og spiren, så det spiller jo iiiingen rolle hva som er svaret sånn sett.. :nigo : Jeg anbefaler forresten også veldig den pappa-boken. Den var en stor hit her i huset! :jepp : Huff, det hørtes virkelig ikke gøy ut. *ugh* Jeg tar jo mye fly i forbindelse med jobben. Håper jeg klarer å holde meg spyfri der ihvertfall. Større risiko for blodpropp har jo også vi som går på p-piller, så den er man i hvert fall ikke alene om på flyet : ) Er spent på å høre hva legen sier, jeg tror nok ikke det skal være noe problem å reise til USA så lenge formen din er bra under graviditeten :hjerte : (så herlig å si her inne) Haha, så kult! Min kjære sluttet å snuse for 2-3 år siden, men har fortsatt et kjært forhold til snus (!!), så det der ville falt i smak hos han tenker jeg. : ) Ja, det har du rett i. Jeg synes enda det er merkelig å si høyt at jeg er gravid. Jeg sluttet å snuse for 1 år siden og har også fortsatt et kjært forhold til snus. På fest pleier jeg å lukte på, bare for å få en følelse av den. Men jeg rører den ikke da, det tør jeg ikke. Da hadde jeg aldri klart å slutte igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. september 2010 Forfatter #2238 Del Skrevet 30. september 2010 Da har jeg snakket med legen. Eller med en sykepleier da. De sa at jeg skulle leve helt som normalt og at det ikke var noe problem å fly. Så da hører jeg på dem, ihvertfall når det gjelder jobbreisene som er på max 3 kvarter. Til og med USA gikk greit visstnok. Jeg skal uansett forhøre meg litt nøyere om det når jeg skal inn til kontroll. Da vet jeg jo også hvordan min generelle form er. Den er forresten ikke så veldig bra akkurat nå. Har vært skikkelig kvalm i natt og i dag. I tillegg har jeg visstnok fått en rift på pupillen ( var hos legevakten nå nettopp...) og skal til øyenlegen litt senere i dag. Så nå sitter jeg på jobb, er kvalm, har dritvondt i øyet (og forsåvidt hele hodet) og prøver å få tiden til å gå. Så alt er, med andre ord, bare velstand her hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 30. september 2010 #2239 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg sluttet å snuse for 1 år siden og har også fortsatt et kjært forhold til snus. På fest pleier jeg å lukte på, bare for å få en følelse av den. Men jeg rører den ikke da, det tør jeg ikke. Da hadde jeg aldri klart å slutte igjen. Min kjære snuser på fest, noe jeg selvfølgelig mobber han for! For meg som aldri har snuset så virker det helt bisarr, så jeg er nok ganske irriterende og lite forståelsesfull på dette området. Synes du kan kjøpe den navneboka jeg! Dere skal jo få barn en gang og sannsynligheten for at dere får barn i relativt nær framtidig er overhengende stor. Men full forståelse for tankegangen, jeg kommer til å være helt på samme måte selv, så har ingenting jeg skulle sagt egentlig. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. september 2010 #2240 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Rift på pupillen!? BUWÆÆÆÆH! Endret 30. september 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå