Gå til innhold

Har arbeidsplassen lov?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ett glimrende,effektivt forlsag til deg: MEDIA! Kontakt Dagbladet, Aftenposten, VG eller Nettavisen. Dette er stadig aktuelle temaer som har interesse for svært mange - i gode tider som i dårlige tider.

Det er ofte pussig hvor fort disse " lederene" trekker seg tilbake i skallet sitt når MEDIA blander seg inn - ikke ser det bra ut for firmaprofilen - hverken etikkmessig eller som potensiell arbeidsplass. siden det er et landsdekkende firma, har denne lederen mest sannsynlig ledere over seg som ikke nødvendigvis er klar over hvordan h*n holder på, og det kan jo være greit at også de får litt insyn her.

MEDIA- jenta mi; det er det magiske trylleordet her - og utifra hva jeg leser av historien din, har du alt å vinne og absolutt ingenting å tape!! Ønsker deg lykke lykke til og vil lese aviser så det griner etter for å se hvordan det går med deg fremover!!

You go girl!! :) Klem til deg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har ett glimrende,effektivt forlsag til deg: MEDIA! Kontakt Dagbladet, Aftenposten, VG eller Nettavisen. Dette er stadig aktuelle temaer som har interesse for svært mange - i gode tider som i dårlige tider.

Det er ofte pussig hvor fort disse " lederene" trekker seg tilbake i skallet sitt når MEDIA blander seg inn - ikke ser det bra ut for firmaprofilen - hverken etikkmessig eller som potensiell arbeidsplass. siden det er et landsdekkende firma, har denne lederen mest sannsynlig ledere over seg som ikke nødvendigvis er klar over hvordan h*n holder på, og det kan jo være greit at også de får litt insyn her.

MEDIA- jenta mi; det er det magiske trylleordet her - og utifra hva jeg leser av historien din, har du alt å vinne og absolutt ingenting å tape!! Ønsker deg lykke lykke til og vil lese aviser så det griner etter for å se hvordan det går med deg fremover!!

You go girl!! :) Klem til deg

Venter litt før jeg tar store steg, men er helt enig at det hadde vært godt....

Har enda ikke hørt noe fra arbeidstilsynet eller nav. Og pappa skulle snakke med legen min i dag, så venter på alt dette... gruer meg til jobb i kveld :(

Skrevet

Så jeg er 70 % sykemeldt, og i følge pappa som snakket med legen:

Hvis arbeidsplassen kan legge opp arbeid tilrettelagt med arbeidsoppgaver som ikke har med min vanlige jobb som ikke er belastende, skal dette kunne gjennomføres i tilegg til sykemeldingen.

Så jeg skal jobbe 30 % min vanlig jobb, men være på jobb 100 % å gjøre annet 70 % av tiden.

Blir koslig...... vell.... får bare prøve. Blir jeg dårlig er det hvertfall ikke min skyld. Kunne bare ønske jeg kunne få lov å komme gradert tilbake :(

Skrevet
Så jeg er 70 % sykemeldt, og i følge pappa som snakket med legen:

Så jeg skal jobbe 30 % min vanlig jobb, men være på jobb 100 % å gjøre annet 70 % av tiden.

:(

Øh... da skal du altså jobbe 100%.

Mens du er 70% gradert sykemledt (altså 30% i egen jobb)

og 30 % aktiv sykemeldt ( 70% i en annen tilrettelagt jobb) ???

Tror jeg ville tatt en tur til NAV (og gjerne arbeidstilsynet) og spurt litt om dette er riktig. Synes dette høres utrolig merkelig ut.

Tror heller ikke en kan ha både gradert og aktiv sykemelding samtidig.

(Da må det i så fall kommet noen nye regler helt i det siste)

Uansett.. du er IKKE 70% sykemeldt om du MÅ være 100% på jobben.

Dette må du uansett informere NAV om, ellers kan du risikere å få problem med feilinformering til NAV senere. Om du leverer inn sykemeldingen til dem.

Husk at om det står 70% på sykemeldingen får du noe av lønna di betalt fra NAV. (og de er ikke de som deler ut penger i hytt og pine akkurat...)

Jeg var engang 70% gradert sykmeldt og lederen satte meg på tvungen ferie i 3 uker i de 30% jeg skulle ha jobbet.

(altså 70% betalt i sykepenger av NAV, mens 30% betalt feriepenger av arb.giver)

Det var slettes ikke lov i følge NAV.

(Leder nektet meg å informere NAV om dette) Men jeg ringte alikevel. Jeg kunne risikert å miste retten til sykepengene om jeg ikke hadde ringt NAV fikk jeg høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...