Gå til innhold

Det fineste navnet jeg vet er...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine favorittnavn for øyeblikket:

Milla

Felicia

Filip

Nicolas

Men satser på at det ennå vil gå noen år før jeg trenger å bruke noen av dem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Lest Isfolket, Annbjørg? :wink:

Mine favorittnavn er:

Jenter:

Tiril

Taran

Linnea

Gutter:

Sindre

Sander

Sebastian

Liker navn på S! (Næh...?) :D

Forresten... jordbær; hun Cate June er ikke fra en mindre by i Telemark vel? Jeg kjenner nemlig også en som heter det!

MzS

Gjest Anonymous
Skrevet
Celine Torstina og Anne Madeleine heter mine jenter!

Er det forresten noen som har hørt om Torstina før? Hun er så vidt jeg vet den eneste i verden som heter det. Har funnet 6 andre, født på 1800-tallet, den siste døde i 1953. Synes det er gøy å ha et navn som ingen andre har!

Skjøner godt at navnet ikke har blitt brukt siden attenhundreogbrødmangel, det er jo nesten like ille som Urinius :hoho:

Gjest Niniel
Skrevet

Jentenavn: Isis og Alva

Guttenavn: Isak og Odin

(fin blanding av egyptiske, bibelske og norrøne navn...hehe) :D

Gjest MissyE
Skrevet

Hm, dette var ikke så lett å svare på - selv om jeg faktisk har en del favoritter :D Ihvertfall blant jentenavn..

Vel, min liste blir vel omtrent slik:

(rekkefølgen gjenspeiler ikke nødvendigvis ikke "graden" av favoritt hos meg, den er mer tilfeldig fordelt)

- Helena

- Marion

- Miriam

- Maria (Ja, se her har vi nesten hele Bibelen på èn gang...Ho, ho.... :) Men selv om jeg ikke kan kalles kristen så synes jeg disse navnene er utrolig fine! Sånn er det bare.

-Thea

- Lillian

- Lillann

- Erika

- Evelyn

- Ina/Ine

- Jennifer

Guttenavn (her må jeg si utvalget mitt er mye mindre!)

- Alexander

- Andreas

- Jørgen

- Jonas

..........Her skulle det kanskje kommet noe mer, men foreløpig gir jeg opp! Jeg har ikke tenkt så langt enda :)

Skrevet

Etter å ha lest gjennom alle forslagene her falt jeg helt for Aisha... :D NYDELIG!

Caspian (også et utrolig fint navn) er fra Narnia-bøkene, ja, det er en hel bok om ham som heter "Prince Caspian". Senere møter de ham igjen i boka om båten (der de faller gjennom et bilde).

Andre navn jeg liker: Michelle.

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Favorittene i dag er Thea og Oliver, men tviler på at de siste ville blitt likt av sambo og familien.

Markus er også pent. Og Marie. Og Kristine.

Jeg ville nok prøve å velge et navn som ikke alle naboungene har. Kjenner nå 5 små jenter som heter Vilde, og det er jo litt kjedelig syns jeg...

Skrevet

Jente: Hera - Indra og Kesia

Gutt: Gard - Ørn - Jakob - Ask

Skrevet

Jentenavn: Aurora, Sofie, Emma, Emma Sofie, Emma Aurora (kanskje litt tungt??), Maria, Emilia,

Guttenavn: Adrian. Liker Adrian så godt at jeg ikke kan komme på noen andre.. Mannen min syns ikke det er noe fint i det hele tatt, så jeg forsøker å si det ganske ofte sånn at han blit vant til det :lol:

Kan kanskje få gjennomslag for det hvis det blir dobbeltnavn, men jeg kommer ikke på noen navn som passer med Adrian..

Skrevet

Får jeg jente liker jeg navnene:

Silje, Caroline, Ida Marie, Ida (Katrin), Sara, Celine, Marielle

Får jeg gutt liker jeg:

Erik, Anders, Stian, Espen, Jostein, Leander, Elias

Har en liste liggende og hører jeg et navn jeg liker skriver jeg det ned. Diskuterer med mannen min av og til, må da stryke noen, men min erfaring så langt er at nevner jeg et navn jeg liker mange nok ganger begynner han å like det............. :ler:

Skrevet

Hah! Det gjør jeg også, Cilla, men han liker dem ikke fordet.. Han fortsetter å synes at Ronja er et snålt navn.. Og Sanna er jo en hovedstad, så det er også uaktuelt.. Aurora er lite internasjonalt (liker Rory kjempegodt, litt påvirket av gilmore girls ja) og slitsomt å si på engelsk. Ruben er en sandwich, og da blir han sulten hver gang han skal si navnet på ungen. Og sånn fortsetter han nedover listen min.. men har han liste? NEI. Så litt overtak har jeg tross alt :ler:

Skrevet

Amira er ett av de fineste jeg har hørt. Men en veldig god venn av meg har det navnet klart til sin datter (når/hvis han får en), så jeg kan ikke bruke dette navnet...

Amalie har jeg også alltid likt, men niesen min heter Emilie - blir for likt.

Ellers er Miranda og Vibeke mine favoritter.

Har i grunn ikke noe favoritt guttenavn... Rart, for da jeg var gravid var det guttenavn vi klarte å komme opp med og ingen jentenavn...

Skrevet

David

Emma Angelina

Tenkte på Emma Angelika, men det hadde jo blitt

litt sånn "herme etter" nå da :wink:

Skrevet

Marin, Ada, Amalie

Viktor og Sebastian

Gjest gjesta
Skrevet

Guttenavn: Andreas, Ravn, Kim og Sander.

Jentenavn: Christina..

Har bare hatt tid til å tenke på guttenavn jeg visstnok.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes Klamydia er et pent navn som kunne passe

på en jente. Men det gir vel mange en del uheldige

assosiasjoner så det kan vel kanskje være en belastning

for henne når hun vokser opp...

Men selve lyduttrykket synes jeg er fint!

Skrevet

Jeg liker utrolig godt Freyja og Runa som jentenavn.

Jakob og Sven syns jeg er fine guttenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...