Gå til innhold

Det fineste navnet jeg vet er...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jentenavn: Katarina, Victoria, Tatjana, Elena, Jasmin, Ariane, Natasha, Sandra, Katinka osv.

Guttenavn: Nataniel, Mikael, Raphael. Dette er de fineste guttenavnene jeg vet. En mye kortere liste enn jentenavnlisten altså. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tristan og Odin synes jeg er fine navn!

Gjest Anonymous
Skrevet

Alle disse har vi mange av også, unntatt Ole.

Sønnen min har Ole som fornavn.... :wink:

Vil ikke være negativ altså men kan ikke noen komme med navn som ikke alle de andre ungene i gata har...??

Vi kan jo ikke velge andre navn enn de vi synes er flotte fordi de er så vanlige.

Jeg synes faktisk disse er flotte navn p.d.d.

Og det er vel en grunn til at folk velger disse navnene.

Ellers så har jeg aldri sett på 10 på topp lista når jeg har valgt navn til mine barn. Eldstegutten har et norsk navn med to fornavn, og jenta har et fornavn.

Det var faktisk eldstegutten som valgte navnt på minstejenta... :wink:

Jeg vil også si at mange velger "gamle" navn i dag som også er ganske flotte, men ikke helt min smak: Aslaug, Sivert, Anna osv.

Skrevet

Vi kan jo ikke velge andre navn enn de vi synes er flotte fordi de er så vanlige.

Men er det ikke et poeng å ikke kalle ungen sin det samme som alle de andre?

Her i vår lille veisnutt med under tyve familier er det allerede tre som heter Markus, det skulle vært en til men han ble hetende Magnus fordi moren syntes det var nok Markuser....

I min klasse på barneskolen var det tre til

med samme fornavn som meg...

Ikke gøy.......

Gjest Anonymous
Skrevet
Men er det ikke et poeng å ikke kalle ungen sin det samme som alle de andre?

Hvorfor det? Skal ikke folk få velge hva de vil og det de synes er fint, så kan de som på død og liv ikke ha et navn som er lik andre velge noe annet da?

Når jeg valgt navn på mine barn tenkte jeg ikke på hva andre kalte sine barn eller hva som var på topp. Kan faktisk ikke huske noen andre med de navnene i nærheten jeg. Også de navnene jeg hadde ramset opp kan jeg ikke huske at mange som jeg kjenner eller vet av har. Kjenner faktisk en Håkon av de navnene jeg oppga, ellers ingen.

Men for all del, hvis det er så viktig å ikke bruke navn en liker, men et navn som ingen andre har så er det vel opp til hver enkelt.

Både i barnehagen til minstejenta og eldstegutten finner det ikke to barn med samme navn, heller ikke i nabolaget.

Forresten....det er ei jente i barnehagen som heter Nora. :wink:

Men nå var vel poenget med denne tråden at alle kunne få si hvilket navn vi synes er finest.

Gjest Maranna
Skrevet

Av guttenavn liker jeg best de "gamle", som navn med Ulv, Varg, Grim, Run(e), Vind, etc...

Jentenavn; Sol, Vår, Juni, Liv, og denslags navn er pene.. Men er også begeistret for navn som Moira og Marion..

Skrevet

Når jeg valgt navn på mine barn tenkte jeg ikke på hva andre kalte sine barn eller hva som var på topp. Kan faktisk ikke huske noen andre med de navnene i nærheten jeg

Men det er jo hele poenget.

Hvis Markus var det fineste navnet du visste, men fire av de nærmeste naboene dine hadde barn som het det, ville du fremdeles døpt ungen din Markus?

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis Markus var det fineste navnet du visste, men fire av de nærmeste naboene dine hadde barn som het det, ville du fremdeles døpt ungen din Markus?

Ungen skal forhåpentligvis ikke tilbringe resten av livet i foreldrenes nabolag?

Skrevet
Av guttenavn liker jeg best de "gamle", som Vind,  

Fleiper du?

Ville du kalt ungen din for Vind?

(Kjenner ei som kalte dattera si for Sirene, det var helt :o )

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja selvfølgelig. Jeg synes jo at navnet er fint, og ønsker at mitt barn skal hete det.

Ungen skal forhåpentligvis ikke tilbringe resten av livet i foreldrenes nabolag?

Takk!!!

Fleiper du?  

Ville du kalt ungen din for Vind?

Synes dette var frekt sakt. Hva om noen hadde trodd du hadde fleipet når du ville kallt dine barne det de heter? Og at du har tre fornavn på dine barn?

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Birthe er helt nydelig navn. Søtt og uvanlig. Så liker jeg Birgitte, Marianne og Benedicte veldig. Victoria er også søtt.

B-navn har visst en plassering hos meg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Liker Peter, Thor, Trond, Eirik, Mikkel.....

Skrevet

Hvis jeg skal fortelle de navnene jeg har i min favoritthaug, som er sjeldne alle sammen, så kanskje noen synes det er en god idé og før jeg får somlet meg til å trykke ut og navngi de barna jeg skal ha, så er alle navnene på topp 10 listen?!

Men de minst sjeldne jeg liker, som jeg da kan frigi (litt harry pottersk dette) er Ronja, Maya, Aurora. Theodor var pent også. Disse skal jeg ikke bruke, men resten må nok forbli hemmelig.. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jentenavn...

Marielle

June

Maylinn

Maren

Maiken

Anneli

Andrine

Mayliss

Sofie

Ingela

Guttenavn...

Morten

Adrian

Kenneth

Tommy

Tony

Steffen

Stian

Cato

Daniel

Joakim

Robin

Og mange flere...

Gjest Madley
Skrevet

Oliver og Elias (har alltid likt navnene og nå er de visst blitt moderne igjen..hehe)

Leah og Live (nyydelige)

:D

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Dette er navnene jeg liker:

Benedikte

Karoline

Jorunn

Victoria

Kirstin

Henrik

Martin

Richard

Jarle

Henning

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har egentlig ingen favorittnavn, men av jentenavn syns jeg Eline, Amalie, Ida, Helene, Nora, Thea, Emma og Hege er fine navn ( pluss maaaange flere)

Av guttenavn liker jeg Audun ( :hjerte: ), Andreas, Aleksander, Morten og Adrian ..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er så mange flotte navn at det blir vanskelig å velge...

Jentenavn:

Angelika og Sisilie

Begge navna må skrives akkurat sånn, og så synes jeg det er fint at Märtha valgte ett av mine favorittnavn.

Guttenavn må jeg tenke på...

Skrevet

Aleksander, August, Marius, Magnus, Eline, Sarah, Emilie,

Disse er mine favoritter. Da bare gjenstår det å se hva samboeren syns den dagen vi blir foreldre :lol:

XSiljeX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...