Gå til innhold

Let's work out...

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Er nok matforgiftning, ja. Klarer ikke helt å se sammenhengen mellom det jeg spiser og eventuelt når smertene kommer. Hadde skikkelig vondt før middag (var skrubbsulten), og det ga seg etter at jeg hadde spist. Tok riktig nok Ibux rett før måltidet, men tviler på at de virket kjapt. Våknet også i dag av magesmerter, men det gikk forholdsvis raskt over. Så det kommer og går veldig - akkurat nå er jeg helt fin.

Krysser fingrene for at alt er bra i morgen, for da skal jeg ha min første vakt! Det er nattevakt, så det blir knalltøft å holde seg våken... :blink:

Lykke til! Får håpe dere får noe å holde på med slik at dere holder dere våkne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, natt til torsdag er nok ikke tidspunktet det skjer mest her jeg jobber. Jeg har dessverre ikke klart å sove noe i løpet av dagen, så det blir vel noen liter kaffe for å komme gjennom natten. Ikke bra, ikke bra! Klarer forhåpentligvis å snike meg til noen powernaps underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powernaps hjelper utrolig mye, bare 15 min kan være nok. Hvis magen din er litt uggen etter forgiftningen, er kanskje ikke så mye kaffe så bra....? Jeg får ufattelig dårlig kaffemage på natta, så jeg drikker energidrikker som FRES fra tn.no.

Håper du klarer deg fint natten gjennom! God vakt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rull med FRES i skapet, så mulig jeg blander med meg noe. Store mengder kaffe anbefales vel egentlig aldri, og gjør sikkert ikke magen noe bedre, nei. Litt kaffe blir det nok uansett, men skal prøve å begrense meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp, hipp! Min første selvstendige, skikkelige trening på altfor, altfor lenge ble nettopp gjennomført. Det ble riktig nok kun en rolig løpetur, supplert med rask gange et par ganger. Hamstringen er fremdeles vond, og kjenner at det drar godt baki der fremdeles, her jeg sitter. Det betyr at de neste ukene hovedsakelig vil bestå av styrke for overkropp og ellipse/sykling, etc.

Nå har jeg uansett hatt en ukes pause etter løpet på torsdag, og det må vel innrømmes at det var ganske smart:

- utslitt kropp etter harde dager i leir + feltløp (fornuftig med pause - uungåelig, egentlig)

- langvarig strekk i hamstring (svært fornuftig med pause)

- matforgiftning (fornuftig nødvendig med pause)

- antydning til den sedvanlige beinhinnebetennelsen i venstre legg (fornuftig med pause)

- dårlig motivasjon (fornuftig med pause)

Bra timing! Godt man kan samle opp alt av vondter, skader, sykdommer og ikke minst mangel på motivasjon på en og samme gang.

Nattevakten gikk for øvrig veldig greit. Det var fryktelig rolig, men jeg hadde egentlig få problemer med å holde meg våken. Det var faktisk vanskelig å sovne da jeg kom hjem rundt åtte, så det ble bare halvannen time på puta. Håper joggeturen fører til at jeg klarer å sove mer i dag, før jeg skal på jobb i natt igjen.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Nattevakt med tre timer overtid. I utgangspunktet greit nok nå som jeg er hjemme, men har naturligvis en avtale som gjør at jeg må ut av døren igjen om en time. Så i stedet for to timer søvn blir det null søvn. Eventuelt en halvtime hvis jeg er heldig.

Gøy, men ...:sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, i dag klarte jeg det veldig fint. Kanskje ikke så rart, med tanke på mine fem-seks usle timer søvn på to døgn. Så nå er jeg klar for biff og pommes frites m/ Bernaise-saus, samt noen timer foran tv/data, før det blir natta igjen. Så i helgen snakker vi prosjekt Snu Døgnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, det er det lenge siden jeg har spist :sikle: Kan godt bytte ut pommes friten med råstekte poteter, men BERNAISE!! ÅÅÅ, leeeenge siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomnomnom :nigo:

Biffen var dessverre litt seig (Go' Helg-tilbud hos Kiwi - kvaliteten på disse produktene er vel variende), men påmmfri er jo alltid digg. Klarte å kjøpe feil type Bernaise-saus, så den skuffet egentlig. Men nå er man god og mett :)

Har forresten vært hos en litt alternativ naturterapeut/biopat (?) og tatt blodprøve for å teste matintoleranser. Har et lite håp om å kunne fungere som normalt med tanke på mat og hva som foregår i fordøyelsessystemet, for det gjør jeg ikke nå. Det er en dyr test/behandling, men med litt sponsing av mamma og pappa skal det gå bra. Og dersom det virker er det verdt hver eneste krone! Så nå må jeg vente noen uker før jeg får svar på analysen.

Er utrolig spent på opplegget. Neste uke begynner jeg på en fjorten dagers kur hvor alt av vanlig vann byttes ut med destillert vann. Det blir stress, merker jeg:

- Kaffe?

- Eh, ja takk. Må bare destillere vannet først!

Yes, skal liksom låne en slik rensemaskin og ha den hjemme hos meg. Det tar visst to timer å "trakte" en kanne med vann, så det krever jo litt planlegging. Den tid, den sorg.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer?? :klø: Vi hadde en sånn en periode da vi ble anbefalt å ikke drikke vannet slik det var, og det tok ikke 2 timer på en liter. Hvem vet... kanskje det var en annen type og ikke fullt så nøye rensing? Hmm... må spørre mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nok mer enn en liter på den tiden, men hun nevnte i alle fall noe om to og en halv time. Jeg satt der som en zombie, egentlig. Var fullstendig tom i hodet da jeg skulle telle opp riktig antall 200-lapper og betale :huh:

I morgen er planen å få til en skikkelig bra styrkeøkt, så håper jeg har godt med overskudd. Har kun spist to måltider i dag pga. sovingen, men fylte bra på med mat i kveld. Har så utrolig lyst til å kunne gå inn på treningssenteret og være skikkelig motivert, slik jeg alltid har vært tidligere!

Nå: :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser poenget, og jeg sluker ikke alt denne terapeuten sier sånn uten videre. Men det hun sa om metodene rundt testingen av blodet opp mot masse matvarer samsvarer veldig med ting jeg har lest på nettet, og det gir litt mening - i alle fall oppe i mitt hode :)

At matintoleranser kun er psykisk (som det står nederst i artikkelen) er bullshit. Hvorfor er det da helt tilfeldig hva jeg reagerer på? At psyken har litt å si er jeg overbevist om, ettersom jeg selv merker det. Men det irriterer meg at man i slike artikler nærmest avfeier folks faktiske problemer ved å skylde på at det kun er psykisk.

Skal gi deg tilbakemelding på hvordan dette utvikler seg videre! :)

I dag vurderer jeg å prøve en litt alternativ styrkeøkt. Tenker sirkeltrening med øvelser som chins m/ assistanse (variere mellom smalt og bredt grep), push ups, dips, arnoldpress og diverse mageøvelser. Ingen apparater med unntak av chinsapparatet, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende å høre! Fikk ikke med meg at det sto noe om at de mente det kunne være psykisk betinget, noe som jeg er enig i er bullshit å si.. men jeg fant ikke den opprinnelige artikkelen, tror tv2 har slettet den fra sidene sine.

Kos deg med treninga i dag, selv skal jeg på Sognsvann og tuslet litt, så blir det styrke senere. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig interessert i å høre hvordan det gikk med testen, så jeg håper på en utfyllende rapport her inne når det blir aktuelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rapport skal bli! Må vente noen uker på testresultatene, ettersom prøvene skal sendes til USA.

Hun sa at det ville være lettere å behandle meg som er ung og frisk, enn dem som kommer inn og har slitt med dette i mange år. Så forhåpentligvis går dette forholdsvis raskt. Har også fått beskjed om at det er gode sjanser for at jeg etter endt behandling kan begynne å innføre de uheldige matvarene igjen. Vi krysser fingre og tær :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en time på senteret i dag. 15 minutter oppvarming (ellipse + roing), og så 45 minutter styrke med følgende øvelser:

Chins, bredt grep (-36 kg)

Chins, mellombredt grep (-27 kg)

Cable flyes

Dips

Arnoldpress

Sidehev

Fronthev

Cable curls i supersett

Litt vanskelig å forklare opplegget her, men kjørte altså en slags sirkeltrening, bare med litt pauser mellom hver øvelse. Tre runder med de samme øvelsene, bortsett fra at jeg tok 2 x arnoldpress på første runde, 2 x sidehev på andre og 2 x fronthev på siste. Avsluttet med ett sett med cable curls i supersett etter at jeg var ferdig med de tre rundene.

Prøvde meg først på push ups i stedet for cable flyes, men hadde ikke sjanse. Er fremdeles støl i magen etter løpet forrige torsdag, noe som egentlig er helt sykt. Det er liksom ikke vanlig stølhet - det reiv og sleit langt inne i magen både da jeg prøvde push ups og negative chins (som også var et håpløst prosjekt). Veldig, veldig merkelig, men det være noe som henger igjen etter torsdag. Så det er egentlig bare til å ta tiden til hjelp.

Var usedvanlig tom etter trening, og sleit meg hjem på sykkelen. Regner med det skyldes litt lite mat i går, og litt lang tid fra dagens frokost til trening.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en sykkeltur i finværet, og det gikk veldig bra. Kjenner riktig nok hamstringen litt i de tyngste oppoverbakkene, men kan liksom ikke legge all aktivitet på hylla. Hadde litt hodepine på turen, men det er kun min egen feil. Sånn er det når man tilbringer hele dagen i sofaen foran tv'en/dataen... Men søndagene har blitt fast reprise-av-4-stjerners-middag-på-TV Norge-dag, så da tas treningen enten tidlig eller seint.

Jobber tidlig hver dag denne uka, så da skal jeg prøve å få trent litt på ettermiddagen - alt etter hvor sliten jeg er etter endt arbeidsdag. Har bestemt meg for ikke å presse meg så mye når det gjelder trening fremover, men heller trene når jeg selv har lyst og overskudd. Ellers er jeg redd det tar lang tid før jeg får tilbake motivasjonen for fullt, og det kan vi ikke ha noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Blir spennende mer resultatene for testen.. krysser fingrene for at det er verdt pengene! :)

Håper du får en bra uke med trening og destillert vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...