Pialill Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #21 Skrevet 25. januar 2009 har hatt det sånn hver gang jeg har sex selv, og aner ikke hva det er fornoe:(:( har ikke gått til gynekolog og skjekket... blir skikkelig lei av å ha sex når vær gan kommer masse blod, det var 1og et halvt år siden jeg hadde sex for første gang og har hatt aktivt sex siden det og skjønner seriøst ikke hva det er fornoe??? blir skikkelig sur og lei , og redd for at noe er galt du burde absolutt gått til gyno og sjekket! det var kjæresten min som tvang meg to uker etter vi hadde begynt å ha sex fordi han var så redd for at han skadet meg... legen tok prøver sånn at vi i hvertfall viste at det ikke var farlig, for det kan være andre ting en bare overfølsomme slimhinner eller hva det er for noe jeg har;P
Pialill Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har også dette problemet, men det er mer eller mindre borte etter at jeg sluttet med hormonprevansjon. Nå er det bare rundt eggløsning jeg blør lett. Jeg fikk forsåvidt vite av gynokolog at det var mulig å svi bort litt av slimhinnen rundt livmormunnen, men det er ikke noe de anbefaler fordi det kan føre til komplikasjoner ved en eventuell graviditet. vurderer å slutte på pillen hvis det gjør det verre... men kan no vente til jeg har snakket med en gynokolog, og jeg er 100% sikker på hva det er... hun legen jeg hadde på legesenteret (brukte en annen lege der siden fastlegen min er mann og jeg ikke ville la han ta på meg:P) var forresten utrolig dårlig til å forklare... eneste jeg egentlig fikk med meg var at jeg blødde lett, hun forklarte det ikke skikkelig en gang... vurderer å bytte legesenter, men det er så få i bergensområdet som har ledige plasser:S dessuten vil jeg helst ha en dame. jeg er ikke så trygg på meg selv at jeg klarer å gå til en manlig fastlege som skal sjekke sånt:P greit nok med en gynokolog som jeg slipper å treffe når jeg får ørebetennelse liksom, men ellers bør det være en dame:p
onyx Skrevet 25. januar 2009 #23 Skrevet 25. januar 2009 Vel, min erfaring er at hormonprevansjon gjør det verre over tid, og fastlege og gynokologen har bekreftet dette. I begynnelsen gikk det greit med p-piller, men etter noen år ble problemet bare større og selv om bytte til Nuvaring gjorde det bedre, så valgt jeg å slutte med hormonprevansjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå