Gå til innhold

"Oi! Du blør lett ja"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg her et mindre problem i senga, det er ikke farlig, men utrolig irriterende!

Altså saken er at jeg begynner ofre å blø når jeg har sex, det skjer hver gang typen treffer bunnen (noe som ikke er lett å unngå), og vi har måttet bytte laken alt for mange ganger... :tristbla:

Jeg gikk til gynokolog for å sjekke om det var noe gale, hun sa hun skulle ta noen celleprøver og sjekke for seksulet overførbare sykdommer sånn just in case at det var noe gale der. Da hun hadde tatt prøvene brukte hun en lang q-tips og dyttet litt rundt, da hun tok "nebbet" ut igjen var det fult av blod, alt hun sa var "Oi, Du blør lett ja"...

Da undersøkelsen var over fikk jeg et truseinnlegg og beskjed om at dette måtte jeg nok bare leve med. Var ingenting hun kunne gjøre i hvertfall...

Alle prøvene kom tilbake negativ, det var ingenting gale med meg, utenom at jeg begynner å blø lett med en gang noe treffer et punkt. Det gjør ikke vondt i det heletatt, men det er ikke noe kjekt selv om...

Noen som har noe liknende? Noen som har klart å kvitte seg med det? Håper det er noen her som vet bedre enn legen min... :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Svi" bort litt av blodkarene der. Tar 5 minutter og gjør ikke vondt.

Skrevet

Til gjesten: Hvem hadde du tenkt skulle svi bort disse blodkarene??? Tror gynekologen hadde tilbudt det om det var en reel mulighet.

Det blir arr, og kan gi mer problemer enn slik det er nå i forhold til at arr kan være noe stivere, dermed ubehagelig for dame og mann...

Skrevet
Jeg her et mindre problem i senga, det er ikke farlig, men utrolig irriterende!

Altså saken er at jeg begynner ofre å blø når jeg har sex, det skjer hver gang typen treffer bunnen (noe som ikke er lett å unngå), og vi har måttet bytte laken alt for mange ganger... :tristbla:

Jeg gikk til gynokolog for å sjekke om det var noe gale, hun sa hun skulle ta noen celleprøver og sjekke for seksulet overførbare sykdommer sånn just in case at det var noe gale der. Da hun hadde tatt prøvene brukte hun en lang q-tips og dyttet litt rundt, da hun tok "nebbet" ut igjen var det fult av blod, alt hun sa var "Oi, Du blør lett ja"...

Da undersøkelsen var over fikk jeg et truseinnlegg og beskjed om at dette måtte jeg nok bare leve med. Var ingenting hun kunne gjøre i hvertfall...

Alle prøvene kom tilbake negativ, det var ingenting gale med meg, utenom at jeg begynner å blø lett med en gang noe treffer et punkt. Det gjør ikke vondt i det heletatt, men det er ikke noe kjekt selv om...

Noen som har noe liknende? Noen som har klart å kvitte seg med det? Håper det er noen her som vet bedre enn legen min... :sukk:

Velkommen til min verden.

Har fått samme beskjed med to ulike: Lev med det.

Skrevet
Velkommen til min verden.

Har fått samme beskjed med to ulike: Lev med det.

så kjekt:S har hatt det siden jeg ble seksuelt aktiv, altså i tre år nå... grusom tanke på at jeg må leve med det resten av livet:S

Gjest billcat
Skrevet

Bare ukvalifisert gjetning herfra.

Men det er kanskje mulig det er noe som kan endre seg når man har fått barn?

Skrevet
Bare ukvalifisert gjetning herfra.

Men det er kanskje mulig det er noe som kan endre seg når man har fått barn?

hadde vært greit hvs det var sånn da.... men i hvertfall 5 år til jeg skal få unger ettersom jeg har bestemt meg til å vente til jeg er ferdig med studiene, og jeg er tross alt bare 20=)

Skrevet
Til gjesten: Hvem hadde du tenkt skulle svi bort disse blodkarene??? Tror gynekologen hadde tilbudt det om det var en reel mulighet.

Det blir arr, og kan gi mer problemer enn slik det er nå i forhold til at arr kan være noe stivere, dermed ubehagelig for dame og mann...

Ja, jeg og reagerte på at det ikke var nevnt. Men jeg kjenner et par som har fått gjordt dette. Men ikke alle leger og gynekologer vet om det, av en eller annen grunn. Og det er ikke snakk om å svi bort hud, men en tynn "flim" av slimhinnen. Fungerer nok ikke for alle, men har aldri hørt noen har fått arr. Tror ikke engang det går an i slimhinner? :klø:

TS: P-piller ol kan også være med på å forverre problemet, men siden det ikke er nevnt her regner jeg med du ikke går på det.

Skrevet
Ja, jeg og reagerte på at det ikke var nevnt. Men jeg kjenner et par som har fått gjordt dette. Men ikke alle leger og gynekologer vet om det, av en eller annen grunn. Og det er ikke snakk om å svi bort hud, men en tynn "flim" av slimhinnen. Fungerer nok ikke for alle, men har aldri hørt noen har fått arr. Tror ikke engang det går an i slimhinner? :klø:

TS: P-piller ol kan også være med på å forverre problemet, men siden det ikke er nevnt her regner jeg med du ikke går på det.

hmm... kanskje jeg skal spørre legen min om det... er det i såfall noe som en kan få dekket eller må jeg betale selv?

Jeg går på p-piller, men har byttet merke tre ganger, og problemet begynte før jeg i det heletatt fikk dem, så regenr med at det ikke har noe med det å gjøre=)

Skrevet

Beklager at jeg ikke hadde infoen mer klar, og gode linker har jeg ikke tid til å finne ennå. Muligens "legen" her kan når han får noe å søke på? ;)

Google på ektopi, laser og cyro (frysing).

Tviler du må betale dette selv, utover egenandel.

P-piller starter ofte slikt, og kan gjøre det verre, bytte av merke har som regel lite å si. Reagerer det på hormonprevensjon så vil det stort sett reagere på alt av det.

Gjest billcat
Skrevet

Man kan kanskje fryse det bort og?

Vet man kan behandle kjønnsvorter med nedfrysing lokalt.

Skrevet

tror jeg skal bestille ny time til legen, og spørre om henvisning til en ekspert hvis fastlegen min ikke vet noe mer om det... er jo verdt et forsøk:) alt er bedre enn å heletiden måtte sjekke etter blod:P

Skrevet

Dersom det var fastlegen du var hos ville jeg bestilt time hos gynekolog. Fastleger har ikke peiling på underliv.

Skrevet
Dersom det var fastlegen du var hos ville jeg bestilt time hos gynekolog. Fastleger har ikke peiling på underliv.

må jeg ikke få en henvendelse fra fastlege for å få time hos gynokolog da?

Skrevet

Ikke hvis du er villig til å betale for det. Vis du ha det gratis (eller egenandel da) må du ha henvisning.

Skrevet
Ikke hvis du er villig til å betale for det. Vis du ha det gratis (eller egenandel da) må du ha henvisning.

ah... det viste jeg ikke... men tror nok jeg må ha henvisning:P er tross alt student på studielån... hehe

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

har hatt det sånn hver gang jeg har sex selv, og aner ikke hva det er fornoe:(:(:( har ikke gått til gynekolog og skjekket... blir skikkelig lei av å ha sex når vær gan kommer masse blod, det var 1og et halvt år siden jeg hadde sex for første gang og har hatt aktivt sex siden det og skjønner seriøst ikke hva det er fornoe??? blir skikkelig sur og lei , og redd for at noe er galt

Skrevet

p-pillene kan absolutt være "synderen".hormonpåvirkningen kan gjøre slimhinnene tynnere og mer følsomme slik at det blør. For min del forsvant problemet da jeg sluttet på pillen,har prøvd mange forskjellige.Men be om henvisning til gynekolog du,så finner du nok ut av det.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Du skal i alle fall ikke finne deg i en beskjed om at "det er bare sånn det er". Jeg hadde et annet problem der nede som senere utviklet seg slik at følgene kunne ha blitt livstruende og den første gynekologen jeg gikk til mente at jeg "pent måtte leve med det". Fastlegen min ble rasende da han hørte hva gynekologen hadde sagt og henviste meg til en ny en. I tillegg sluttet han å henvise andre pasienter til han legen som tok lett på det. Jeg fikk en skikkelig undersøkele og etterhvert operasjon.

Nå er det sikkert ikke noe livstruende hos deg, men et problem som fortjener å bli undersøkt skikkelig av noen som tar det seriøst og som ikke ser på det som noe som man bare må leve med.

Skrevet

Jeg har også dette problemet, men det er mer eller mindre borte etter at jeg sluttet med hormonprevansjon. Nå er det bare rundt eggløsning jeg blør lett.

Jeg fikk forsåvidt vite av gynokolog at det var mulig å svi bort litt av slimhinnen rundt livmormunnen, men det er ikke noe de anbefaler fordi det kan føre til komplikasjoner ved en eventuell graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...