AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #2061 Del Skrevet 11. desember 2011 Er "suksessfull" et norsk ord eller snikengelsk? Ser det blir brukt oftere og oftere, men syns det klinger rart? Bruker mye engelsk i jobben så blir usikker. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=suksessfull&begge=+&ordbok=begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. desember 2011 #2062 Del Skrevet 16. desember 2011 "Var involvert med ei kar,..." Når ble "kar" et hunkjønnsord? Teksten er på bokmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #2063 Del Skrevet 16. desember 2011 "Var involvert med ei kar,..." Når ble "kar" et hunkjønnsord? Teksten er på bokmål. Kanskje det var en ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. desember 2011 #2064 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Kanskje det var en ? Det er mulig, det er bare det at "i" er på øverste bokstavrekke på tastaturet og "n" på den nederste. Det var derfor jeg lurte. Jeg har sett jenter også skrive om ei type, typa mi. "Type" er uomtvistelig et hankjønnsord, det samme er "kar" i betydningen mann. Tilføyelse: Jeg er visst treg. Nå gikk det nettopp opp for meg hva smileyen din betød . Endret 16. desember 2011 av Belladonna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 16. desember 2011 #2065 Del Skrevet 16. desember 2011 "forgje" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #2066 Del Skrevet 20. desember 2011 Og kom over dette også om en som har voldt både barn og voksne og begått drap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 20. desember 2011 #2067 Del Skrevet 20. desember 2011 "busssjåfør" Det stod 5 ganger i samme innlegg, så tydelig ikke en tastefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 23. desember 2011 #2068 Del Skrevet 23. desember 2011 "Lillejulaften" Går igjen i drøssevis av facebook-statuser i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 23. desember 2011 #2069 Del Skrevet 23. desember 2011 "Lillejulaften" Går igjen i drøssevis av facebook-statuser i dag. Hva er problemet der? http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=lillejulaften&bokmaal=+&ordbok=bokmaal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 23. desember 2011 #2070 Del Skrevet 23. desember 2011 Hva er problemet der? http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=lillejulaften&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Beklager, alle plassene jeg søkte det opp var det feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. desember 2011 #2071 Del Skrevet 29. desember 2011 "...Jeg holder på å skikke litt, og har bestilt prisliste..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #2072 Del Skrevet 30. desember 2011 "Det går da Ann å spørre pent. Si at du blir litt uvel. Må da gå Ann å ta litt hensyn." Er det noe autokorrekt ute og går her, mon tro? Dette ser jo helt merkelig ut. Ann?? Ikke bare er det en n for mye men stor bokstav slik at det faktisk blir navnet Ann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 30. desember 2011 #2073 Del Skrevet 30. desember 2011 "Det går da Ann å spørre pent. Si at du blir litt uvel. Må da gå Ann å ta litt hensyn." Er det noe autokorrekt ute og går her, mon tro? Dette ser jo helt merkelig ut. Ann?? Ikke bare er det en n for mye men stor bokstav slik at det faktisk blir navnet Ann? Tror iPhone retter dette automatisk, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 31. desember 2011 #2074 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) På telefonen min rettes det til "and". Ikke helt riktig det heller. "Okei" rettes også konsekvent til "pleia", og "dakar" (som ikke egentlig er et ord) rettes til "djak(h?)arta". Jeg sender litt rare meldinger innimellom. "Altfor mange" så jeg tidligere i dag, og det gjorde nesten vondt. Så sjekket jeg ordboka, og det kan se ut som det er lov å skrive det? Har jeg levd i en boble all denne tiden..? Endret 31. desember 2011 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 31. desember 2011 #2075 Del Skrevet 31. desember 2011 "Altfor mange" så jeg tidligere i dag, og det gjorde nesten vondt. Så sjekket jeg ordboka, og det kan se ut som det er lov å skrive det? Har jeg levd i en boble all denne tiden..? Hva ville du ha skrevet? "Altfor mange" kan for eksempel bety at det er trangt om plass. "(Det er) alt for mange" ville jeg ha lest som "allerede for mange". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 31. desember 2011 #2076 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Hva ville du ha skrevet? "Altfor mange" kan for eksempel bety at det er trangt om plass. "(Det er) alt for mange" ville jeg ha lest som "allerede for mange". Jeg vil ha et mellomrom der. Det var snakk om at alt for mange barn opplever fulle foreldre på nyttårsaften (eller noe sånt). Man kan vel skrive begge deler i alle fall? (Skal det komma før "i alle fall" i det setningen?) Endret 31. desember 2011 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 31. desember 2011 #2077 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg vil ha et mellomrom der. Det var snakk om at alt for mange barn opplever fulle foreldre på nyttårsaften (eller noe sånt). Man kan vel skrive begge deler i alle fall? (Skal det komma før "i alle fall" i det setningen?) I ditt eksempel er det riktige "altfor" mange barn osv. Det er et adverb. Det skal ikke være komma før "i alle fall". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. januar 2012 #2078 Del Skrevet 2. januar 2012 Det er stadig flere som skriver "han overgrep seg på meg," "jeg har blitt overgrepet," osv. Det er vel ikke noe som heter det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2012 #2079 Del Skrevet 2. januar 2012 Det er stadig flere som skriver "han overgrep seg på meg," "jeg har blitt overgrepet," osv. Det er vel ikke noe som heter det? Nei, dette er feil. Det heter å forgripe seg på noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 4. januar 2012 #2080 Del Skrevet 4. januar 2012 ..uforståelig og gruoppvekkende drap.. Er det i det hele tatt et ord? (http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7939296) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå