tweet Skrevet 21. november 2011 #2021 Del Skrevet 21. november 2011 Ikke alle ord, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 22. november 2011 #2022 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) "Nå har vi forbedret resepten, slik at vi ikke vil få slike utfordringer igjen (..)" Personen mener nok "oppskriften". Det er snakk om en sjokolade, og selv om jeg svært gjerne skulle sett på sjokolade som medisin, så teller det altså ikke som det.. (Artikkelen: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1729385.ece ) Endret 22. november 2011 av Litia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 22. november 2011 #2023 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg kjenner også ei som setter bindestrek i alle ord. Binde-strek! Jeg finner det ganske ironisk at det ikke er bindestrek i ordet bindestrek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 23. november 2011 #2024 Del Skrevet 23. november 2011 En dag på facebook, så jeg en helt forferdelig status: "Gleder meg til panne kake med blå bær sylte tøy". Jeg fikk faktisk vondt i magen. Jeg kjenner også ei som setter bindestrek i alle ord. Binde-strek! Fy søren, den fikk jammen jeg vondt i magen av også. Skulle ikke forundre meg om folk begynner å de le opp ord som ik ke er sam men satt en gang, sna rt og så. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #2025 Del Skrevet 23. november 2011 "Mariell er ei av mange ungdomsskoleelever som snart må velge videre utdanning." Aviser burde ha korrekturlesere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. november 2011 #2026 Del Skrevet 28. november 2011 Ovenfor/overfor, sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. november 2011 #2027 Del Skrevet 29. november 2011 "...Jeg tviler på at du hadde gadda henge med hun alene på søndagen..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #2028 Del Skrevet 29. november 2011 Fra et annet forum: "Mamma har også skrøytet av slike." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #2029 Del Skrevet 29. november 2011 Å be, ber, BA/BAD, har bedt - hva er riktig? Ba eller bad? Samme med: ga/gav? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #2030 Del Skrevet 29. november 2011 Å vende seg til, å være vandt/vant til. Er det vandt eller vant? Alltid trodd det har vært vant, men vandt høres likevel mer riktig ut. Også; er det likevel eller allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 29. november 2011 #2031 Del Skrevet 29. november 2011 Å be, ber, BA/BAD, har bedt - hva er riktig? Ba eller bad? Samme med: ga/gav? Ba er det riktige, det andre er et rom i huset. Men merkelig ja, siden d-en er med i den siste formen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. november 2011 #2032 Del Skrevet 29. november 2011 Å be, ber, BA/BAD, har bedt - hva er riktig? Ba eller bad? Samme med: ga/gav? Begge former er tillatt i preteritum for både "be" og "gi". De opprinnelige infinitivene er "bede" og "give". Derfra kommer "d" og "v" i preteritum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. november 2011 #2033 Del Skrevet 29. november 2011 Å vende seg til, å være vandt/vant til. Er det vandt eller vant? Alltid trodd det har vært vant, men vandt høres likevel mer riktig ut. Også; er det likevel eller allikevel? Det heter å venne seg til noe, være vant til. Både allikevel og likevel er riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 29. november 2011 #2034 Del Skrevet 29. november 2011 Å vende seg til, å være vandt/vant til. Er det vandt eller vant? Alltid trodd det har vært vant, men vandt høres likevel mer riktig ut. Også; er det likevel eller allikevel? Man er vant til noe. Uten d. (Det heter jo ikke å vende seg til noe, heller. Med mindre man mener å snu seg mot noe fysisk.) Man kan skrive både allikevel og likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 29. november 2011 #2035 Del Skrevet 29. november 2011 Man er vant til noe. Uten d. (Det heter jo ikke å vende seg til noe, heller. Med mindre man mener å snu seg mot noe fysisk.)Man kan skrive både allikevel og likevel. Gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #2036 Del Skrevet 30. november 2011 Som deg, har jeg brunnet meg på det før.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 30. november 2011 #2037 Del Skrevet 30. november 2011 Som deg, har jeg brunnet meg på det før.... Du har vel det . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 30. november 2011 #2038 Del Skrevet 30. november 2011 Gjør det ikke? Nope, det heter "å venne seg til" noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 30. november 2011 #2039 Del Skrevet 30. november 2011 Nope, det heter "å venne seg til" noe. Nå ble jeg jammen usikker på hva jeg har pleid å skrive Skal hvertfall huske hva som er riktig fra nå av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #2040 Del Skrevet 1. desember 2011 Å kople eller å koble? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå