Gå til innhold

Hvor mange barn har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ett barn, ønsker oss minst ett barn til. Vi planlegger ingenting, tar det som det kommer. Kanskje føler vi oss ferdig etter nestemann, kanskje ønsker vi enda flere. Hvem vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...

Jeg tror det med barn beror på innstilling og hverdag! Altså - fulltidsjobb og en generelt stresset innstilling til livet (hvis det uttrykket gir noen mening for andre enn meg), er kanskje vanskeligere å slå sammen med mange barn?

...

Nå har jeg alltid hatt en avslappet holdning til livet, så den biten er grei, men fulltidsjobb går faktisk fint an å kombinere med mange barn.

Skrevet
Nå har jeg alltid hatt en avslappet holdning til livet, så den biten er grei, men fulltidsjobb går faktisk fint an å kombinere med mange barn.

Jada, det vil jeg absolutt tro går helt fint! :)

Hadde egentlig et bilde av et superstresset foreldrepar som vil ha alt av klær osv perfekt, ikke orker støv i krokene og som bruker masse tid på å klatre i gradene i jobb... Huff - høres ut som at jeg har noe i mot arbeidende foreldre, og det er ikke det jeg mener!

Jeg kjenner da fulltidsarbeidende med mange barn. Men de har bare en spesiell innstilling til både jobb og liv som lett kombineres med at det til tider er kaotiske tilstander hjemme hos dem. Å være på besøk hos spesielt en av disse familiene er som å tre inn i et spa eller noe annet avslappende, for de har bare en så deilig avslappet holdning til det som skjer - og det merkes på barna også.

Det er liksom langt mindre kaos der enn hos noen andre jeg kjenner, enda det kryr av barn der :)

Skrevet

Har en tenåring.. Nyter den gryende friheten etter å ha vært alenemor i stort sett alle år. :)

Å begynne på nytt med nattevåk, bleieskift og gulping blir absolutt ikke aktuelt....

Skrevet

Har to barn men har alltid ønsket meg fire. Mannen satte foten ned, så de blir med de to.

Skrevet

Jeg har ingen barn, men gleder meg til å bli mor en dag, og krysser fingrene for at det går bra. Jeg har tidligere tenkt at jeg vil ha to barn, blant annet fordi jeg har observert slitne foreldre i tidsklemma. Men så tenker jeg at det sikkert er som noen sier her, at man syns det er slitsomt å ha barn om man har en eller fire. Jeg tenker dessuten at det sikkert er fint for barn å ha flere søsken, så jeg kjenner at jeg er mer åpen for å få tre barn, slik mannen sier at han vil (i motsetning til meg, kommer han fra en søskenflokk på tre, noe han har vært veldig glad for). Så for min egen del, kunne jeg stoppet på to, men det er mulig jeg kan være interessert i en til om det går bra med nummer en og to.

Og så er det så klart alt det man ikke kan planlegge. Man må så klart se an hvor lett man blir gravid, om barna man får er friske, om man har hatt svangerskap og fødsler som har gått greit osv.

Skrevet

Har to, en gutt og en jente.

Det holder for meg det!

Skrevet

Har to, en jente og en gutt med to års mellomrom. Jeg har alltid vært sikker på at jeg skulle ha barn, og har alltid ment at man skal ha søsken. Så to barn har vært gitt.

Nå er det faktisk litt vanskeligere å velge, skal vi ha tre? Jeg tror jeg skal klare veldig greit å gå gjennom livet med to barn og ferdig med det, men emosjonelt sett så føler jeg at familien ikke er komplett. Mannen føler det likeså, men vi tar ikke den avgjørelsen enda, siden vi fremdeles er i permisjon med minstemann. Men skal jeg tippe blir det nok 3.

Har to søsken selv, og søsteren min døde i voksen alder (før hun selv fikk barn). Det har for meg vært en øyeåpner i forhold til søsken, nesten litt som at jeg må ha minimum tre i tilfelle noe skulle skje med en av dem. :sjenert: Som han sier i About a boy: You need to be at least three. You need a back-up. (men som sagt, jeg har nok et annet utgangspunkt enn de fleste).

Men jeg har hatt to søsken og har syntes det har vært veldig bra i oppveksten!

Skrevet

Har en gutt, ønsker meg tre, men skal ha to :) Hvis ikke mannen min plutselig ombestemmer seg da ;)

Skrevet

Har ingen barn og ønsker meg ingen barn. :-)

Men, jeg liker andres, bare så det er sagt. :-)

Skrevet

Min bedre halvdel har 2 barn fra før. Vi ønsker oss 2-3 barn til :)

Gjest Gjest_Modic_*
Skrevet

Da jeg var yngre, så jeg for meg at jeg skulle ha 4 barn.

Nå er jeg i den situasjonen at jeg er 32 år, samboer og forlovet med en mann som har to barn på 6 og 8 år (som bor hos oss), og selv er jeg fulltidsstudent. Når jeg er ferdig vil jeg være 34 år, og med de to som "vi" har fra før av, tror jeg det holder med to barn til! :) Da vil de to yngste ha hverandre i oppveksten, siden aldersforskjellen opp til de to eldste vil bli 8-10 år.

- Og dermed sitter vi vel tilsammen med de 4 barna som var planlagt!!

Hvis ting går som planlagt, da.... ;)

Skrevet

Vi håper på 6. Vi har allerede trillinger på 4 år, så halvparten er allerede unnagjort.

Skrevet
Vi håper på 6. Vi har allerede trillinger på 4 år, så halvparten er allerede unnagjort.

Haha, så herlig! :D

• 2 måneder senere...
Gjest Glad mor
Skrevet

Eg og mannen min har 8 stk tilsammen som i år blir 16,15,13,12,11 og kvar vår som blir 9. Den minste som er 1 år og vi kan tenke oss å få ein til så den minste får eit søsken som er nørmare i alder. Dei 2 stebarna mine bor hos oss alle fridagane til far (-2) i ein turnus på 6 veker. Det er til tider ikkje altid man kan rekke å sjå alle fotballkampane til barna, men når det koliderer så har dei eldste forståelse for at vi da går på dei yngste sine kampar, for vi var på deira sine da dei var yngre. Men eg synest eg er heldig som har så pass grei økonomi at eg kan være heime med barna og være der for dei og hjelpe til med lekser,og få i seg middag så det blir unna gjordt før dei skal på treningar.

Skrevet (endret)

Jeg har ett barn. Har hørt at ett er som ingen og to er som ti, men det vet jeg jo ikke om stemmer enda:) Jeg synes det går kjempebra i hverdagen, skikkelig koselig med barn. Men det tar jo all min tid på en måte, så hvordan skal man få tid til flere..? Hehe. Nei, men nå er min bare 10 mnd enda. Det er jo mye jobb de første 2-3 åra.

Vi har tenkt oss 2 barn, muligens 3. Men jeg ble så dårlig da jeg gikk gravid, og babyen måtte ut nesten 10 uker før termin, så det kommer an på hvordan ting går neste gang. Og så er det mulig vi synes det holder etter nr 2:) Egentlig så hadde jeg tenkt på 2 barn med 2-3 års mellomrom, og så en liten attpåklatt når de begynte å bli store, men iom at jeg blir 30 i år så får vi nå se...

Endret av Rafi
Skrevet

Har 3. En gutt på 10 og to jenter på 8 og 4. Akkurat det jeg ønsket meg. :)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Jeg har ett barn og skal ikke ha flere :)

Gjest Gjest_pomba_*
Skrevet

Har 7 og er ikke bortevekk for flere :sengekos:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...