Gå til innhold

Hvor mange barn har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn, og skal ikke ha flere. :)

Min eldste datter er 12 år og hun kom til verden da jeg var 20. På den tiden hadde jeg lyst på flere ganske så tett, men det skjedde ikke....

Så flyttet jeg fra min samboer da min datter kun var 1 1/2 år - og dermed var flere barn ikke i mine tanker.

Så traff jeg en ny, giftet meg og fikk en sønn som nå er 5 år. Han er verdens herligste, men da jeg hadde fått ham var jeg helt sikker på at jeg ikke ville ha flere. Jeg skilte meg også fra ham for godt over 1 år siden av diverse tragiske grunner....

Nå har jeg en kjæreste med 2 voksne barn - og ingen av oss har lyst til å starte på nytt noen gang. Så der er vi ferdige. :)

Hverdagen går veldig greit. :)

Min datter er stor nok til å klare en god del selv og å være alene litt om det skulle være noe. Hennes far jobber i nordsjøen, så det er ikke så veldig ofte han har henne. Når han reiser ut er han borte i 14 dager og når han er hjemme i 4 uker har han henne annenhver helg i den perioden. LITT lite, synes jeg, da - men nå er det nå engang sånn at vi bor et stykke fra hverandre, så i hverdagen med skole og diverse, så blir det vanskelig å få til å gå opp med mer samvær.

Min sønn har sin boadresse hos sin far. Han er hos meg annenhver uke - fra torsdag etter barnehage og til onsdag og levering i barnehage.

Faren hans bor kun 5 minutter unna meg med bil, så det er også litt lettere å "endre/hjelpe til" for oss begge om det trengs. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 barn og skal ikke ha flere, nei .. både fordi jeg er for gammel og fordi jeg blir helt stresset av å se alle de som jobber full tid samtidig som de skal oppdra 3-4 og opptil 5 barn ..

Ser ikke vits i å få barn hvis jeg skal være nødt til å ha dem full tid i barnehage samt som vi må ha au-pair og vaskehjelp for å få dagene til å gå i hop ..

Skrevet

Venter vårt andre nå. Og det blir det siste for meg. Liker ikke å gå gravid. Synes det er utrolig kjedelig. Kvalm, vondt overalt, dårlig hud, sliten og trett, Var det ikke for at vi ikke ønsker at barnet vårt skal forbli enebarn, hadde det nok bare blitt det ene. Jeg var nesten 35 da jeg fikk mitt forrige og det tok meg over 2 år å bli gravid på nytt. I høst fyller jeg 38 og blir da alt for gammel til å få flere synes jeg. Hadde jeg vært 15 år yngre, kan det jo være at jeg etterhvert hadde ønsket meg en attpåklatt.

Skrevet

Før jeg fikk barn tenkte jeg at jeg kunne tenke meg tre barn.

Det har jeg fått, tre nydelige barn jeg ikke ville vært foruten, men om jeg hadde visst det jeg vet i dag så hadde jeg nok ikke gjordt det samme igjen, på samme måte.

Fikk nr 2 tre år etter nr 1, min mann var ukependler så jeg var mye alene med barna. Nr 2 hadde kolikk og krevde nesten all oppmerksomhet hele tiden, nr 1 var da i trassalderen og det ble ikke bedre av at lillebror tok det meste av oppmerksomheten, så det ble en tøff tid. Eldstemann fikk kronisk urinveisinfeksjon da han var fire, dette førte til veldig mye ekstra bekymringer, oppfølging og vask av klær, ettersom han ikke klarte å holde seg.

Nr 2 var en veldig aktiv fyr, siden han begynnte å gå så var han overalt.

Tre år etter nr 2 ble født ble vi uplanlagt gravid med nr 3. Så det går i hundre om dagene. Og som om ikke det var nok så har det ballet på seg med allslags filleting som: alle tre er ørebarn, med innleggelse av dren og fjerning av mandler, en har kronisk urinveisinfeksjon, en skal utredes for adhd/add, en har briller og sliter med lesing og skriving, en har atopisk eksem, to har utviklet allergi. Det endte rett å slett med at jeg var så utslitt at jeg sovnet på sofaen så fort de var i seng om kvelden. Orket rett å slett ingenting. Det har tatt flere år før jeg har klart å tatt meg inn igjen. Vi tenkte den gang da at ungene kunne ha glede av hverandre når det ikke var så mange år imellom de, MEN NÅ, etter min erfaring mener jeg at det viktigeste for barna er at foreldrene ikke er utslitt og at de har energi og overskudd til å oppdra barna på den måten de ønsker, for det klarer en ikke om en er helt utslitt. Og det er tungt både for barn og voksne. Da er det bedre at det er noen år imellom slik at en ser hvordan utviklingen går og at man får et pusterom mellom hvert barn.

Min oppfordring er å se ting ann hvordan det går, ta et barn av gangen og ikke bestem dere for hvor mange barn dere vil ha før ting har gått seg til. :)

Skrevet (endret)

Her har vi en gutt på 3,5 år og det holder for oss da jeg har ms. Skulle gjerne hatt en til....

Hverdagen går veldig bra :). Koser oss med guttegutten vår!

Endret av tullejente
Skrevet
Et typisk spørsmål :)

Hvordan synest du hverdagen går?

Tro du det blir noe stor forandring hvis du får fler/hvis du hadde hatt færre?

Jeg har 1 sønn og samboern har 3 som bor hos oss.

Han vil ha 1 til etterhvert med meg og jeg tenker nå at jeg ikke klarer fler, selvom jeg alltid har villet ha 1 unge til.

Det er vel kanskje en vane sak. Noen synest at jo fler jo bedre, mens andre ikke takler tanken på flere enn 1 barn..

Har 8. Akkurat passe. Tror ikke det ville vært noen spesiell forskjell med noen flere eller færre. Overgangen var fra 0 til 1. Har man først barn spiller ikke antallet noe særlig rolle faktisk.

Gjest Gjest_trollmor_*
Skrevet

Vi har tre, hverdagen er ganske hektisk med en ettåring i huset. Kjenner i hvertfall at nå er det nok. De skal følges opp også, noe som krever en del.

Er veldig kjekt med tre små aktive småkryp, men jeg gleder meg til de blir litt større, slik at jeg får litt mere egen tid!

Skrevet

Vi håper på 5-6 barn hvis vi får det som vi vil. Vi har allerede 3, så vi er på god vei mot målet.

Skrevet

Har 1 - øyeblikkelig 2. Håper på 3 til slutt :) Setter selv stor pris på mine søsken, og ønsker det samme for våre barn :)

Skrevet

Har alltid ønsket meg 3 unger og slik ble det. Perfekt. Har ingen planer om flere.

Skrevet

har 4 barn og 2 stebarn...

har lyst på 1 barn til.

Skrevet

Enten to eller tre. Jeg og samboeren ser ikke ut til å bli helt enige der. ;-)

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg tre barn, og det har jeg fått. Og det er absolutt nok for meg. Mannen kommer fra en stor søskenflokk, og skulle nok gjerne hatt flere. Men ettersom han er ukependler, og jeg er alene med barna mesteparten av tiden, så veier ikke hans stemme tyngst, for å si det sånn.

Skrevet

Har ett barn, tipper det blir ett til i løpet av en toårsperiode.

Skrevet

:happy:Vi har to barn, en gutt og en jente. Nå venter vi nr. tre og fire i Mai :hjerte:

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Har ingen barn, bortsett fra stesoennen da, og skal ikke ha noen heller. :)

Skrevet

Jeg har ikke unger enda, men det er planlagt :) Vi har planlagt fire, og vi gleder oss :) :rødme:

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg en stor ungeflokk. 4-6 barn. Selvom jeg også alltid har vært så realistisk at jeg innser at man kanskje endrer mening etterhvert som de kommer.

Men nå har det seg slik at vi kanskje må ty til assistert befruktning. Kan jo be om at de setter inn et ekstra egg, så vi får tvillinger, men... Det blir liksom litt annerledes når man må gå til det skrittet for å få barn........

Men i min drømmeverden hadde jeg allerede vært mor nå, og ferdig med fødsler om ca 10-12 år. Jeg er 24.

Jeg tror det med barn beror på innstilling og hverdag! Altså - fulltidsjobb og en generelt stresset innstilling til livet (hvis det uttrykket gir noen mening for andre enn meg), er kanskje vanskeligere å slå sammen med mange barn? Nå mener jeg ikke at de med 1-2 barn er stresset altså... Men jeg har mange ganger hørt "skjønner ikke at du orker!" eller "det må være slitsomt" eller "tenk på alt som skal gjøres" ang mange barn - så snakker jeg med de med mange barn, og de sier bare "det er en livsstil, det går så greit at" med et smil.

Også er det sikkert greit å ikke få diagnosebarn........

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet
Nei hun har ikke webkamera.

Jeg synes bare det er uhørt at en 11 åring driver med slike aktiviteter som onani.

Jeg kommer fra en stor søskenflokk- 5 brødre(to er "kun" stesøsken) og 2 søstre. Bror nr 6 blir født i april (alle er yngre enn meg, så det blir 19 år i forskjell på oss).

Jeg personlig ønsker meg 2-4 barn, helst 3 !

Skrevet (endret)
Jeg kommer fra en stor søskenflokk- 5 brødre(to er "kun" stesøsken) og 2 søstre. Bror nr 6 blir født i april (alle er yngre enn meg, så det blir 19 år i forskjell på oss).

Jeg personlig ønsker meg 2-4 barn, helst 3 !

Hehe, det var da underlig det du siterte der... ;)

Jeg har ett barn, og det kommer ingen flere. Ble veldig syk etter svangerskapet, og det var dessverre ikke å anbefale at jeg fikk flere. Men vi har det bra, vi!

Endret av Emera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...