Gå til innhold

Hvor mange barn har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et typisk spørsmål :)

Hvordan synest du hverdagen går?

Tro du det blir noe stor forandring hvis du får fler/hvis du hadde hatt færre?

Jeg har 1 sønn og samboern har 3 som bor hos oss.

Han vil ha 1 til etterhvert med meg og jeg tenker nå at jeg ikke klarer fler, selvom jeg alltid har villet ha 1 unge til.

Det er vel kanskje en vane sak. Noen synest at jo fler jo bedre, mens andre ikke takler tanken på flere enn 1 barn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fem, og skal ikke ha flere. Noen dager er hektiske, andre rolige, men alt i alt er det ikke noe problem å få hverdagene til å gå opp. Siden vi bor utenfor folkeskikken blir det mye kjøring til fritidsaktiviteter.

Tror man fyller tida si uansett hvor mange barn man har. Vi synes det er stille og rolig hvis vi har bare to hjemme, men da vi hadde bare to, tenkte vi aldri på det på den måten. Hadde det like travelt da, egentlig.

Skrevet

Vi har ett barn og ønsker oss minst to, kanskje tre (ser det an etter nr 2 om føler vi er ferdige eller fremdeles har lyst på en til, men det blir uansett ikke mer enn tre). Jeg tror ikke det blir så stor forskjell med flere barn. Det er førstemann som forandrer hverdagen mest, det er da man må prioritere annerledes. Med de neste barna er man allerede vant til nattmating, ha med seg barna overalt, ikke kunne ta seg en spontan kinotur eller ferie osv.

Skrevet

Jeg har ingen! Jippi!

Hverdagen går strålende. Tror det blir veldig stor forandring når / hvis jeg en dag får barn, ja!

Hvor mange jeg vil ha? Skal man ikke være glad for det man får? Hehe..nei, jeg vet ikke..maks tre, kanskje? Har to søsken selv og føler at noe mer hadde vært stress både for meg og foreldrene mine.

Skrevet

jeg har to, som kom med to års mellomrom..

Jeg hadde i utgangspunktet lyst på 4 og min mann hadde lyst på 3.. Men slik som hverdagen er nå, så vet vi vel egentlig ikke helt hva vi vil noen av oss... Barna er 2 og 4 år.. Vi har vel bestemt oss å prøve igjen når minsten er 3, slik at barna er 4 og 6 når neste kommer.... Men mulig vi utsetter det enda noen år - er iallefall ikke fristende å begynne nå.... Og jeg hadde tøffe svangerskap og kommer nok til å bli sykmeldt og muligens innlagt på sykehuset neste gang også... og da er det greit at barna hjemme er så store at de skjønner hva som skjer...

jeg har vel alltid sagt at tredjemann blir tvillinger - for da får jeg de barna jeg vil :ler: Men vi får nå se på det... er vel ikke bare bare å ønske seg det heller... Har mista adressen til storken :gjeiper:

Skrevet
jeg har to, som kom med to års mellomrom..

Jeg hadde i utgangspunktet lyst på 4 og min mann hadde lyst på 3.. Men slik som hverdagen er nå, så vet vi vel egentlig ikke helt hva vi vil noen av oss... Barna er 2 og 4 år.. Vi har vel bestemt oss å prøve igjen når minsten er 3, slik at barna er 4 og 6 når neste kommer.... Men mulig vi utsetter det enda noen år - er iallefall ikke fristende å begynne nå.... Og jeg hadde tøffe svangerskap og kommer nok til å bli sykmeldt og muligens innlagt på sykehuset neste gang også... og da er det greit at barna hjemme er så store at de skjønner hva som skjer...

jeg har vel alltid sagt at tredjemann blir tvillinger - for da får jeg de barna jeg vil :ler: Men vi får nå se på det... er vel ikke bare bare å ønske seg det heller... Har mista adressen til storken :gjeiper:

Skrevet

Jeg har ingen enda, men håper veldig på at jeg får tvillinger første gang, slik at det også blir siste gang :) Det blir sikkert slitsomt en stund, men da slipper jeg å være gravid flere ganger iallefall. Hvis jeg bare får en første gang må jeg vel få en til. Hvis jeg da får tvillinger blir jeg nok litt irritert. Har absolutt ikke lyst på fler enn to.

Skrevet

Har ett barn, mann og katt. Lett å glemme i farta, men andre familiemedlemmer krever litt de også, jeg gir i alle fall omsorg og ikke minst ordner mat til dem alle tre :)

Døgnet har 24 timer og de fylles ut, spesielt med jobb og fritidsaktiviteter. Når/om nestemann kommer, vil vi jo være mer rutinerte og klare ting mer effektivt enn første gang, delvis fordi vi jo har et barn fra før som så klart har krav på sin andel oppmerksomhet. Godt en har plass til minst to på fanget samtidig ;)

Skrevet

Har ett barn og det holder lenge enda.

Hadde et slitsomt svangerskap og en tøff fødsel så frister ikke til gjentagelse med det første.

Men han vil nok få søsken med tid og studer tenker jeg, to barn høres fint ut for meg :)

Skrevet

Jeg har en, og venter nummer to til høsten. Vi ønsker oss 3-5 barn.

Blir nok mye jobb når vi får nummer to, siden nummer en bare er ca 17 mnd når nummer to kommer. Men håper de vil ha mye glede av hverandre etterhvert. Det er jo mye jobb bare å ha en... I alle fall når de er så små. Det første året (i hvertfall!) er det jo så og så jobb døgnet rundt ;) Men den største overgangen er nok fra 0 til 1.

Jeg er selv en av tre søsken og synes det var fint. Vil ha minst tre barn, synes to blir for lite.

Skrevet

Mannen min har to barn fra før, og så har vi to felles barn. Vi hadde begge lyst på tre (felles) barn, men jeg tror vi avventer det litt. Føler at vi har nok og vel så det med de vi har foreløpig ;)

Det er 17 mnd mellom våre, yngste er 7 mnd nå. De har vært veldig mye syke i det siste begge to, i tillegg til at vi sliter med sovingen. Det tar på!

Skrevet (endret)

Jeg har tre tette barn, 2 år og 8 mnd mellom eldste og yngste, og har vært alene med de siden minstemann var 2 mnd. Og har mildt sagt vært utslitt, så flere barn var ikke i tankene mine. Jeg blir snart samboer med verdens herligste mann som selv har tre barn (men de er eldre). Men å starte på nytt med å få egne barn igjen nå er uaktuelt (minste min er 3 år). Hadde vært koselig med en til, og jeg elsker å gå gravid - men vi har mange nok vi skal følge opp :)

Pga at vi blir en storfamilie med 6 barn, så har jeg valgt å ikke la mine begynne med aktiviteter enda. Eldste er 6 og skal begnne på idrettSFO og får prøve seg på turning, dans og ballspill der - og det samme skal de to andre gjøre. Da slipper vi stresset med å komme avgårde på trening etter jobb.

Endret av gullet76
Skrevet

Vi har 4 barn sammen; 3,6,12 og 17 år gamle - elsker å ha stor familie; ikke stress i det hele tatt, selv om vi begge har travle jobber- man lærer seg fort etter nr. 2 å få ting i system!!

Det er myye verre å tilpasse livet sitt når man går fra ett barn til å få nr. 2 - enn de som kommer etter !!

Vi har stort hus og stor hage 10 minutter fra jobbene våre i Oslo - og det er klart det også hjelper på!!

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Fire barn. Og nummer tre ble tvillinger ja... :jepp: Kunne kanskje tenkt meg en til, men er så redd for at en til blir TO til enda en gang at jeg står over. Eller mannen er kurert.. for å si det slik.

Skrevet

Vi har så langt bare en, men en til er helt klart i tankene. Jeg liker ideen på en ordenltlig storfamilie, og noen dager kunne jeg tenke meg en skikkelig ungeflokk. Andre dager høres det ut som så mye jobb med bare to at jeg vil stoppe der. Mannen går stort sett med de samme tankene. Han er enebarn i 3. generasjon og savner det å ha en stor familie.

Eller er vi enig om at "en om gangen" er det fornuftige antallet. Ingen vits i å bestemme i starten hvor mange man vil ha, men heller at det som det kommer.

Skrevet

Har 4 barn,2 som er 13 og 14 og 2 som er 3 og 4.Har for det meste vært alene om omsorgen og må innrømme at tilværelsen innimellom har vært slitsom.Men 4 flotte barn som jeg elsker over alt på jord :rødme: Skal ikke ha flere barn.

Gjest Charming
Skrevet

Jeg vil ha to stykker. Ønsker meg en jente og en gutt :)

Skrevet

Vi har to og har begynt å snakke om å prøve på ett barn til. Om vi får ett barn til, tror jeg det blir det siste.

Skrevet

Har to, en gutt og ei jente. Perfekt.

Skal ikke ha flere, og er helt sikker på det.

Skrevet

Vi har 3 skjønne jenter :rødme: og en ganske tettpakket hverdag.... Men jeg elsker livet mitt, og kunne veldig gjerne fått nr 4.... Må ærlig innrømme at jeg da skulle ønske meg ei jente til..... :rødme:

Den store forskjellen ligger mellom ett og to barn.. Har du ett barn, har du all oppmerksomhet til den, du slipper krangler, misunnelse og bråk... Men det spiller da liten rolle om du har to eller 3.... og for den saks skyld 4.... (hadde 4 sist vinter)

Jeg føler meg helt "barnefri" når jeg bare har en unge og de to andre er borte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...