MissiS Skrevet 27. juni 2003 #1 Del Skrevet 27. juni 2003 Hvordan kan jeg finne ut hva amerikanske størrelser er i norske?? F.eks str 18 og 20? Hjelp? MissS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. juni 2003 #2 Del Skrevet 27. juni 2003 Størrelse 12 er 40, 14 =42 osv - så vidt jeg husker... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. juni 2003 #3 Del Skrevet 27. juni 2003 Stemmer, men jeg opplever at jeg i amerikanske størrelser bruker 10 - 12, mens jeg her hjemme er en 40 - 42 (Sistnevnte er stort sett på H&M). Det kan altså virke som de er litt større en våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missfidget Skrevet 27. juni 2003 #4 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg er amerikansk selv, har vokst opp i USA, så tror jeg kan hjelpe.... Generalt er det sånn: Str. 30-US 0 Str. 32-US 2 Str. 34-US 4 Str. 36- US 6 Str. 38-US 8 Str. 40-US 10 Str.42-US 12 Str.44-US 14 Str.46-US 16 Str.48-US 18 Str. 50-US 20 Det skal gjelder til de vanlig butikker, men det er tydelig at "junior" butikker kommer til å blir mindre. Det største forskjell som jeg merker er at norsk klær er både mindre og ikke så langt som jeg er vant med. (Men jeg er høy selv, så kanskje det er bare meg..?) Miss S, hvor er det som du lurer på? Bare generalt eller skal du handle på nett...? Bare litt nysjerrig jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 27. juni 2003 #5 Del Skrevet 27. juni 2003 Mitt inntrykk er at det er store forskjeller på samme størrelse. Akkurat som det nylig er diskutert i en tråd her inne om klær i Norge. Dessuten er det egne serier for Petite, dvs. lave folk. Mange merker har også egne serier for de som er ekstra lange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missfidget Skrevet 27. juni 2003 #6 Del Skrevet 27. juni 2003 Ja, det er derfor jeg spør Miss S...er veldig god kjent med det meste i stor størrelser, min mor videresend mye klær som jeg har sendt til henne i USA. Det har mye å gjør med hvilken butikk det er snakk om. Om du kan nevne en butikk så kan jeg sikker hjelpe mye mer... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå