Gjest gjest Annie Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hei. Lurer rett og slett på dere ville hatt under en dåpskjole når kjolen er dobbel,men kun blonder i armene. Jeg sliter sånn med å finne helbodyer i helhvit. Dessuten er kjolen ikke mye for stor heller. Han må jo ikke fryse, samtidig som det værste er en glovarm unge også. Da ber man jo om trøbbel, har nok med roe han ned i kirka fra før tenker jeg. Hva gjør dere andre?? Han er i utgangspunktet en ganske varm unge føler jeg... Takk for alle svar!
Gjest *Mim* Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Så kaldt i kirken! Har de ikke helt lyse bodyer på Cubus?
Umuriel Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Så kaldt i kirka?? Ville definitivt kjøpt hvitt ullundertøy til å ha under. Og muligens en helt hvit bomullsbody utenpå der siden ull er vanskelig å finne i annet enn naturhvitt. Vi kjøpte body til dåpen på Cubus.
SkumGummi Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Hvem kirke er det dere skal ha dåp i da? Siden det er så kaldt der? Må jo være en slags utekirke ellerno det da? Fordi det var veldig kaldt?
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Du må ha misforstått. Er da ingen kirke som har temperaturer ned på frysepunktet?
Malama Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Vår dåpskjole har en underkjole da, så man ikke så hva som var under, men vi hadde uansett altså to ullstrømpebukser og to ullbodyer, begge i naturhvitt, det er lett å finne. Men dersom kjolen er gjennomsiktig og kritthvit hadde jeg kjlot en bomullsbody til å ha utenpå ja, for ull har jeg ikke funnet i kritthvitt. Det var ikke sååååå kaldt i kirka, men noen stor varme var det jo ikke, en snøfull søndag i november med mange minusgrader ute...
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Ville bekymret meg mer over det vannet barnet får i hodet da. Må kakkes hull på isen først:-) Neida, fra spøk til alvor. Kirker ER kalde, så det er nok lurt med noe ull under. Vi skal døpe neste søndag, og tar på ullstrømpebukse (naturhvit) og ullbody. Vi har kjole med underkjole, så det vil ikke synes umder.
Littlebird Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Vanlige kirker er ikke så kalde, de tenker faktisk på at der døpes små barn, så vanligvis skal ikke dette være et problem, selv om det ikke er veldiog varmt i kirken. Men det finnes jo også noen spesielle kirker, bl.a. iskatedraler, og der er det jo så kaldt. Hvis det virkelig er så kaldt ville jeg hatt mer enn et par ullbodyer, da ville jeg faktisk hatt yttertøy på barnet og skikkelig lue, det er vel viktigere at barnet er varmt og godt enn at det har pene klær på hvis temperaturen er ned mot 0 grader... men hvis det er 0-7 grader ute du mener så skal det jo i vanlige kirker være god temperatur, minst 15-19 grader eller mer. Kirkene holder som regel ikke veldig lave temperaturer bla.a fordi dette ødelegger kirkeorglene dersom de kjøles/varmes og varierer temperaturen. Dåpsvannet skal også være temperert for barnet, ikke for kaldt eller for varmt.
Gjest Indo Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Dersom det er SÅ kaldt, ville jeg nok gått for ullundertøy. Selv glemte jeg helt av at han skulle ha noe anna enn bleie under dåpskjolen, så jeg fant i full panikk et par militærgrønne sokker i stelleveska Heldigvis var det ingen som så det, og siden ungen min er an ganske varmblodig unge som sjelden fryser, var han strålende fornøyd selv. Men det var hvertfall en 17-18grader i kirka vil jeg tro.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå