Gjest Anonym akkurat nå Skrevet 27. juni 2003 #1 Del Skrevet 27. juni 2003 Ønsker å være anonym nå, men håper det er greit... I et bryllup vi var bugnet det over av sprit og anre drikkevarer. Jeg synes drinker er kjempegodt jeg, så jeg gledet meg til å benytte anledningen til å smake på ulike ting. Man så kommer bryllupet. De har massevis av flasker me vodka, men kun sprite og appelsinjuice som blandevann! :o De hadde også øl, så jeg endte opp med dette. Øl'en ble servert direkte fra 1/2-liters bokser (men heldigvis fikk jeg glass når jeg bad om det). Er bare nysgjerig på om dette er vanlig? Hva bruker dere sm blandevann? Serverer dere øl og serverer dere den isåfall rett fra boks/flaske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toflus Skrevet 27. juni 2003 #2 Del Skrevet 27. juni 2003 :o Dette har aldri jeg opplevd.... :o Men vi skal gjøre det skikkelig hvertfall, servere mange drinker og i glass! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 27. juni 2003 #3 Del Skrevet 27. juni 2003 Vi har leid inn egen bartender vi til festen og det vi har fått inn som handleliste fra han er alt som er vanlig å bruke i drinker på byen... Dette er det vi skal kjøpe inn til drinker... I tillegg så kommer jo øl og cognac etc... 6 fl. Vikingfjord 2 fl. Gibson's London Dry Gin 2 fl. Capt.Morgan Spiced Gold 1 fl. Midori 1 fl. Pisang 1 fl. Malibu 1 fl. Bols Peppermint 1 fl. Sambuca Dei Cesari 1 fl. Baileys Shiraz 1999 3 fl Cointreau 1 fl. Bols Goldstrike 1 fl. Passoa 1 fl. Jâgermeister 1 fl. Bache Gabrielsen 3 kors Øl, vin og cognac etc kommer jo i tillegg 4 pk sour mix Sjokosaus Jordbær sukker Lime, fersk Cranberry Juice Ananas Juice Cola Sprite Tonic Farris Battery, 2 brett Så det blir en ordentlig bar kan man si... Ikke noe juice og sprite her i gården... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 28. juni 2003 #4 Del Skrevet 28. juni 2003 Skal ikke ha utvalget til Nikki,men mer enn jus og kola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sirre Skrevet 28. juni 2003 #5 Del Skrevet 28. juni 2003 Hei. Vi prøvde å redusere kostnadene i vårt bryllup.Vi laget selv brennvinen, noe vi fikk veldig skryt for i ettertid , ingen smakte forskjell på dette å ekte vare.Vi hadde heldigvis god hjelp av en tidligere bartender hun fikset enkle gode drinker, å det ble dette folk drakk om kvelden.Vi hadde øl & conjack også men dette gikk det lite av.Det var også kjøpt inn 30 liter vin å dette gikk under koldtbordet. Vi fikk veldig skryt av de drinkene vi hadde , å siden folk likte dem ble det jo billigere for oss side vi ikke hadde ekte vare. Det var en uforglemmelig dag å festen ble en kjempe sukkses, nesten som vi ikke hadde lyst å forlate så tidlig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glaciera ulogget Skrevet 28. juni 2003 #6 Del Skrevet 28. juni 2003 Kall meg gjerne en snobb, men hjemmebrent i bryllup?? :o Likeså sprit med det magre blandevannsutvalget som ble nevnt over :o Jeg ville aldri servert øl rett av boksen engang til en uformell vennemiddag en alminnelig tirsdag, hva er galt med glass å drikke av?! I mine øyne er det bedre å ha et lite men godt utvalg, og noen få virkelig gode drikker heller enn et berg med øl på boks og vodka på flaske. Og alkofritt heller enn hjemmebrent, det er helt klart! Men folk har selvsagt forskjellige prioriteringer, og for noen er det jo viktig at gjestene får en real fest (rotbløyte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. juni 2003 #7 Del Skrevet 28. juni 2003 Vi skal ha to bartender-damer som har jobbet i bransjen i årevis. Regner med at de kommer med en innkjøpsliste når det nærmer seg. Man må da ha noe annet enn bare sprit, øl og juice....??? *hadde blitt skuffa da, ja...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 28. juni 2003 #8 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg er enig i at man burde ha litt mer blandevann å velge i, men jeg synes dere legger altfor mye vekt på alkoholen i et bryllup! Jeg var i et bryllup i fjor sommer som var mer eller mindre alkoholfritt. Vi fikk selvfølgelig servert vin til maten og likør/cognac til dessert. Senere på kvelden ble det satt frem noe vin og øl. Jeg synes dette gikk veldig bra! Selv ville jeg nok hatt litt mer alkohol, men det avhenger selvfølgelig av hvilket forhold man har til det. Og når det gjelder hjemmebrent er dette faktisk veldig vanlig noen steder i landet. Hadde man servert det der min mor kommer fra hadde ingen reagert på det i det hele tatt, men her (oslo) vet jeg at mange ville reagert på dette. Ingen forventer vel at man skal komme til en bar som er like bra som de man har ute på byen? Bare man har litt å velge mellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. juni 2003 #9 Del Skrevet 29. juni 2003 Forrige bryllup jeg var i gikk tom for Battery. Ikke at det var dumt, men kan være et tegn på at mange kunne tenke seg å blande med dette i andre bryllup også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå