Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Er fileter, forsne vel og merke :)

skal du lage mat til mange eller? siden du har 2 kg?

jeg har endel forskjellige oppskrifter, spørs litt hva du har liggende av råvarer også.. siden det er jo søndag i morgen og ikke like mange muligheter for å handle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei skal bare lage til meg, F og mamma.. Men de selger det bare i kartonger :)

Har litt råvarer da:

paprika

brokkoli

gulrøtter

matfløte

poteter

purre

løk

og andre diverse ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skal bare lage til meg, F og mamma.. Men de selger det bare i kartonger :)

Har litt råvarer da:

paprika

brokkoli

gulrøtter

matfløte

poteter

purre

løk

og andre diverse ting...

da hadde jeg lagt alle grønnsakene i ca like store biter, i en ildfast form i ovnen, med noen klatter smør (ikke melange!!) og salt og pepper og eventuelt urter om du har. så ville jeg bakt de i ovnen på sånn 200 grader i 20 min ca.

torsken kan du enten bake i folie på ovnen, eller så kan du f.eks steke den i panne og så kan du ha matfløten oppi der for å få en form for saus. gjerne med noe krydder som du liker, eller urter :)

så kan du kanskje koke potetene, eller lage mos av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det va det jeg hadde tenkt faktisk :nigo:

Bare jeg hadde tenkt å ha grønnsaker i botn og fisken opp på og me fløte over? går det eller? også lage mos med hvitløk ved siden av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va det jeg hadde tenkt faktisk :nigo:

Bare jeg hadde tenkt å ha grønnsaker i botn og fisken opp på og me fløte over? går det eller? også lage mos med hvitløk ved siden av..

ja det går fint! men jeg ville hatt noe mer i fløten for å smaksette; vin, krydder, kraft eller lignende :)

det går også an å lage en asiatisk vri - hvis de er glad i asiatisk mat. istedenfor fløte så bruker du soyasaus, og så har du ris til i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke soyasaus.. Og krydder er ikke det jeg har mest av. Har salt, pepper, oregano, paprika og det e vel bortimot det.. men har fiskebuljong og kjøttbuljong da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke soyasaus.. Og krydder er ikke det jeg har mest av. Har salt, pepper, oregano, paprika og det e vel bortimot det.. men har fiskebuljong og kjøttbuljong da...

kok opp litt vann og ha i noen terninger fiskebuljong du, og hell det samme med matfløten over fisk + grsaker. paprikakrydderet kan du krydre fisken med :nigo:

nå sitter jeg og rydder i nettbanken min og venter på at maten skal synke så jeg kan gå ut, skal enten trene eller jogge ute. må bare se an været :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

uff, jeg har så lyst å bli glad i å jogge. virker så befriende å bare løpe ut en tur. men jeg må liksom løpe gjennom byen for å komme til "løpesteder".. og det har jeg av en eller annen grunn litt tvangstanker mot :klø:

jeg vet heller ingen særlig gode/fristende løperunder her i byen, vet ikke om noe "sognsvann" eller noen parker som er store nok til å løpe i.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: nei jeg tror ikke det er noe for meg heller.. det bare virker så deilig å være glad i det liksom; så befriende.. så skulle ønske jeg kunne begynne å like det!

men jeg får heller pusse tenner og så komme meg på treningssenteret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Jeg hatet å løpe før, nå elsker jeg det! Det finnes håp! :)

Veien min til å bli glad i det gikk via intervalltrening.

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet å løpe før, nå elsker jeg det! Det finnes håp! :)

Veien min til å bli glad i det gikk via intervalltrening.

men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal løpe :klø: det som er problemet mitt, hehe. og så er jeg litt redd for at midt i runden, lengst unna, så må jeg plutselig tisse eller vil hjem eller noe :gjeiper:

off I go, :trene: !! gleder meg! skal ta sol og, luksus med gratis solarium på treningssenteret altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal løpe :klø: det som er problemet mitt, hehe. og så er jeg litt redd for at midt i runden, lengst unna, så må jeg plutselig tisse eller vil hjem eller noe :gjeiper:

Jeg er heldig og kan løpe i marka om jeg setter meg i bilen og kjører i ti minutter, men ellers løper jeg faktisk mye på kjipe steder, typisk fra jobb. Da løper jeg på gangstien langs motorveien, over aker brygge, gjennom byen osv. Ikke optimalt, men mer optimalt enn å ikke løpe i det hele tatt. :)

Intervalltrening kjører jeg mest på mølle for tiden, men når jeg kjører det ute er jeg mer avhengig av et ok og ikke kupert løpested enn under langkjøring. Så da er Sognsvann plassen.

Tisseproblematikken har oppstått her i gården også, men heldigvis kun når jeg har løpt i marka. Da er det jo bare å sette seg ned bak et tre. :ler:

off I go, :trene: !! gleder meg! skal ta sol og, luksus med gratis solarium på treningssenteret altså.

Håper du hadde en bra økt!

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...