Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Stakars syke lille vennen min :klemmer: Godt du kom deg hjem! Han på B&M mente sikkert ikke å gi deg dårlig samvittighet, han ble sikkert bare stressa fordi han måtte tenke på hvem han kunne få inn og sånt :kose:

Ta vare på deg selv nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Huff, omgangssyke er noe av det verste. Håper du kommer deg til hektene snart! :hug:

Carbonara: så merkelig jamie lager den med fløte! Jeg måtte slå opp i italiaboken til Jamie jeg også, og du har helt rett. Men alle andre kilder jeg finner på nett slår fast at autentisk carbonara lages uten fløte. Snålt. Men uansett: det viktigste er at det smaker digg! Og det gjør det absolutt med fløte også. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo VM jo! Du må jo se det. Nå har vi jo tatt sølv :jepp:

:Gjesp:

God bedring forresten!

takk :hug:

Stakars syke lille vennen min :klemmer: Godt du kom deg hjem! Han på B&M mente sikkert ikke å gi deg dårlig samvittighet, han ble sikkert bare stressa fordi han måtte tenke på hvem han kunne få inn og sånt :kose:

Ta vare på deg selv nå!

du har nok rett. jeg bare skjønner ikke at det skal være så vanskelig å si god bedring liksom. men men.

jeg tar vare på meg selv, ligger i sofaen og her har jeg tenkt å bli. romler godt i magen, og er kvalm, men allikevel har jeg avsindig lyst på påskeegg. ikke lett å forstå seg på :klø:

God bedring lille søte du...

takk :klemmer: det var koselig.

Huff, omgangssyke er noe av det verste. Håper du kommer deg til hektene snart! :hug:

Carbonara: så merkelig jamie lager den med fløte! Jeg måtte slå opp i italiaboken til Jamie jeg også, og du har helt rett. Men alle andre kilder jeg finner på nett slår fast at autentisk carbonara lages uten fløte. Snålt. Men uansett: det viktigste er at det smaker digg! Og det gjør det absolutt med fløte også. Nam!

har du en oppskrift på "autentisk" carbonara? er det bare eggeplommer og parmesan? jeg gikk liksom utifra at Jamies var autentisk :ler: men han skriver vel igrunn ikke det noe sted. velvel, autentisk eller ei, den er sabla god :nigo:

takk for bedrings-ønsker :klem:

:troest: God bedrings-vibrasjoner sendes din vei i fleng! Omgangssjuken er noe drit, bokstavelig talt ;)

:klemmer: takk skal du ha!

og takk for at du viser deg som den store ordspill-dronningen igjen, det hjalp litt på humøret :fnise:

--

ja som tidligere skrevet, ligger jeg på sofaen. det har jeg gjort i hele dag. har roet seg i magen, dvs ingen ting kommer ut noen vei, men jeg er kvalm og uggen fortsatt. så jeg føler ikke at jeg burde ha dårlig samvittighet for å ikke være på jobb.

har fått meg i to brødskiver, men må ha noe mer mat etterhvert kjenner jeg. blir vel noe enkelt pasta ellernoe, har hvertfall en pakke karbonadedeig. ingen ting som fristet spesielt nå, bortsett fra påskeegg fra freia. har utrolig lyst på de!! lurer på om jeg får lurt E ned på butikken for å kjøpe.. :dry:

jeg blir litt furt på han, når han er dårlig så steller jeg og ordner for han, men jeg må liksom være dødssyk og halvveis i koma for å oppnå den samme omtanken og pleien tilbake :ler:

nå skal jeg se litt mer på greys, og så braker det løs med 90210 :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Heisann pasienten :klemmer: Det har tydligvis gått troll i ord her ser jeg, jammen fikk du ikke ønsket ditt oppfylt :fnise: Også omgangssyka da som er så utrolig blæh!! Stakkar stakkar deg :kose: Håper du blir fort frisk!!

BTW, her er det så mye snakk om carbonara..Kunne jeg fått oppskriften din?? Har aldri prøvd Jamies :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du kan!

jeg gjør det litt på slump, men det er vel noe slikt som dette:

til to personer

pasta, jeg pleier å bruke spaghetti

5 eggeplommer

masse finrevet parmesan

1 dl kremfløte

olivenolje

salt og pepper

1 pakke bacon (egentlig skal det være pancetta, italiensk bacon, men det er jo ikke å få tak i overalt så jeg bruker vanlig bacon)

Legg pastaen i kokende vann med olje og salt i, og kok den til den er al dente. Mens den koker, steker du baconet så det blir sprøtt. Knust/klipp i biter, og sett til side. Pisk eggeplommene i en bolle sammen med fløten og halvparten av parmesanen. Når pastaen er ferdigkokt og har rent av seg, heller du over og vender umiddelbart inn eggesausen. den innebygde varmen i pastaen skal være nok til at eggesausen stivner, men allikevel er myk og fuktig. Strø baconet over og vend det også inn. Kvern salt og pepper over, og server med en frisk salat. Til slutt pleier jeg også ha over masse revet parmesan, fordi jeg har helt dilla på det :fnise:

utrolig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å være kvalm vennen, men jeg har heldigvis ikke måttet på do og spy da. Men det å gå rundt å være kvalm og uggen er ikke noe godt. :klemmer: God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
klart du kan!

jeg gjør det litt på slump, men det er vel noe slikt som dette:

til to personer

pasta, jeg pleier å bruke spaghetti

5 eggeplommer

masse finrevet parmesan

1 dl kremfløte

olivenolje

salt og pepper

1 pakke bacon (egentlig skal det være pancetta, italiensk bacon, men det er jo ikke å få tak i overalt så jeg bruker vanlig bacon)

Legg pastaen i kokende vann med olje og salt i, og kok den til den er al dente. Mens den koker, steker du baconet så det blir sprøtt. Knust/klipp i biter, og sett til side. Pisk eggeplommene i en bolle sammen med fløten og halvparten av parmesanen. Når pastaen er ferdigkokt og har rent av seg, heller du over og vender umiddelbart inn eggesausen. den innebygde varmen i pastaen skal være nok til at eggesausen stivner, men allikevel er myk og fuktig. Strø baconet over og vend det også inn. Kvern salt og pepper over, og server med en frisk salat. Til slutt pleier jeg også ha over masse revet parmesan, fordi jeg har helt dilla på det :fnise:

utrolig godt! :)

:sikle: tusen takk!!! Hadde det ikke vært for at vi skal ut å spise nå så hadde jeg stilt meg med grytene med en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

formen er så som så. fått i meg noen kjøttkaker og en potet. og så har vi sett In the valley of Elah. utrolig bra film, virkelig altså.. anbefales på det sterkeste!

nå skal jeg komme meg i seng etterhvert, merkelig hvordan man blir sliten av å bare ligge rett ut.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt bedre i dag. bare litt uggen, ikke så kvalm. men i.o.m at jeg er "hjemme" fra jobb, så får jeg holde meg inne også. like greit, sånn at jeg blir i form til å jobbe på mandag.

drømmer meg bort på Finn etter nytt sted å bo.. det er så trangt her, jeg er så leeeeei. vil ha spisebord!! :sur:

i dag skal jeg prøve å planlegge bursdagen til E litt. vet søren ikke hva jeg skal gjøre, da jeg bare har 600 kr. har jo lyst å gjøre noe ut av dagen hans.. men siden det er en tirsdag så blir det liksom ikke noe fest ellernoe sånt. får høre litt med vennene våre.. er det frekt å spørre om de vil være med og feire E på restaurant og så må de betale selv? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting å sette pris på:

- jeg er frisk

- jeg har fint hår

- jeg har fri i dag

- det er en dag nærmere vår og varmere tider

ting jeg ikke setter pris på:

- jeg nesten er blakk når E har bursdag om to dager

- det er grått ute

- at jeg har vært så DUM i fortiden min, så jeg må bruke store deler av pengene mine på regninger :sukk:

..ble ikke så positiv liste det. er ikke helt "der" i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt bedre i dag. bare litt uggen, ikke så kvalm. men i.o.m at jeg er "hjemme" fra jobb, så får jeg holde meg inne også. like greit, sånn at jeg blir i form til å jobbe på mandag.

drømmer meg bort på Finn etter nytt sted å bo.. det er så trangt her, jeg er så leeeeei. vil ha spisebord!! :sur:

i dag skal jeg prøve å planlegge bursdagen til E litt. vet søren ikke hva jeg skal gjøre, da jeg bare har 600 kr. har jo lyst å gjøre noe ut av dagen hans.. men siden det er en tirsdag så blir det liksom ikke noe fest ellernoe sånt. får høre litt med vennene våre.. er det frekt å spørre om de vil være med og feire E på restaurant og så må de betale selv? :klø:

Er ikke dumt i det hele at folk må betale selv :nigo:

Ellers kan du jo invitere han med ut på middag, bare dere to.

- invitere noen folk hjem på ost, kjeks og vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...