Mischa Skrevet 7. januar 2010 #4181 Skrevet 7. januar 2010 hmm.. jeg er litt skeptisk til alle disse kjendiskokkene jeg altså Synes både Jamie Oliver og Nigella Lawson lager "tvilsom" mat til tider, altså ting som ikke virker fristende i det hele tatt.. så siden jeg ikke husker hvordan Gordon er så får jeg vel si han :gjeiper:
LekeHusmor Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #4182 Skrevet 7. januar 2010 hadde vært skjønt om jeg kunne slutte å legge meg kl halv 5 om natten!! dumme meg altså! jeg blir jo helt kake av å sove så teit. men i dag presset jeg meg opp 10:30, sånn at jeg skal være trøtt i kveld og dermed sove ordentlig. skal på jobb kl 15, så rekker heldigvis å våkne litt før det. idag kommer E tilbake til Bergen også.. blir koselig, men gruer meg litt og for det er liksom de siste ukene vi har sammen her. tror han kommer til å være preget av det og det gir meg så dårlig samvittighet nå: frokost og hell's kitchen!
LekeHusmor Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #4183 Skrevet 7. januar 2010 er ikke dette litt merkelig?
janne84 Skrevet 7. januar 2010 #4184 Skrevet 7. januar 2010 Nå skal jeg snakke rett fra "levra"; du er utrolig pen og vakker jente (ja jeg har snoka på FB), du har jo litt av ei utstråling. Så du bør jobbe med å få opp selvtilliten din!! hadde jeg sett ut som deg hadde jeg virkelig jublet og vært super fornøgd med meg selv...
*Enigma* Skrevet 7. januar 2010 #4185 Skrevet 7. januar 2010 Bare innom med en på en torsdag. Håper du rakk å våkne litt!
Gjest Problematique Skrevet 7. januar 2010 #4186 Skrevet 7. januar 2010 idag kommer E tilbake til Bergen også.. blir koselig, men gruer meg litt og for det er liksom de siste ukene vi har sammen her. tror han kommer til å være preget av det og det gir meg så dårlig samvittighet Man kan ikke leve livet sitt ved å overse egne ønsker og behov, slik at andre har det bra. Det går bare ikke! Det skjønner jo han også. Han ville ikke vært glad om du fortsette å være med ham, i en jobb du ikke liker, i en by du ikke trives i, kun for at han skulle fortsette å være glad er ikke dette litt merkelig? Jo, hun har jo ikke nippler Dustete! Nå skal jeg snakke rett fra "levra"; du er utrolig pen og vakker jente (ja jeg har snoka på FB), du har jo litt av ei utstråling. Så du bør jobbe med å få opp selvtilliten din!! hadde jeg sett ut som deg hadde jeg virkelig jublet og vært super fornøgd med meg selv... 110% enig!
Gjest dalieo Skrevet 7. januar 2010 #4187 Skrevet 7. januar 2010 Man kan ikke leve livet sitt ved å overse egne ønsker og behov, slik at andre har det bra. Det går bare ikke! Det skjønner jo han også. Han ville ikke vært glad om du fortsette å være med ham, i en jobb du ikke liker, i en by du ikke trives i, kun for at han skulle fortsette å være glad Veldig enig i dette! Jeg er så glad på dine vegne for at du gjør dette, lekehusmor Det er veldig modig, og jeg tror det er akkurat det du trenger.. selv om jeg ikke akkurat kjenner deg godt
Gjest Rekaaa Skrevet 7. januar 2010 #4188 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er også utrolig glad for at du endelig gjør det du vil! Noen ganger må man ofre litt for å tørre å gjøre det man vil, og selv om det sikkert virker drit skummelt å skulle dra akkurat nå, så er jeg ikke i tvil om at du kommer til å få "the time of your life!"
loffen Skrevet 7. januar 2010 #4189 Skrevet 7. januar 2010 Nydelig ring! Og jeg ville spist med Gordon!
Nótt Skrevet 8. januar 2010 #4190 Skrevet 8. januar 2010 vel. jeg lurer på en ting. Hvis dere kunne blitt servert og spist en middag av/med en kjendis kokk, hvilken ville det vært? Jeg heller litt mot Gordon Ramsay altså Her kunne Mannen ha tenkt seg Lars Barmen og jeg lurer litt på Arne Brimi faktisk. Vi fant noen norske kokker vi da.
Dark Star Skrevet 8. januar 2010 #4191 Skrevet 8. januar 2010 For en spennende fase i livet ditt du er på tur inn i nå, jeg gleder meg på dine vegne Jeg har svart i den andre tråden også, men Gordon er mitt absoutte førstevalg når det gjelder kjendiskokker. Hans utstråling og karisma (og ikke minst temperament ) appellerer til meg
Gjest Rekaaa Skrevet 8. januar 2010 #4192 Skrevet 8. januar 2010 Du LH! Hvilken dato reiser du? For jeg har en god venn som også reiser til Sydney, han reiser 17!
LekeHusmor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4193 Skrevet 8. januar 2010 Nå skal jeg snakke rett fra "levra"; du er utrolig pen og vakker jente (ja jeg har snoka på FB), du har jo litt av ei utstråling. Så du bør jobbe med å få opp selvtilliten din!! hadde jeg sett ut som deg hadde jeg virkelig jublet og vært super fornøgd med meg selv... tusen takk Janne.. det var veldig koselig å høre, det er ikke ofte jeg hører sånt og jeg trengte nok å høre det. Skal prøve å ta det litt til meg Bare innom med en på en torsdag. Håper du rakk å våkne litt! tilbake Man kan ikke leve livet sitt ved å overse egne ønsker og behov, slik at andre har det bra. Det går bare ikke! Det skjønner jo han også. Han ville ikke vært glad om du fortsette å være med ham, i en jobb du ikke liker, i en by du ikke trives i, kun for at han skulle fortsette å være glad Jeg vet at du har rett, og det er jo også derfor jeg reiser. men det bare er ikke så lett når vi f.eks sitter å ser på film her igår og har det hyggelig, og så sier han: uff jeg kommer til å savne dette... hva skal jeg respondere med da liksom? føler meg slem som reiser men som tidligere nevnt tror jeg desverre ikke vi hadde fått en ny start/fått det bedre, om jeg ble.. ingen ting har jo egentlig forandret seg, og jeg merker at jeg er klar for å gå videre nå, ikke nødvendigvis bryte all kontakt og ende alt, men gå videre i livet da.. Veldig enig i dette! Jeg er så glad på dine vegne for at du gjør dette, lekehusmor Det er veldig modig, og jeg tror det er akkurat det du trenger.. selv om jeg ikke akkurat kjenner deg godt men det føles jo som vi kjenner hverandre godt, dere vet jo mer om tankene mine enn mange av mine nærmeste venner! Det er godt å vite at jeg har deres støtte
LekeHusmor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4194 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er også utrolig glad for at du endelig gjør det du vil! Noen ganger må man ofre litt for å tørre å gjøre det man vil, og selv om det sikkert virker drit skummelt å skulle dra akkurat nå, så er jeg ikke i tvil om at du kommer til å få "the time of your life!" så koselig å si. som jeg sa tidligere, er jeg veldig glad jeg har deres støtte.. det betyr mye! du har rett i filosofien om å ofre litt, det er jo det jeg føler også.. at jeg må pushe meg selv litt, for å utvikle meg og komme meg videre! på en måte så er jeg ikke så veldig redd heller, blir jo trist å dra fra jobben og venner ogsånn, men hadde det ikke vært for E så hadde jeg nok ikke hatt noen særlig triste tanker om det å dra.. annet enn at jeg kommer til å savne familien, selvfølgelig. men på en måte føler jeg mer for de som blir sittende igjen her, som E da, for jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å ha det fantastisk.. og han skal jo bare være igjen her, i leiligheten uten meg.. fortsette livet vi hadde, uten meg..og derfor får jeg dårlig samvittighet Nydelig ring! Og jeg ville spist med Gordon! for en overraskelse, loffen Her kunne Mannen ha tenkt seg Lars Barmen og jeg lurer litt på Arne Brimi faktisk. Vi fant noen norske kokker vi da. ja norske kokker er ikke til å kimse av de heller Brimi syns jeg snakker så håpløst, skjønner jo nesten ikke hva han sier! Lars Barmen har jeg ikke hørt om faktisk *google* For en spennende fase i livet ditt du er på tur inn i nå, jeg gleder meg på dine vegne Jeg har svart i den andre tråden også, men Gordon er mitt absoutte førstevalg når det gjelder kjendiskokker. Hans utstråling og karisma (og ikke minst temperament ) appellerer til meg koselig at du tittet innom! Ja det blir en spennende, utfordrene og tøff tid - gruer meg, men jeg gleder meg aller mest! Gordon er favoritten her også, av de samme grunnene som du nevner. For en lidenskap! Du LH! Hvilken dato reiser du? For jeg har en god venn som også reiser til Sydney, han reiser 17! jeg reiser 21! hva skal han der nede? vet du det? og hvor gammel er han? hehe..
LekeHusmor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4195 Skrevet 8. januar 2010 E kom tilbake igår, var koselig å få han tilbake selvom det er trist også, for jeg merker jo at jeg ikke føler det som før.. før kunne jeg liksom aldri vente med å få han hjem, være sammen, ha han tilbake.. nå er det liksom bare.. "koselig". velvel. Jeg rotet det til bigtime på jobben så måtte ringe opplysningen (!!) for å få tak i en gjest som jeg helt utrolig nok husket navnet til fordi jeg hørte den andre gjesten si det. styrete, og måtte være en time lenger på jobb enn jeg hadde trengt. velvel. kom hjem, jeg og E spiste thai-takeaway og så I love you, man. den var ufattelig morsom, lenge siden jeg har ledd så sinnsykt mye av en film! Var litt uvant nesten å sove med E igjen, han vrei seg så mye og klødde så han holdt meg våken.. hehe. sto opp halv 11 i dag og har fått unna en del ting iforhold til den gamle leiligheten som jeg har lovet å hjelpe han med. nå prøver jeg å planlegge finansene mine litt, siden jeg skal flytte fra landet kan jo ikke drive å få regninger osv hjem, når jeg bor der nede.. så må prøve å finne ut hvordan jeg løser det best mulig. kanskje gå inn og høre med Enigma, siden hun også har vært i utlandet. Skal på jobb kl 17 og skal nok jobbe ut, i morgen begynner jeg kl 11:30 og skal jobbe ut da også! Både restaurantsjefen og hovmesteren har fri i morgen kveld, så da er det jeg som skal ha ansvaret! håper håper håper det ikke skjer noen kriser.
LekeHusmor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4196 Skrevet 8. januar 2010 hurra! jeg fikk fri ikveld! så digg! nå skal jeg finne på noe koselig, må lage noe god mat!
*Enigma* Skrevet 8. januar 2010 #4197 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Så deilig med fri! Kos deg masse i kveld. Når det gjelder regninger til utlandet så ordnet jeg det med å ha alle regninger (bortsett fra mobil som J betalte) på autogiro eller eFaktura. Sånne ting kan du sette opp selv i nettbanken. Jeg fikk også en egen, britisk konto som jeg overførte penger til hver måned, og derfra kunne jeg betale f.eks trening og andre abonnementer som jeg skaffet meg mens jeg var i Skottland. Endret 8. januar 2010 av *Enigma*
LekeHusmor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4198 Skrevet 8. januar 2010 Jeg bare er litt bekymret for regninger som eventuelt kommer til meg i posten som jeg ikke har kontroll på. Men får vel sette mamma til å åpne de.. Jeg har jo en viss trøblete økonomisk fortid, så er redd for at det plutselig dumper inn et eller annet som hun isåfall blir sinna for Får vel bare gjøre en god innsats før jeg reiser til å få avtalegiro/eFaktura på det meste jeg har av regninger, sånn at jeg har kontroll. Er livredd for å rote det til igjen kjenner jeg, nå som jeg endelig har fått en stabil og god økonomi. Er ikke ofte jeg har 17 000 kr på konto og har betalt alle regninger liksom. Greit nok at jeg har et lån i banken som en person på 23 år selvfølgelig ikke skulle hatt, men med den situasjonen jeg var i var det den beste løsningen.. Og jeg vil ikke bruke alt jeg har av ekstra penger på å betale inn det for å korte ned nedbetalingstiden, for da ender det bare med at jeg blir blakk igjen og roter det til. Det lånet kan stå og gå og så kan jeg heller innløse det når jeg er i fast jobb og har god inntekt etter endte studier.. kanskje ikke så smart, men det blir nok det som funker best for meg.
*Enigma* Skrevet 8. januar 2010 #4199 Skrevet 8. januar 2010 Ettersom jeg satte alt til å gå på eFaktura eller avtalegiro kom det ingen papirregninger til meg, men det kommer jo kanskje litt an på firmaet som sender ut regningene? Skaff deg en oversikt over hva slags regninger du får, og gi evt. beskjed til firmaene om ikke å sende deg papirregninger.
Gjest Problematique Skrevet 8. januar 2010 #4200 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes det høres smart ut, fordi du har tenkt gjennom og funnet ut at det er den beste løsningen for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå