Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig med restaurant og konsert! Jeg kunne egentlig tenkt meg å sett Oslo Gospel Choir selv, det er noe skikkelig "julete" over de! Også minner de meg om barndommen :)

Håper dere får en fin kveld :klemmer:

(Jeg bøyer meg som vanlig i støvet over dine evinnelige kokkekunster...)

Det var en utrolig flott konsert-skikkelig julestemning!

:)

At det går an å rekke å lage så mye på en dag! :dåne:

nå skal det sies at jeg lagde sammen med mamma, mormor, lillesøs + tante og kusine da. så vi var fler om det, da er det jo mye kjekkere + at det er mye mer effektivt ;)

Loffen: Hun leker ikke husmor ;):ler:

:hoho:

--

vært på konsert og på middag, utrolig hyggelig! konserten var nydelig, fy søren så flinke de er.. anbefales på det varmeste! de hadde med seg Maria Arredondo i år, egentlig en artist jeg ikke har likt så godt, men det endret seg etter i dag altså. veldig søt og flink jente! På San Lorenzo hadde de misforstått og reservert bord til 7 stk kl 6 isteden for 6 stk kl 7, så det ble litt klønete men jeg ga de et strengt blikk og så fikk vi bord etter 5 min :fnise: maten var god, ikke sånn super fantastisk, men absolutt god. jeg og mamma delte en flaske vin, en rødvin fra Sicilia som også var helt ok. etter konserten dro vi hjem og jeg og mamma kom i en liten krangel om lillesøsteren min som slenger fra seg snus overalt.. hater å krangle med mamma, det ryster meg i marg og bein og jeg får helt panikk og tenker at julen er ødelagt.. vanligvis gjør dette alt bare verre og det ender sjelden bra.. men i dag så kom mamma bort til meg i sofaen og la armene rundt meg og sa at jeg måtte roe meg ned, ikke få så panikk og absolutt ikke tro alt var ødelagt selvom vi kranglet om en liten ting.. og at hvis vi noen gang sluttet å krangle, så ville hun bli lei seg og bekymret.. for det er to grunner til at man ikke krangler; enten fordi man er redd eller fordi man simpelthen ikke bryr seg. litt vel unyansert filosofi, men jeg tok poenget hennes og det var koselig.. så det endte egentlig i en veldig fin prat hvor hun sa at hun syns jeg må slutte å være så misfornøyd med meg selv og dømme meg selv så hardt, og at jeg faktisk har gjort opp for det dumme jeg gjorde i 18års alderen og at alle andre er ferdig med det, så det burde jeg prøve å bli også.. var en veldig fin prat, var godt å få snakket med mamma.. fine mammaen min :hjerte: er så glad og takknemlig for at vi har så godt forhold..

i tillegg har jeg vunnet en konkurrasne vi hadde på jobb om å selge mest Pellegrino, så da har jeg vunnet en magnumflaske med knallgod Ripasso, som snille E som er i Bergen nå skal være så grei å ta med hjem for meg :strix: blir stas å ha på julaften! skal ikke drikke hele alene da :rolleyes:

nå skal jeg sove, i morgen skal jeg ut på juleshopping med lillesøster og kusine på Sandvika Storsenter. det blir koselig - håper bare jeg ikke treffer noen kjentfolk.. noen fra gamle dager liksom. det går nok bra. får bare se ned i bakken og gå tett inntil vegger. hehe..

nei, god natt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du som har et slikt forhold til moren din!

Hvis jeg får det samme mor-datter forholdet til min datter som mamma og jeg har, kommer det til å knuse hjertet mitt totalt.

(men når det er sagt, kommer heller ikke jeg til å gjøre og si de samme tingene som mamma heller...)

:sukk:

Det skinner lykke og harmoni ut av inleggene dine så fort du er hjemme hos familien.

Det er tydelig at det er godt for deg å komme hjem.

Kos deg på shopping, sikkert iiiingen andre mennsker på SS idag. :fnise:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koooselig innlegg Lekis :)

Høres ut som du har det godt hjemme nå og det er bra!

Blir nesten litt misunnelig på den koselige stemningen deres :sjenert: Lage konfekt med slektninger, konsert og middager...

Høres jo helt topp ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldige du som har et slikt forhold til moren din!

Hvis jeg får det samme mor-datter forholdet til min datter som mamma og jeg har, kommer det til å knuse hjertet mitt totalt.

(men når det er sagt, kommer heller ikke jeg til å gjøre og si de samme tingene som mamma heller...)

:sukk:

Det skinner lykke og harmoni ut av inleggene dine så fort du er hjemme hos familien.

Det er tydelig at det er godt for deg å komme hjem.

Kos deg på shopping, sikkert iiiingen andre mennsker på SS idag. :fnise:

du sier noe der.. jeg trives veldig godt her hjemme. har masse å gjøre og aktivserer meg selv fint. selvom jeg har litt angst for å ferdes rundt på handling osv, i frykt for å møte gamle kjente.. dvs spøkelser fra fortiden. det gjorde jeg jo selvfølgelig også, spes en jeg overhode ikke ville treffe.. men men. jeg prøver å drite i hva de eventuelt sier og tenker om meg nå, det er fortid og det skal forbli fortid.

har fått kjøpt litt julegaver i dag, og så har jeg lagd medisterkaker og medisterpølser.. de ble så gode! :hoppe:

har også vært å kjøpt Eplegløgg fra Ringi, på Bølgen og Moi Foodgarage på Sandvika.. den er så utrolig god, blande med litt hvitvin og varme opp og servere isteden for den fæle røde gløggen som jeg hater. Har også kjøpt noen flasker som jeg skal gi bort, til Es foreldre, til pappa&L og til farmor og farfar. koselig ting å gi bort!

og nå kommer E snart, med den store, fine vinen min! de holdt nestne på å miste flyet i dag, så er sjeleglad for at de fikk med seg hjem.. :) hurra!

Imorgen er altså planen som følger:

- Stå opp kl halv 9 og kjøre E på jobb

- Handle de siste julegavene på formiddagen

- Handle inn til å lage surkål, rødkål og kålrotstappe

- Lage eggelikør

- Rydde rommet mitt

- Hjelpe lillesøs med å rydde hennes rom og badet nede

- Pakke inn gaver

- Lage kort til mamma - vi skal gi henne frisørtime til klipp og farge i gavekalenderen på den 23, som en førjulsgave.

- Rydde generelt, så lille julaften blir så koselig og rolig som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Så koselig førjulsgave til mammaen deres!

Synes du er flink som greier å ta den tankegangen ang. fortida di. Du er ikke den personen lenger, og jeg er stolt av deg som greier å heve deg over det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg finner ikke mobilen min! :vetikke:

hvordan går det an.. utrolig irriterende!

Jeg regner med du har forsøkt å ringe den? ;) Utrolig irriterende når mobiler blir borte. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jada jeg ahr den, men den hadde slått seg av..

har funnet den nå da, den lå i en lomme nede på rommet mitt. hehe.. glad jeg fant den, hadde ikke vært den beste tiden å miste den på!

nå er det ut for en siste runde juleshopping, og så er det hjem og rydde og fikse og lage eggelikør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eggelikør :sikle:

how to make? :)

Jeg bruker denne oppskriften :)

har vært å handlet julegaver.. heldigvis litt roligere på mitt lokale senter i forhold til SS. har kjøpt en fin diesel boblejakke til E + Inglorious Basterds på dvd. har også kjøpt litt diverse til mamma og lillesøs, pluss at jeg kjøpte meg nye vintersko :sjenert:

de ser litt klumpete ut, men jeg bruker str 36 så de er ganske søte og små på meg, og ikke minst utrolig deilige.. :) og i motsetning til uggs så er de vanntette!

nå må jeg få ting litt på stell her, siden jeg skal hente E på jobb kl 18 og så skal vi spise middag der.. kjenner at jeg egentlig ville vært hjemme i kveld, har så mye jeg må fikse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikser og styrer rundt her; har kommet til at det viktigste for meg er at mamma klarer å nyte den frisørtimen vi skal gi henne i morgen, husker ikke om jeg har fortalt det men vi skal gi henne hårklipp + striper i julekalendergave/førjulspresang imorgen, så derfor har jeg prioritert å rydde her sånn at hun ikke trenger å tenke på det.. ser ganske bombet ut etter en helg med baking, konfektlaging og juleverksted, men det kommer seg, jeg er effektiv og står på! har også pisket i gang lillesøs nede, til å vaske bad og rydde rommet sitt, for å unngå en eventuelt krangel rundt det.. :ler:

det jeg må gjøre før julaften er altså:

- ta med mamma til frisøren kl 12 i morgen. hjemme ca 14 vil jeg tippe. så:

- lage surkål og rødkål ca 90 min.

- lage eggelikør ca 2 timer (inkludert vasking av flasker) ps: må finne korkløsning :klø:

- lage kålrabistappe ca 1 time.

- rydde rommet ca 30 min, er igrunn bare å rydde på plass klær.

- pakke inn gaver

- være med å handle sammen med mamma

- hjelpe til å pynte og gjøre i stand her hjemme.

det burde vel gå..?? eller har jeg tatt meg vann over hodet? :roll:

skal jo egentlig til E etterpå og spise middag og så se en film hos en kamerat av han, men jeg lurer på om jeg skal be E kjøre meg hjem når han skal se film, så kan jeg f.eks rydde rommet mitt eller pakke inn gavene mine i kveld og så kan jeg dra til han igjen og overnatte der.. og dermed ha min egen bil der og også slippe å måtte hente han på jobb kl 18 i morgen når jeg står midt i matlagingen.. hmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langt innlegg følger. trenger ikke lese det.. jeg må bare skrive litt av meg.

:(

kvelden ble bare dum.

begynte å krangel med lillesøs rett før jeg skulle dra, fordi det sårer meg sånn at hun er så totalt fraværende og gir en god f i alt som foregår av familiegreier.. i dag begynte hun tilogmed å snakke om at hun skulle ut på julaften! haaallo. i vår familie har sånne ting aldri vært aktuelt.. og når jeg tar det opp med henne, at det gjør meg trist at hun er så distansert; så ender det hele med at hun skal gi meg dårlig samvittighet for at jeg blir lei meg! blæææ. så måtte jeg rase avgårde for å hente E som var et kvarter forsinket uten å gidde å gi beskjed, og når han endelig kommer i bilen og jeg sier at jeg er lei meg for jeg har kranglet med lillesøs så fnyser han bare av det og sier jaja..

greit nok, jeg vet det sikkert virker tullete for han og at vi krangler "stadig vekk" men det gjør meg lei meg uansett og det er ikke noe koselig at han ler av at jeg er trist og at han bagatelliserer mine problemer.. :sukk: så begynte vi da å krangle og alt ble bare tull, og han kjørte meg hjem og bare kjørte avgårde uten å si noe mer.. så kom han tilbake etter en stund og sa det han var lei seg for det osvosv og spurte om jeg ikke ville bli med til han likevel, og så dro jeg litt på det og så sa han: er det noe du vil si unnskyld for også? da ble jeg så jævla sint altså! herregud!! da betydde plutselig unnskyldningen hans ingenting.. så ja. jeg hadde faktisk helt ærlig lyst å bare være hjemme og fikse og styre her.. føler ikke jeg har tid til å dra til en kompis av han og se film to kvelder før julaften liksom. men det er sjelden jeg tar sånne "egoistiske" avgjørelser, så han trodde tydeligvis at jeg sa det for å "straffe" han.. ogs å ble alt bare tull igjen. men altså.. jeg har dårlig samvittighet, men har ikke lyst å ha det fordi jeg føler at jeg faktisk har lov til å prioritere det jeg selv vil i blant også.. sjelden jeg gjør det ovenfor han.. alt for ofte jeg bukker under og blir med på det han vil uten å si noe. så ja. BLÆ! kvelden skulle ikke bli sånn her.

nå har jeg spist middag med mamma og pakket inn litt gaver, og så skal jeg pakke inn litt mer og kanskje rydde litt på rommet... så kanskje jeg drar til E etterpå.. får se.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:klemmer: Så utrolig kjedelig. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg her. Synes ikke du skal stresse til en kompis av E for å se film om det ikke er det du har lyst til. :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

:klemmer:

Skjønner godt at du ble opprørt av krangelen med søsteren din, og synes det var teit av E å bare fnyse det bort... Og så greie å prestere å si at DU skal be om unnskyldning! Skjønner godt at du vil være hjemme og stelle og rydde og sånt, istedet for å se film, hvertfall så lenge det er hos noen andre.

Glad i deg, lekisen min :hug:

Lyst til å få deg på besøk, så jeg kan bake kake til deg, også kan vi sitte og kose med pusene og skravle og drikke te :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så utrolig kjedelig. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg her. Synes ikke du skal stresse til en kompis av E for å se film om det ikke er det du har lyst til. :klem:

Tusen takk. det betyr faktisk mye å få støtte fra dere :klemmer:

:hug:

:klemmer:

Skjønner godt at du ble opprørt av krangelen med søsteren din, og synes det var teit av E å bare fnyse det bort... Og så greie å prestere å si at DU skal be om unnskyldning! Skjønner godt at du vil være hjemme og stelle og rydde og sånt, istedet for å se film, hvertfall så lenge det er hos noen andre.

Glad i deg, lekisen min :hug:

Lyst til å få deg på besøk, så jeg kan bake kake til deg, også kan vi sitte og kose med pusene og skravle og drikke te :sjenert:

Jeg kjenner at jeg faktisk er litt opprørt enda, det skuffer meg sånn at hun er sånn.. hun er jo bare 18 år så kanskje det er noe med alderen og at det går over men. jaja.. har bestemt meg for å prøve å bare la hun styre på som hun selv vil og ikke bry meg så mye med det. det er mest sannsynlig ikke noe personlig så..

Jeg ble hjemme og har fått pakket inn alle gavene mine nesten, så det kjennes deilig! Drar nok ned til E etterpå og sover der i natt, har alle gavene til mamma stående der så må ned dit uansett.. fikk en fin melding isted hvor han unnskyldte seg og faktisk mente det, det var koselig.

og ååå jaa, jeg skulle så gjerne bare skrudd av alle de vonde følelsene og styret som er, og sittet i sofaen og vært på besøk hos deg.. hørtes så koselig ut! en gang kjære deg, så må vi få til det :)

glad i deg også :klemmer:

takk for at dere bryr dere jenter.. kjenner at jeg setter stor pris på det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...