Gå til innhold

oh happy days

Anbefalte innlegg

Skrevet

fy søren.

jeg er i så ræva humør.

jobbet til 6 og så spiste jeg litt sammen med D og J fra jobb og tok noen glass rødvin.

kjempekoselig, men ble utrolig trøtt og sliten av det.. så kom hjem i 9 tiden og var egentlig klar for å bare ta på meg pysjen og legge meg i senga og lese.. jeg og E hadde delvis snakket om å finne på noe senere, men så viste det seg at M (kameraten til E) hadde spurt om de skulle gå ut og ta en øl og snakke litt.. og blablabla, E ville at jeg skulle bli med, så G (kjæresten til kameraten) også kunne bli med men jeg hadde ikke lyst, for jeg var så sliten og ville bare legge meg.. og så ble alt bare dumt :sukk:

nå har jeg lagt meg og skal lese The Host helt til jeg sovner.

er skikkelig sliten, vet ikke hvorfor, kanskje de glassene med vin som gjorde det. vil bare legge meg.. ligner ikke meg, så tidlig! :sove:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sendte en melding til E og beklaget meg, og sa at jeg var bare sliten og trøtt.

men tror du han gidder å svare?

neida.. her er intet nytt under solen.

ååh. jeg trodde å slippe dette skulle være litt av bonusen ved å gjøre det slutt!

men vi har liksom hatt det så fint de siste dagene at jeg tror vi kanskje begge underbevisst har valgt å "ignorere" at vi faktisk hadde den samtalen vi hadde på søndag, og at det da ble så dumt i dag pga vi begge innså at vi faktisk var tilbake i hverdagen.. og den er tydeligvis ikke endret. det at han har vært så søt ogsånn de siste dagene viser nok bare mer det at han har fått følelsene til overflaten i kjølvannet av søndagen, men i bunn og grunn er det alt også.. han har ikke gått inn for å endre noe, i håp om å "redde" oss.

æsj nå er jeg urettferdig og jeg vet det, men jeg må bare få det ut..

Skrevet

Synes overhodet ikke det er rart du føler deg sliten.

Du er vel kanskje ikke så sliten i kroppen, men så mye det har vært for deg denne uka skulle det bare mangle om du ikke kjente det på en eller annen måte.

:kose:

Skrevet

Enig med MarianneE, ikke noe rart at du er sliten etter en sånn påkjenning du har vært gjennom de siste dagene. Leit at skulle bli sånn dumt igjen, håper det ordner seg slik at dere ikke ender opp med bitre følelser for hverandre. Og så håper jeg du sover fint i natt! :klemmer:

Skrevet

Nei, da er det på en måte godt det er slutt..siden han ikke har planer om å endre seg..

hvorfor skulle du bli med ut bare fordi at kjæresten til hans kamerat også skulle få bli med?! :klø:

godt du ble hjemme i stedet :klem:

Skrevet

:Gjesp:

jeg sover alt for mye om dagen altså..

la meg jo kl 10 i går! sovnet ikke før litt over 1 men.

E kom hjem og vi ble liggende å prate litt..

spurte han om hva han egentlig følte, og da sa han at han syns det var veldig vanskelig om dagen, for han hadde så lyst å vær nær meg og med meg hele tiden, men samtidig så følte han på en måte at det var den riktige avgjørelsen vi hadde tatt.

det var ikke noe kjekt å høre :tristbla: selvom jeg vet at det er det jeg også..

jaja. i dag skal jeg faktisk ikke gjøre så mye før jeg skal på jobb kl 17. burde vært å trent men.. :roll:

jeg lurer nesten på om jeg må legge masse penger i en personlig trener ellernoe, hvis jeg skal klare å komme i form til jeg skal reise i midten av januar.. tiden begynner å renne ut altså!

jeg prøver så godt jeg kan å spise skikkelig også, men så mye som jeg skal jobbe utover blir det vanskelig å spise regelmessi og ordentlig..

om jeg bare hadde kunnet jogget, så kunne jeg bare kastet meg ut på en liten tur hver dag! men jeg hater å jogge + at knærne mine dør da..

blæææ!

Skrevet

fått dilla på denne sangen jeg

.. passende :roll:

(ikke noe vits å trykke på den for dere som hater Britney og syns Beyonce er ræva :gjeiper:)

nå spiser jeg litt deilig havrebrød, og skal se en episode Grey's og så skal jeg legge inn sanger på iPoden min og så legge ut på en liten tur!

det må da hjelpe litt hvertfall, hvis jeg prøver å gå tur hver dag. det er hvertfall bedre en ingenting!

pluss at nå som jeg skal jobbe så mye fremover, så kommer jeg jo til å gå og gå og gå hele dagen.. kanskje jeg skal ta på meg skritteller? :klø: hvordan funker det egentlig?

så om jeg klarer å holde spisingen i sjakk, kanskje prøve å ha noen ryvita og noe pålegg stående som jeg kan spise innimellom, så kanskje jeg faktisk kan klare å gå ned av det?

Skrevet
kanskje jeg skal ta på meg skritteller? :klø: hvordan funker det egentlig?

Du fester skrittelleren i bukselinningen også registrerer den bevegelsen som skapes når du går. Ikke noe hokus pokus der. Den teller bare skritt, men altså, du går jo på jobb hver gang du jobber, eneste er at du eventuelt faktisk ser hvor mange skritt du går. Det sier jo ingenting om hvor fort du går eller lignende, men den beregner antall km du går mellom hver gang du resetter den (så lenge du stiller inn riktig skrittlengde så stemmer den, stiller du ikke inn riktig skrittlengde er den tvilsom).

Blir du motivert av å se antall skritt, eller motivert til å gå enda mer hvis du ser antall skritt så kan det kanskje være en idé, for min del gadd jeg bare fordi det var en konkurranse på jobb, så jeg synes hele greia er bortkasta.

Skrevet
Du fester skrittelleren i bukselinningen også registrerer den bevegelsen som skapes når du går. Ikke noe hokus pokus der. Den teller bare skritt, men altså, du går jo på jobb hver gang du jobber, eneste er at du eventuelt faktisk ser hvor mange skritt du går. Det sier jo ingenting om hvor fort du går eller lignende, men den beregner antall km du går mellom hver gang du resetter den (så lenge du stiller inn riktig skrittlengde så stemmer den, stiller du ikke inn riktig skrittlengde er den tvilsom).

Blir du motivert av å se antall skritt, eller motivert til å gå enda mer hvis du ser antall skritt så kan det kanskje være en idé, for min del gadd jeg bare fordi det var en konkurranse på jobb, så jeg synes hele greia er bortkasta.

hmm.. ok.

får prøve det, kanskje jeg blir motivert av å gå så og så mange skritt hver dag..

men kjenner jeg meg selv rett så blir det nok fort til at jeg glemmer den :sjenert:

jeg er så dårlig på å lage rutiner for meg selv, og jeg vet det høres teit ut, men det er mye pga jobben tror jeg.. jobber jo så uregelmessige tider og dager og alt, så er vanskelig å få lagd en skikkelig rutine rundt det! når jeg jobbet på mexx og sluttet 16 og 20 annehver dag, så trente jeg jo annenhver dag også ,og kom meg ordentlig i seng osv.

nei jeg må innrømme at jeg gleder meg til å slutte der .. :roll:

i julen skal jeg hvertfall trene masssse, bruker lillesøs sitt kort på Elixia hjemme, og jeg elsker å trene der! ikke minst å trene med mamma og tanten min, vet ikke hvorfor, men jeg liker det så godt.

det å gå å trene på senteret mitt her borte har liksom blitt en byrde av et eller annet slag, syns det er kjedelig. og så er det så lenge mellom hver gang jeg er der at jeg syns det er litt flaut å komme dit.

mange unnskyldninger ja.

men å gå tur er ikke flaut på noen måte, det er det jo bare meg selv som vet noe om, så jeg tror jeg får sette det som mål, gå raske turer så godt som hver dag, utenom lørdager for da jobber jeg så utrolig lange vakter. i morgen jobber jeg fra 12-01 liksom. og så tror jeg at jeg kan hente mye på å være litt mer bevisst, jeg har et variert kosthold men det er ingen tvil om at jeg er litt vel "grei" med meg selv og har veldig lite selvdisiplin ang hva jeg putter i meg. spiser ikke så mye godteri og sånt drit egentlig, men alliekvel så sniker det seg inn her og der. og så drikker jeg nok kanskje litt mer vin enn jeg burde, ikke mtp alkoholen med iforhold til å ville slanke meg.

jeg har så lyst å kunne gå på stranden nede i Sydney og føle meg vel! :grine:

Skrevet

Selvdisiplin er cluet ja, og ikke tenke: nå har jeg trent så nå kan jeg unne meg ..., nå er jeg lei meg, så nå skal jeg bare ... osv. ;) Det kommer man nemlig ikke så veldig langt med. Skal man tenke sånn så må man "unne" seg sunne ting, i passelige mengder.

Skrevet
Selvdisiplin er cluet ja, og ikke tenke: nå har jeg trent så nå kan jeg unne meg ..., nå er jeg lei meg, så nå skal jeg bare ... osv. ;) Det kommer man nemlig ikke så veldig langt med. Skal man tenke sånn så må man "unne" seg sunne ting, i passelige mengder.

ja, du har så rett, så rett.

jeg har tenkt litt på det og begynner nesten å lure på om det er det at jeg faktisk spiser for mye som er problemet.. greit nok at jeg ikke trener så mye som jeg burde, men jeg har faktisk en ganske aktiv hverdag uansett. samtidig så legger jeg jo ikke på meg heller, har hatt samme vekt i 1 år, gått litt ned bare. men da må cluet være så enkelt: spise mindre, bevege meg mer.

ok greit jeg er litt motløs på bevegelsesfronten om dagen, så da får jeg angripe spisefronten isteden. spise mindre porsjoner, være strengere og bestrebe å få spist regelmessig. det er faktisk ikke så vanskelig, bare å kjøpe meg knekkebrød på jobb og spise hver 4 time isteden for å dytte ned på en grusom porsjon med personalmat i 5 tiden i redsel for å ikke få spist noe mer resten av kvelden.

i can do this!

kanskje jeg skal begynne å skrive ned hva jeg har spist. lettere å holde oversikt kanskje?

Skrevet

Det er mye lettere å holde oversikt om du skriver ned hva du spiser og når, for da får du faktisk sett om du spiser nok og regelmessig.

Skrevet

Hvis du er strict og skriver ned selv hver minste lille sjokoladebit/matbit/kjeks eller annet du inntar, eller hvert eneste glass med noe annet enn vann du drikker, så kan det faktisk hjelpe. Ofte så tenker man at: jammen bare en liten bitt av ditt og en slurk datt teller jo ikke, men blir det en bit her, og en slurk der til stadighet så teller det jo faktisk en del.

For å gå ned er det så enkelt som at man i alle fall må ha mindre inn enn man forbrenner. Oppfyller man ikke det, så går man ikke ned. Det er selvsagt andre faktorer også som kan spille inn for at man ikke går ned, og det kan være vanskeligere å finne ut av.

Skrevet (endret)

vektklubben.no :tommelopp:

Det er gratis, og mange matvarer ligger allerede inne, så det er lett å regne ut hvor mye kalorier man får i seg.

Jeg er veldig flink i perioder, men det er litt pes å komme inn i rytmen med å skrive opp alt. Men det hjelper! Man får litt kontroll og ser sjokoladebiter litt i perspektiv :ler:

Burde egentlig jeg også, er ikke der jeg burde være.. men selv med 8-16 jobb så flyr dagene, er hjemme kl 17, bruker ca 1 time på å lage middag.. spiser og så bør man helst ikke trene rett etter man har spist, og da er fort klokken blitt 20.. kanskje er det andre ting man vil få gjort også. Ikke lett :nei:

Endret av Mischa
Skrevet
Det er mye lettere å holde oversikt om du skriver ned hva du spiser og når, for da får du faktisk sett om du spiser nok og regelmessig.

jepp, jeg skal lage meg en matdagbok! :)

Hvis du er strict og skriver ned selv hver minste lille sjokoladebit/matbit/kjeks eller annet du inntar, eller hvert eneste glass med noe annet enn vann du drikker, så kan det faktisk hjelpe. Ofte så tenker man at: jammen bare en liten bitt av ditt og en slurk datt teller jo ikke, men blir det en bit her, og en slurk der til stadighet så teller det jo faktisk en del.

For å gå ned er det så enkelt som at man i alle fall må ha mindre inn enn man forbrenner. Oppfyller man ikke det, så går man ikke ned. Det er selvsagt andre faktorer også som kan spille inn for at man ikke går ned, og det kan være vanskeligere å finne ut av.

ja, du har helt rett! skal lage meg en matdagbok. før førte jeg jo inn alt på vektklubb, men vil ikke betale for det mer. så skal bare skrive ned alt. kjenne rmeg selv godt nok til å vite at jeg ikke syns det blir stas å skrive ned "en halv melkesjokolade" osv.

tror også at jeg generelt kan prøve å spise litt mindre porsjoner med mat og heller la vær å bli stapp mett. jeg spiser meg ofte ganske så mett, og så gjerne liiitt til for det er så godt.

var flink en stund men må innrømme at jeg syns jeg har blitt dårligere igjen.

og så er det faktisk bare å gidde å komme seg ut døra. svømmehallen ligger 50 m nedi gaten her, og det er flotte turområder rundt hele byen.

bare er litt lei av "dette" her, jeg blir motivert, tenker at denne gangen skal det gå osv, men så skjer det liksom ingenting for jeg er ikke dedikert nok.. iblant lurer jeg på om jeg liksom ikke kommer til å bli slank igjen noen gang, at jeg kommer til å veie 63 kg for alltid og alltid se halvveis gravid ut :roll:

neida. jeg vet jo at det ikke stemmer. jeg vet jeg gikk ned masse forrige gangen jeg virkelig trente regelmessig, så jeg må bare ta meg selv i nakken.

Skrevet
vektklubben.no :tommelopp:

Det er gratis, og mange matvarer ligger allerede inne, så det er lett å regne ut hvor mye kalorier man får i seg.

Jeg er veldig flink i perioder, men det er litt pes å komme inn i rytmen med å skrive opp alt. Men det hjelper! Man får litt kontroll og ser sjokoladebiter litt i perspektiv :ler:

Burde egentlig jeg også, er ikke der jeg burde være.. men selv med 8-16 jobb så flyr dagene, er hjemme kl 17, bruker ca 1 time på å lage middag.. spiser og så bør man helst ikke trene rett etter man har spist, og da er fort klokken blitt 20.. kanskje er det andre ting man vil få gjort også. Ikke lett :nei:

nei.. det er sant det altså. savner å bo hjemme hos mamma, vi spiste alltid middag, og så dro vi å trente en time etterpå. likte så godt å kjøre bil til treningen, og å trene sammen med mamma og tanten min. på et senter jeg kjente liksom. kan ikke forklare det :vetikke:

da likte jeg faktisk å trene!

men det er bare det å komme seg inn i rytmen også. dørstokkmila er den lengste i verden.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...