Gå til innhold

oh happy days

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå kommer det et litt sært innlegg her.

men igår var altså bursdagen min. og man regner jo med at venner skal gratulerer deg på bursdagen din sant?

dermed regner jeg de som ikke gadd å gratulerer meg som folk som ikke bryr seg så nevneverdig mye om meg og mitt.. og dermed også folk jeg ikke igrunn trenger å være venn med?

har fått litt sånn facebook-blæ nå, har lyst å bare slette alle de gamle jævla folkene som hører til fortiden min og som jeg egentlig ikke er interessert i at skal følge med på livet mitt lenger. jeg har jo tilogmed folk på facebook som jeg VET at ikke liker meg og jeg liker ikke de!

det blir så dumt å ha 650 venner på facebook, men 300 av de er folk jeg mest sannsynlig aldri kommer til å snakke med igjen..

Gjest stearinpikken
Skrevet

Syntes du skal gå gjennom vennelisten din å slette dem som ikke er verdt det lengere. Som du sier selv, vil du ha noen i vennelisten som du ikke liker og dem ikke liker deg?

Skrevet

Synes absolutt du kan gå igjennom lista og slette folk du ikke ser noe poeng i å ha der. Som du selv sier, hva er vitsen med å ha folk der du ikke liker og som ikke liker deg?

Skrevet

for all del, jeg ser jo nå at det virker litt obvious i innlegget mitt :ler:

skal gå gjennom og ta vekk de jeg gir en god f i .. hehe.

huff. det er så tydelig at det ikke funker så bra med meg og E lenger..

i løpet av helgen har begge våre familier kommentert at vi hakker på hverandre og sagt "kanskje dere skulle prøve å le litt av det isteden" osv.. :(

jeg fikk et nydelig bursdagkort av han i går, hvor det sto masse fint.. men det er liksom som at vi gjerne VIL føle det slik, men når det kommer til stykket så gjør vi ikke det :sukk:

Skrevet

Hæ? 650 venner på facebook :fnise:

Jeg har en brøkdel og jeg har begynt å slette folk som irriterer meg :ler:

Men nå som familien har merket at det er noe galt mellom deg og E så kanskje det blir litt lettere å gi slipp på det?! Når de blir vant til tanken om at det ikke fungerer, så blir det kanskje litt lettere for dere også for da er familien der og backer dere opp om dere trenger det? Ikke vet jeg :sjenert: Men jeg føler ofte at noe av det verste er å fortelle venner og familie at det er slutt..

:klem:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)
nå kommer det et litt sært innlegg her.

men igår var altså bursdagen min. og man regner jo med at venner skal gratulerer deg på bursdagen din sant?

dermed regner jeg de som ikke gadd å gratulerer meg som folk som ikke bryr seg så nevneverdig mye om meg og mitt.. og dermed også folk jeg ikke igrunn trenger å være venn med?

Vet du.. Folk legger så mye forskjellig i facebook, og å tolke en uteblivende gratulasjon som noe negativt syns jeg ikke er riktig. Faktisk. Det er helt tilfeldig om jeg får med meg om folk har bursdag, og ser jeg det er jeg så klart på gratulerer'n: fordi det er koselig og fordi jeg vet folk setter pris på det. Men skulle jeg målt vennene mine på akkurat det der hadde jeg ikke hatt mange igjen.. De aller nærmeste av mine venninner og venner får en sms eller en telefonsamtale, jeg pleier faktisk ikke sende dem en facebookmelding engang fordi jeg syns det er litt for upersonlig. Så.. Gå gjerne gjennom listen din og slett folk (for ja, man har mange der som man ikke anser som venner eller nesten ikke bekjente engang) men jeg ville ikke dømt folk på det der.

Nå var jeg kanskje veldig ærlig, men jeg kjenner at jeg hadde blitt fryktelig lei meg og skuffet hvis noen skulle stemplet meg til "ikke venn" fordi jeg ikke sa "hurra" på facebook.

God søndag :hug:

edit: ser nå at facebook først ble introdusert i innlegget ditt etter det jeg siterte, så hvis dette handler om venner som aldri tar kontakt lenger så er kanskje situasjonen en litt annen. Men jeg velger likevel å la tvilen komme folk tilgode. Venner er ikke verdt å gamble med, og de kan være like glad i deg selv om de glemmer en bursdag. Mener jeg da :)

Endret av lucy d-.-b
Skrevet

Håper forresten ikke alle som jeg har glemt å gratulere med dagen sletter meg fra facebook, er nok som lucy sier at det er forskjellig hva folk legger i facebook og hvem man har som venner! :)

Skrevet (endret)

hehe lucy og mischa, jeg legger så klart ikke alt i det, men de jeg sikter til er ikke de som har glemt det og f.eks ikke vært på facebook, men de som ikke har GIDDET å gratulere meg.. og den grunnen gjør at jeg ikke føler det nødvendig å ha de på face! det er mennesker som jeg igrunn misliker, og som jeg er ferdig med og ikke ønsker å ha noe med å gjøre egentlig.. og når de da har bevist at de gir en god f i meg også, fordi de ikke gidder å gratulere meg med dagen en gang (ikke at jeg hører noe fra de ellers heller) vel.. da er det jo ikke så mye å tenke på.

jeg skulle egentlig frem til folk som man bare har på facebook fordi man en gang i tiden kjente de eller fordi man gikk på SFO sammen.. type folk man egentlig driter i.

jeg sletter selvfølgelig ikke tanten min eller kolleagen min fra jobb bare fordi de ikke skrev gratulerer på wallen min. mente det ikke så bokstavelig, det var mer en "tanke" liksom :)

Endret av LekeHusmor
Skrevet

vært i bursdag hos pappa, fikk to Høyang Polaris Match kjeler og en stekepanne som jeg ønsket meg, pluss en flaske Krug. Fikk sengetøy av farmor og farfar og et deilig skjerf av tante. Spiste nyyydelig fårikål og drakk litt rødvin, og ble så sittende å skravle i mange timer.. veldig koselig. det er koselig å ha pappan sin tilbake :hjerte:

Gjest Problematique
Skrevet

Ang. facebook og bursdag... nå som de har flyttet bursdags-boksen slik at den ligger helt nederst på sidemenyen, så ser jeg den aldri lenger! Så jeg får sjeldent med meg bursdager... Det er sikkert ikke bare meg altså.

Ellers, så trist å høre at ting er rart med E, og at andre ser det. Men jeg tror fast at det at du drar tilAustralia, faktisk kan gjøre ting bedre. Dere kommer dere bort fra hverdagsrutinene, dere får savnet hverandre, og blitt kjent med hverandre igjen på nytt, for dere kommer sikkert til å forandre og utvikle dere i løpet av den tiden.

Glad i deg, furtepus! :fnise::klemmer:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Så godt :hug: !!!

Skjønner veldig godt at du ønsker å rydde litt opp på face, og slik du beskriver det forstår jeg hva du tenker. Jeg kjente bare på den lille følelsen som river i meg når venner tror jeg ikke bryr meg fordi jeg ikke er tilstede på face.. Det er litt vondt, for det er jo så mye mer til et vennskap enn meldinger som postes i et slikt forum.

Håper du får en fin uke nå, stor nattaklem fra meg

Skrevet

Jeg hadde en stor opprydning på face for noen uker siden, og det var veldig greit synes jeg. Fjernet alle som jeg ikke egentlig kjenner noe godt, og alle jeg aldri snakker med eller tror jeg kommer til å snakke med igjen. I begynnelsen var det litt sånn at man la til hvemsomhelst for å få opp venneantallet. :fnise:

Jeg ser heller aldri når folk har bursdag lenger pga at boksen er flyttet ned, den burde settes opp igjen!

Håper du får en fin uke. :hug:

-misa

Skrevet

Facebook eller ikke...

Av og til må man ha litt opprenskning i livet på flere hold.

Se hvem som fører noe positivt med seg, og hvem som ikke gjør det.

Selvom man var venner for 10 år siden må man ikke niholde på folk fordi man engang osv....

Er det mennesker rundt deg du føler at du er ferdig med er det ikke dumt å gi slipp på vedkommende- nye bekjentskaper vil komme istedet for.

Jeg har måtte gjort det noen ganger med "venner" og det er kjipt, men værre å slite deg ut på venneforhold som aldri det blir noe av på en måte.

OK, nå var det egentlig ikke det over jeg tenkte å skrive, men det ene ordet førte det andre med seg osv...

Så... eh.... husk paraply når du skal ut idag!

:fnise:

Skrevet

Ja, noen "venner" er det bare ikke verdt å ta vare på :)

:klem:

Skrevet

for å ha det helt på det rene: disse menneskene jeg vurderer å slette fra facebook er tidligere venner av meg som jeg VET ikke bryr seg, og som bare bekreftet det ved å ikke gidde å gratulere meg.. det er ikke snakk om å slette hver eneste en som ikke skrev grattis på wallen min..

ellers henger forkjølelsen godt i og jeg føler meg ikke pigg :( blæ.. lei av å ha vondt i halsen og tett nese nå. pluss at når jeg snyter meg så kommer det masse blod også.. yuck. så begynner å bli slitent oppi der tror jeg. :sukk:

i dag skal E tilbake til bergen, skal kjøre han til flytoget kl 14. så etter det skal jeg bare slappe av. skal ta meg et langt bad i dag.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Akk, det er så slitsomt å være forkjølet.. God bedring :kose:

Skrevet

take søte dere :kose:

det sludder her.. får skikkelig julefølelse jeg!

åå som jeg gleder meg til jul, det er den beste tiden i året! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...