MarianneE Skrevet 19. oktober 2009 #3321 Del Skrevet 19. oktober 2009 Søte du, da.... hvis det er noen trøst.... Da jeg var 18 drakk jeg meg behind drunk i Stavanger og krabbet rundt på bensinstasjonen på Madlakrossen.nn Syntes liksom det var så mye mer fornuftig enn å gå.... Da var jeg akkurat blitt sammen med Mannen, og da min søster og jeg kom tilbake fa bensinstasjonen, snublet jeg og spydde utover vegg-til-vegg teppet hans i stua og bare la det laaaange håret mitt oppi. Etterpå måtte min søster, svoger og Mannen dusje meg og få meg i seng. Jeg overlevde, men dagen etterpå var IKKE bra. Bare le av historien min, du. Det gjør jeg og, og er mer enn glad for at det er... oj... i 1997. (faen, er jeg SÅ gammal?) Kos deg hjemme med familien din. Tror du trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 19. oktober 2009 #3322 Del Skrevet 19. oktober 2009 Usj da, fylleangst er ikke bra! Been there (ca 100 ganger) Litt verre når det slår til i 20-årene, når du er 18 så er alt lov.. ingen som fnyser av deg om du spyr eller griner. Jeg har hatt mine perioder jeg også for noen år siden, dro fra fester og middager uten å si hadet og løp(!) fra venner og bekjente når vi var ute.. og grining da, masse grining For bare noen år siden var jeg også så full at jeg ikke slapp inn på et utested, og krangla med dørvakten i en time for å komme inn.. men fylleangst går over altså - etterhvert! Det er MYE som kan tilgis i fylla gitt.. Venner av meg har sagt og gjort mye dumt mot meg, men er jo ikke noe jeg tenker over nå! Det GÅR bra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3323 Del Skrevet 19. oktober 2009 MarianneE og Mischa, takk for at dere deler deres historier med meg! det hjelper faktisk litt. sovet godt i dag, helt til halv tolv faktisk. solen stråler ute, og gud jeg elsker østlandet. hadde det vært opp til meg ville jeg aldri reist tilbake! føler meg litt bedre, er merkelig nok litt uggen i kroppen enda men de fæle tankene har holdt seg unna så langt. skal ut å handle litt med lillesøs etterpå, blir vel en tur til Sandvika Storsenter tenker jeg. lenge siden jeg har vært der.. egentlig vil jeg mest til lille vinkel sko, for jeg så noen sko på WalkAbout (del av LV i bergen) som jeg har lyst på.. mamma har sagt hun skal sponse meg litt koselig. så skal jeg spise middag hos pappa kl 6. det er merkelig for meg, men jeg gleder meg faktisk til å se han. det har jeg ikke gjort på over 7 år.. koselig er det. gleder meg til å se bilder fra bryllupet, og å være litt med V igjen, som da altså er min 3 år gamle halvbror. nå må jeg få i meg noe mat, også skal jeg rydde sammen her og sette på en oppvaskmaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. oktober 2009 #3324 Del Skrevet 19. oktober 2009 Dette er en artikkel jeg støtter fullt ut! Men dette her: 5. Bli enige om å spise noenlunde det samme. Et selskap på fire bør bestrebe seg på å velge den samme maten. Er dere åtte bør minst halvparten spise det samme. Et selskap på åtte som bestiller åtte ulike retter fra a la carte-menyen lager et helvete på kjøkkenet. Kokken kan komme til å hate dere, servitøren likeså. Bare idioter bestiller hver sin rett. “Dagens” meny er alltid best. Synes det er teit jeg. Fork må jo få bestille det de har lyst på. Det er jo litt av vitsen med å gå ut liksom. Pappa har alltid sagt at alle må bestille det samme, og det synes jeg er bare tull. Vet ikke hvor mange disksjoner vi har hatt om akkurat det. Jeg har også jobbet i restaurantbransjen, men har ikke hørt om dette før, annet enn fra pappa! Håper dagen din i dag er bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3325 Del Skrevet 19. oktober 2009 hehe ja jeg skjønner hva du mener.. men han som skriver teksten skriver jo om hva man som gjest kan gjøre for å få mest mulig ut av restaurant oppholdet sitt. og det er ingen hemmelighet at det er enklere for kjøkkenet hvis et bord bestiller den samme maten, det går raskere, og kan også være bedre. men når det er sagt, så blir ikke jeg irritert når folk bestiller i histen og pisten. det er bare irriterende når de deretter klager på at det tar tid, eller at folk blir sure fordi de må vente når en person på bordet bestemmer seg for å bestille forrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 19. oktober 2009 #3326 Del Skrevet 19. oktober 2009 Men den artikkelen der du linket til.. hvordan skal folk vite dette om de ikke blir fortalt det :klø: Jeg kjenner ingen som gjør slike forberedelser før de skal ut og spise. Når jeg er ute å spiser så er vi som regel kun to, maks fire stykker. Skal jeg virkelig ringe i forveien, synes det blir litt pinlig jeg Men hvis det er sånn man gjør det så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 19. oktober 2009 #3327 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hatt en fin dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3328 Del Skrevet 19. oktober 2009 Men den artikkelen der du linket til.. hvordan skal folk vite dette om de ikke blir fortalt det :klø: Jeg kjenner ingen som gjør slike forberedelser før de skal ut og spise. Når jeg er ute å spiser så er vi som regel kun to, maks fire stykker. Skal jeg virkelig ringe i forveien, synes det blir litt pinlig jeg Men hvis det er sånn man gjør det så neida jeg er helt enig i det du sier egentlig. blir jo teit. føler artikkelen kanskje er myntet litt på mer sånn "restaurantløver" hvis du skjønner hva jeg mener. eller, vanskelig å forklare. jeg er enig i det han skriver, men jeg forstår også veldig godt at de "reglene" ikke er for alle og enhver Hatt en fin dag? ja faktisk.. vært å handlet med lillesøs, kjøpte meg ganske mye fint, skriver om det i shoppingdagboken. var på middag hos pappa og fikk Boss Orange parfymen som jeg har ønsket meg lenge hurra! fikk også med meg en flaske champagne og en god dessertvin som de hadde igjen etter bryllupet. nå er jeg hjemme med mamma og vi skal spise nachos og se Menn som hater kvinner. koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. oktober 2009 #3329 Del Skrevet 19. oktober 2009 Så kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3330 Del Skrevet 19. oktober 2009 jeg synder. jeg har kjøpt meg cheddardip fra santa maria i dag. jeg elsker den dipen, men det er jo en fettbombe, så jeg har ikke spist det siden februar. men i dag klarte jeg ikke la vær. og det er ikke snakk om å ta en eller to chips, neida, snart har jeg vrengt hele boksen.. goodbye, beach body. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 19. oktober 2009 #3331 Del Skrevet 19. oktober 2009 Å gjøre det én gang er jo ikke krise da, så lenge det ikke blir en daglig vane! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3332 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Å gjøre det én gang er jo ikke krise da, så lenge det ikke blir en daglig vane! sant det.. jeg har jo ikke spist det siden februar, og jeg har ellers et rimelig godt kosthold så. får vel tillate meg selv å kose meg litt. skal på spinning i morgen, så da får jeg svette kaloriene av meg! det er helt sykt, men jeg er fortsatt groggy etter lørdagen. det høres kanskje tullete ut, men virkelig, det er slutt på at jeg fester på den måten. jeg klarer det ikke mer, drikke så mye og ta helt av.. det er ikke verdt det heller, jeg gjør, sier og oppfører meg så dumt, og jeg blir helt ødelagt dagen etter, både psykisk og fysisk. jeg får mer enn bare vanlig fylleangst liksom. det er ikke noe problem til vanlig når jeg drikker en normal mengde og bare har det gøy, men problemet er de gangene jeg drikker for mye og dermed blir mongolid. da herjer angsten i meg, fordi jeg gjør så mye dustete som jeg overhode ikke ønsker å stå for dagen etterpå. så.. i'm done. Endret 19. oktober 2009 av LekeHusmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 19. oktober 2009 #3333 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har vært gjennom samme "revelationen" som deg. Jeg er mye, mye mer forsiktig med alkohol nå for tida. Eller, når jeg først drikker er jeg ikke så forsiktig, men jeg er mer nøye på setting og hvem jeg er med og sånt, og jeg har ganske mye bedre kontroll nå enn før. For det å våkne dagen etterpå og bare ville dø av skam og grusomhet, det er jævlig altså. Helt forferdelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3334 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har vært gjennom samme "revelationen" som deg. Jeg er mye, mye mer forsiktig med alkohol nå for tida. Eller, når jeg først drikker er jeg ikke så forsiktig, men jeg er mer nøye på setting og hvem jeg er med og sånt, og jeg har ganske mye bedre kontroll nå enn før. For det å våkne dagen etterpå og bare ville dø av skam og grusomhet, det er jævlig altså. Helt forferdelig! har ikke tenkt på det med settning før faktisk.. det var igrunn ganske smart. det er jo som oftest i nettopp den settingen at det går lukt til helvete med meg. og du har rett, det er så fælt å våkne sånn. og denne gangen satt det seg så i meg at jeg faktisk ble litt redd.. det sitter litt enda. men hjelper å få det litt på avstand. er så glad jeg dro hjem. har lagt inn et nytt innlegg i bloggen for de som interessert. gud så glad jeg er for at jeg har dere, jenter! de siste dagene hadde jeg aldri holdt ut om jeg ikke hadde kunne skrive, og motta respons, her.. TAKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rekaaa Skrevet 19. oktober 2009 #3335 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror det er veldig bra at du dro hjem søte deg, som du skriver så hjelper det gjerne å få ting på avstand, og selvom de fleste har tabbet seg ut i fylla, drukket for mye og gjort ting de angrer på, så kommer det bedre tider kjære deg! Men det er så bra du har et godt og trygt hjem du kan dra til når du trenger det Sov godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3336 Del Skrevet 20. oktober 2009 fortsatt sliten.. ikke bra. men kom meg opp kl 09:45 i dag da, så da får jeg nok hvertfall sove til kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3337 Del Skrevet 20. oktober 2009 i dag må jeg inn å sjekke nettbanken min. men gud jeg tør ikke. vet jeg brukte alt for mye penger på lørdag.. lord give me strength! to do list i dag: - lage liste over hvem som skylder meg hva fra helgen (la ut ganske mye) - sende mld med kontonr og beløp til de som skylder meg - handle inn til god middag - rydde - ta meg et bad - svare på mailer jeg har fått ang. studier - sjekke TOEFL og ILTES greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3338 Del Skrevet 20. oktober 2009 uff. jeg klarer ikke gå inn på nettbanken. jeg blir fysisk kvalm bare av tanken. det høres helt rart ut, men jeg har aldri opplevd en sånn form for angst før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 20. oktober 2009 #3339 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kanskje det ikke er så ille om du frykter, og at du faktisk blir positivt overrassket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3340 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kanskje det ikke er så ille om du frykter, og at du faktisk blir positivt overrassket? det tviler jeg veldig sterkt på men jeg må også huske at jeg har lagt ut nærmere 1500 kr, pluss kjøpt klær for nesten 2000 kr som jeg skal levere tilbake. deponerte bare på de for var så massive køer i prøverommene. problemet er at jeg kjøpte av en eller annen grunn hvertfall to flasker champagne ute på lørdag, og det plager meg så hinsides. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå