Gå til innhold

oh happy days

Anbefalte innlegg

Skrevet

SLITEN!!

gikk opp til fløien kl halv 4, så gikk vi innover og opp Rundemanen og så ned igjen og så grillet vi ved Skomakerdiket og så gikk vi rundt og ned Starefossen og hjem.. vært ute i over 5 timer! deilig!

kommet hjem nå og tatt en dusj, og nå skal jeg lage middag - stekt ris med strimlet svinekjøtt og div. grønnsaker. trenger litt energi!

Skrevet

sitter og surfer på nettet og ser på interiør ting.. leiligheten vi skal leie er jo umøblert, og jeg har så lyst å skape en fin stil, et hjem som jeg kan trives i!

mest av alt har jeg lyst å male gulvet.. det lå laminat av noe slag der nå, og det er jo ikke vi som eier leiligheten, så spørs om jeg får lov til det.. syns bare sånn oransjaktig trefarge på gulvet er så drit, er jo helt umulig å innrede fint da, ingen ting som passer :grine:

jeg vet jo hvordan stil jeg liker, jeg liker det litt shabby-chic/hvitt og romantisk, samtidig som jeg kan like mørkt tre og litt renere stil også. E skal jo også bo der, så leiligheten må ikke være fooor girly ;)

nesten så jeg har lyst på en interiørkonsulent! :ler: men det er jo litt råflott i.o.m at vi ikke eier stedet en gang. kjøkkenet var en smule trist, så der skal jeg hvertfall gjøre hva jeg kan for å sprite opp. byttet ut dørhåndtakene på skapene hvertfall.

jeg vil ha en koselig, fin leilighet!!

mistenker at det kan bli dyrt..

alle tips om interiør, interiørblogger eller sider tas i mot med takk! :nigo:

Skrevet

tanker om ny leilighet:

- male karmer i samme farge som vegg

- finne en stil som skal gjennomføres i hele leiligheten

- være kreativ og ikke gjøre alt på en gang

- være tålmodig

- utnytte plassen

- klesstativer på soverommet

- hver vår "avdeling" på soverommet

- plass til treningstøy

- organisert oppbevaring til papir/økonomi

- ingen synlige ledninger!

- male evt. trefargede dører

- soverommet skal være en oase

er skeptisk til trefarger.. fått helt overdose etter å ha bodd her hos E med oransjeaktig laminat på gulvet, eike kjøkken og så lys eik på gardrobe. wuuææ! i nye leiligheten er det hvite vegger osv, men jeg mener å huske at det var en uggen oransjaktig laminat der også.. det liker jeg ikke :nei: føler det er vanskelig å få til den stilen jeg ønsker da, med sånt gulv. mest av alt ønsker jeg å male alt gulvet hvitt eller lysegrått.. sukk det hadde vært drømmen. men det er vel to grunner til at det ikke går; 1. det er laminat på gulvet og 2. vi eier ikke leiligheten. får vel lov å male noen lister og dørkarmer liksom, men å skulle male hele gulvet..? hmm..

titter og ser og prøver å finne ut hvordan stil jeg liker. syns det er fint med minimalisme ogsånn, men merker jeg trekker mer og mer mot det litt mer klassiske og shabby. ikke sånn fullstendig shabbychic landstil hvitt og blonder aktig, men har lyst på litt varme, koselige møbler liksom. skal ta meg en tur på fretex osv, håper å kunne finne et spisebord som er gammelt hvertfall, ogs om jeg kanskje kan male.. har sett på ikea, bolia, skeidar og over alt og finner ingen spisebord jeg liker :dry:

i need help!!

Skrevet

Har sendt deg en PM, kan du se på den er du snill. :klem:

Skrevet

Grattis med leiligheten kjære deg! :hoppe: Det må kjennes veldig deilig ut :)

Jeg håper ikke jeg har fått lopper, og det høres ikke helt sånn ut, fordi i natt har jeg blitt stukket på hånda og fingeren liksom.. :forvirret:

Skiftet sengetøy i går, men det har tydeligvis ikke hjulpet noe.

Men hvis det ikke går over når uken er ferdig, da får jeg gjøre noe drastisk!

Ha en fin mandag :kyss2:

Skrevet

Woho, i går så vi Inglourious Basterds, og du hadde helt rett, den var knallbra!! Fytterakkern for en film. Var et par scener der som var litt for drøy for meg, men så kan man jo gjemme seg bak hender/kjæreste heldigvis. :fnise:

Hørtes ut som en herlig tur dere hadde, det er viktig å utnytte siste rest av sommerværet nå. Du så ikke noe sopp på turen? ;)

Håper du får en superduper uke, kos deg med planlegging av leiligheten!

-misa

Skrevet

Hehe du høres akkurat ut som meg :fnise:

Jeg sliter med innredningen og å gjøre leiligheten om til min stil..

jeg vil ikke ha shabby chic da, jeg går mot mer en urban skandinavisk moderne nattklubb-stil med masse glamor og litt high-tech (for å gjøre min kjære blid) :ler:

Det burde ikke være noe problem å finne shabby chic-blogger, for det er det eneste jeg finner når jeg søker på interiør :lol: Skal tipse deg når jeg faller innom disse igjen :Nikke:

Jeg vil også ha interiørkonsulent, men føler det er litt drøyt.. burde jeg ikke fikse dette selv tenker jeg da :sjenert: Men vi eier jo leiligheten, så vi kan jo faktisk investere en del i å gjøre den finere..

Og jeg deler såå laminat-problematikken din.. jeg er også såå lei av tre og stygg laminat, men problemet er at samboer vil ha laminat, og jeg vil ikke ha.. og vi blir ikke enige! Men vår laminat er ikke såå stygg, men jeg er ikke fornøyd likevel :ler: Vet ikke om det er for ille å rive opp laminat som er relativt ny og som ser grei ut? Eller bør man gå for perfection?! Vil ikke angre i ettertid på at jeg aldri byttet gulvet når vi pusset opp :sjenert:

Usikker på hvor mye dere får lov å gjøre når dere leier? :klø:

Trodde ikke man fikk endre noe egentlig.. så å male gulvet tviler jeg litt på at noen tillater (med mindre det ser helt j***** ut nå da) - da setter nok utleier pris på om dere fikser litt. Håper utleier er litt "kul" og lar dere gjøre småting om ikke annet :)

Skrevet

God morgen Matorakel!

Noen idè hva jeg skal bruke kastanjepure til?

:hoppe: for ny leilighet!

Skrevet
God morgen Matorakel!

Får jeg svare, selv om jeg ikke er LH? ;) Hva med risotto, stekt kjøtt (f.eks kyllingfilet, kalkunfilet, filet av svin eller lignende) og kastanjepuré?

Skrevet (endret)
God morgen Matorakel!

:vinke:

støtter Enigmas ide!

sjekk også ut bbcgoodfood for gode forslag :)

Får jeg svare, selv om jeg ikke er LH? ;) Hva med risotto, stekt kjøtt (f.eks kyllingfilet, kalkunfilet, filet av svin eller lignende) og kastanjepuré?

klart du kan svare! mi casa est su casa osv :ler:

:Gjesp:

litt trøtt jeg, skal innom friøren og se om de har time til meg, vil justere enda litt mer på håret..

usikker på hvordan det blir med job i dag, håpløst altså. de skulle ringe meg for å se, men så lenge de ikke ringer så vet jeg jo ikke! blæ!

ønsker alle en fin dag! :)

Endret av LekeHusmor
Skrevet

Uuuu, gratulerer med leilighet :hoppe:

Ikke gå helt amok nå! Det blir nok kjempefint etterhvert, og om dere leier så er det huseier som betaler for oppussing av leiligheten ;)

Skrevet

enda kortere på håret! :haar:

men nå blir det ikke kortere - nå er jeg fornøyd.

ser en smuule damete ut, så jeg får prøve å rocke det litt opp.

ser nesten sånn ut.

Skrevet

egentlig ser det mer sånn ut. bare at jeg ikke har så tjukt hår da. så det er litt mer slick. er igrunn litt veeel kort, men jeg tror det er mest en vanesak. føler meg iblant litt som en gutt men. herregud det vokser jo ut igjen, og innen jul har jeg en finfin hårlengde tipper jeg. har ikke tenkt å holde frisyren sånn, vil at den skal vokse ut.

bare håper jeg fortsatt klarer å føle meg fin når jeg dresser meg opp og pynter meg. ellers er det jo litt kjipt.

legger ut bilde i bloggen i morgen :)

Skrevet

Tipper det er kjempefint ;) Synes kort, gjerne litt stramt og lyst hår ser så chic ut! Vet ikke om du har hørt om Kate Lanphear, jobber i Elle UK. Hun ser bestandig rå ut og hun har veldig kort sveis :)

Skrevet

jaa. du har jo rett.. jeg bare føler meg så rar.

vet ikke hvordan jeg skal kle meg til sveisen?

føler jeg kjapt ser så barnslig ut..

funderer fælt på hvordan jeg skal mixe sko og jakke for vinter/høsten.. har lyst på noen litt røffe ankelboots men føler det kommer til å se så rart ut med en sort "vinterkåpe" liksom. må prøve å finne en jakke som er litt røff.. jeg er ikke typen til å gå i klassisk sort kåpe og høye spisse støvletter bare fordi jeg har klippet bob :gjeiper:

Skrevet (endret)

sesonger, eller hvertfall høsten og vintere i Bergen er ødeleggende for alt som heter stil! :sur:

det eneste som egentlig passer å gå i er gummistøvler og allværsjakke, og det er vel lite jeg føler meg mer vel i så.. :dry:

Endret av LekeHusmor
Skrevet

Gratulerer med enda en hårklipp, hvis det ligner på bildene du har linket til er det sikkert kjempefint. :) Kjenner meg litt igjen i det du sier om å føle seg guttete av og til, jeg klipte meg kort selv for ikke så lenge siden, og følte meg som en benediktermunk de første dagene. :fnise:

Ang. moderne regntøy finnes det masse lekkert i butikkene. Hva med HorzingAround gummistøvler, feks? :ler: Neida, ikke akkurat, men sånn bare for å illustrere. ;) Ilse Jacobsen har mange kule støvler, man finner disse fra Jimmy Choo eller med mønster. Don't get me started on raincoats!

Håper du får en fin dag!

-misa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...