Gå til innhold

oh happy days

Anbefalte innlegg

Skrevet
jaaa det er herlig, det er derfor jeg skulle ønske jeg skulle studere nå :grine:

blåskjell er nam ja!

du kan jo ha blåskjell i paella, fiskesuppe (lagt ut oppskrift tidligere, skal prøve å lete den frem!), blåskjellsuppe og ikke minst risotto!

jeg liker også å lage Thai-blåskjell, da freser jeg finhakket hvitløk, finhakket chili, finhakket vanlig løk, finhakket fersk ingefær og sitrongress i litt olje, så har jeg på en boks kokkosmelk og en spiseskje med currypaste (best med rød syns jeg) og skviser en lime oppi, pluss en klunk hvitvin. så bare smaker du til etterhvert, om du må ha mer lime eller mer currypaste osv. så damper jeg da blåskjellene i dette, lar lokket stå på til de åpner seg og litt til etter det, for da blir de ikke så løse i konsistensen. server i dype skåler med brød og aioli til :nigo:

Jeg var ikke noen fan av blåskjell før jeg smakte det på en restaurant i Oslo nå i sommer, men de oppskriftene der skal jeg jammen prøve. Særlig den Thai-blåskjell hørtes god ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

thaiblåskjell er supergodt syns jeg. gir liksom litt ekstra smak til blåskjellene, jeg er ikke så glad i blåskjell-naturell-smaken.

kan også ha fullkornsris til for å lage litt mer måltid ut av det :)

Gjest Grafica
Skrevet

Fiskesuppe a la Lekis

Jepp, jeg har bokmerket den :fnise:

Dette med FB-profilen din har jeg faktisk opplevd problemer med i noen uker nå! Men jeg har litt generelle FB-problemer så jeg tenkte ikke over det...

Skrevet

wow.. det forklarer hvorfor det har vært så lite aktivitet på wallen min! :mrgreen:

Skrevet

shalala.

lurer på om jeg skal lage fiskesuppen min i dag gitt. lenge siden jeg har lagd den! det tror jeg jammen at jeg skal :nigo:

og takk til grafica, som minte meg på den!

har litt vondt i hodet. det er vel pga det litt tunge været.

i morgen bærer det tilbake til bergen igjen. blæ! har ikke lyst. neineinei. men det er under 40 dager til jeg skal til kreta, så får vel egentlig ikke klage! :nigo:

absurd, men sommeren er faktisk over! jeg tror ikke det kommer noe mer sol og varme, tror høsten har satt inn. fair enough det, gleder meg litt til å gå med støvletter og skjerf og bukser og store gensere :nigo: berte-grunge! :fnise:

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg har nå store håp om en varmeperiode i slutten av august jeg da ;)

Skrevet

jeg har også håp, men jeg har ikke troen.. :roll:

Gjest Grafica
Skrevet

Men det må komme, sånn at jeg ikke mister alt håp for at det blir fint i slutten av august neste år, sånn at jeg får for meg at vi må ha bryllupet i juni istedet (og det vil jeg ikke)

Skrevet

Takk for oppskrifter!!

Er litt misunnelig på tickern din ja, tenk så herlig å reise til kreta når det blåser og er kaldt og mørkt her hjemme...

Skrevet

når jeg kommer tilbake til bergen så skal jeg avtale et møte med en rådgiver på det juridiske fakultetet i Bergen. har lyst å snakke med noen om hvilke muligheter jeg har hvis jeg ønsker å ta hele graden i utlandet. siden jeg ikke drømmer om å jobbe som advokat, altså som forsvarsadvokat osv, så er det jo ikke sikkert jeg trenger en advokatbevilling, og dermed kanskje ikke studere juss i Norge! kanskje jeg kan ta det i utlandet ellernoe isteden. må høre hva muligheten er hvertfall, sjekke alle options!

sukk, hvor er Melania? kunne trengt å stille henne noen spm! :klø:

Skrevet

jeg ble nedstemt av guttene her, altså E og hans lillebrødre. (23 og 18 år gamle).. Så vi skal ha tandoorikylling med agurksalat til isteden, og så blir det jordbær med mynte og vaniljekesam til dessert :nigo:

Skrevet
sånn går det når du skal ha sånne rare tegn i navnet ditt :gjeiper:

hadde skrevet ´en feil vei :rolleyes:

Fortsatt ikke tilgang... :klø:

Skrevet
hva for feil?? I'm not following! :klø:

Det er dét som står om man prøver ta seg inn i bloggen din. Men jeg skjønner, du har trakt og jeg har tut, ergo burde jeg ikke se alskens jentebloggsnusk!

Skrevet

åh nei kevlar, det skal ikke stå på det! :)

tenkte bare du ikke hadde store interessen av å se en kjole jeg har gauket om i tre uker :gjeiper:

Ràn, jeg prøver igjen! try now.

Skrevet (endret)

:vinke:

Håper det står bra til!

Endret av loffen
Skrevet

blæ.. vil ikke tilbake til bergen i morgen.. lei av bergen :cry:

vil være her og gjøre ingenting og slappe av.. i en bolig som er større enn 23 kvadrat!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...