Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b

God morron :hug: Jeg har hatt 1 friår, tatt 3 års utdannelse, er i jobb (snart 1 år gammel), og vurderer likevel å begynne helt på nytt etter noen år i arbeidslivet.. Hvorfor? Selv om jeg trives nå vet jeg at dette ikke er "min skjebne", og jeg tror jeg vil jobbe med noe helt annet. Det kan ikke være for sent for deg når det ikke er det for meg!

Jeg studerte med mange folk som startet da de var i slutten av tjueårene, om jeg tenkte noe spesielt over det var det at jeg respekterte valgene deres og at de turte å enten starte utdannelsen i sen alder eller at de hadde guts til å velge noe annet etter så mange år. De var i tillegg de klart gløggeste jeg studerte med og supre studievenner!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Jeg føler meg på lang nær ferdig studert enda, og jeg er mye eldre enn deg. Så det så. Har jo en bachelor, og jeg trives forsåvidt godt med det, men kjenner at jeg har lyst til å gjøre noe annet i tillegg. Dessuten skal jeg jo ut å reise om et års tid, så da blir jeg jo enda eldre før jeg er i nærheten av å bli "ferdig" med noe. Jeg skriver "ferdig", for livet handler jo tross alt om å lære, så det blir man aldri ferdig med :fnise:

Har forresten en venninne som søkte seg inn på legestudiet nå etter å ha tatt opp fag og jobbet noen år, har ikke hørt om hun har kommet inn enda, men om hun ikke gjorde det så skulle hun søke igjen neste år. Hun er altså to år eldre enn deg, så det er aldri for sent kjære du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk dere. dere har nok rett. jeg skulle bare ønske jeg hadde gjort ting annereldes. men jeg kan ikke påvirke det så..

gud så dårlig jeg har sovet i natt. lå og vred meg til rundt 4 før jeg sovnet, og så våknet jeg igjen 8 og har sovet dårlig siden.. jævla møkkanabo som tramper og går :kjefte: kommer til å bli en trøtt dag..

velvel. off to work :tre:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med jussen! Men du lykke neste år, det er jeg sikker på. :klemmer:

Angående det å være "gammel" og begynne å studere: Mannen begynte på nytt studium (master) da han var 37 han (han hadde fra før av en mastergrad som han tok mange år før det). Han trivdes som plommen i egget, omringet av søte jenter på 19-20 år. :nigo: Nå skal det sies at han ikke fullførte studiet, men det var av helt andre grunner.

Jeg er absolutt ikke fremmed for å ta en ny utdannelse om jeg får muligheten til det. Jeg tror det er MYE bedre å tenke seg skikkelig om og heller begynne med noe man er sikker på at man vil holde på med, enn "må" være ferdig med en master innen man er 24-25 år. Noen tapte arbeidsår er langt bedre enn å havne innen en profesjon man ikke trives i fordi man tok valget for kjapt.

Personlig mener jeg at man er alt for ung når man begynner å studere. Ihvertfall ifht dagens samfunn. Tidligere var det mer "skomaker bli ved din lest"-holdning, og man hadde ikke så mange muligheter til å bytte yrke, og folk var stort sett fornøyde med å ha en jobb. Nå er mulighetene så mange, det er greiere å skifte yrke, og mange sliter med at de føler at de ikke har truffet spikeren på hodet når det kommer til yrke, og føler at det forventes at alle skal væres strålende fornøyd med den retningen man har valgt. Dette medfører for mange at man hele tiden vurderer andre muligheter enn det yrket man har. Helt ok det, men jeg tror det er bedre å tenke seg grundig om på forhånd og heller velge utdanning når man blir litt eldre. (Jeg snakker av egen erfaring her også, selv om jeg ikke var en av dem som begynte på master som 19-åring og fullførte som 23-åring; jeg studerte i 7 år jeg, med fullt studielån alle årene.)

Dette ble litt langt, men poenget mitt er at det å starte utdannelsen når man er litt eldre enn de fleste har ofte mange fordeler også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Vi har alle ting vi kunne gjort annerledes. Jeg andrer også på hvordan jeg har "lagt opp" skolegangen min. Jeg angrer på at jeg begynte på et skoleår, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Som et pluss kommer det til å hjelpe meg ganske mye på det studiet jeg begynner på nå, og det er gull verdt. Det er vanskelig å legge fra seg tanken om at man bør være ferdig studert før man er 25 år, men det er bedre å vente et par år å finne din sti om du ikke er sikkert enn å bare begynne på noe. Jeg ser så mange andre her har skrevet samma greiene nå, men det ligger noe i det.

Jeg har ikke lyst til at du skal føle du har gjort feil, og at du har mislyktes på noen måte for det har du absolutt ikke! Du lærer av valgt du har tatt, og det er ikke så lett å være ung og skal velge deg en fremtid før du kjenner deg ordentlig som person.

Husker du i fjor sommer da jeg syntes livet var dritt og jeg hadde ikke peil på hva jeg skulle gjøre? Jeg hadde valgt feil, og Alt var det samme, og jeg var blitt singel og lei livet. Vet du hva du gjorde? Du sendte meg på folkehøyskole! Jeg er så takknemmelig :klem: Derfor blir jeg litt lei meg når du ser så mørkt på alt, fordi du er fortsatt ung og når du begynner å studere igjen vet du at det er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ah, for en god kveld!!

kl 7 møtte jeg G og vi gikk tur. Opp Fløien og bak ned Starefossen og bort Fjellveien. Så har jeg sittet barnevakt i noen timer mens D og OM var på kino, koselig å kunne stille opp, de fortjener å komme seg litt ut :nigo:

god følelse! gikk relativt raskt også, så ble god og svett under turen, mistenker at jeg kommer til å være en smule støl i morgen :ler:

det er bare å innse det - fysisk aktivitet gjør underverker for humøret mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du i det siste har jeg igrunn gjort noe fysisk aktivt hver dag, det føles utrolig godt! men turen i dag var ekstra spesiell siden det var rimelige hardt, og det kjennes deilig :trene:

imorgen er det jobb kl 12 og så skal jeg se innspurten av tour'en og så gå tur med G igjen og på kvelden har jeg tenkt å se enten film eller Hangover på kino :nigo:

forøvrig så må jeg bare si takk til dere som kommer med oppmuntrende og gode råd med tanke på min til dels usikre fremtid.

og jeg tror dere har rett, den livserfaringen jeg har opparbeidet meg er mye verdt og kommer nok til å bidra til at jeg takler studiet bra. jeg tror også at jussen er et fag man bare har godt av å være litt moden når man studerer. det er uansett ikke så sabla mye å gjøre med, så får gjøre det beste ut av det - nemlig å jobbe r*ven av meg frem til jul og så er det ut på tur!! :)

men mye som skal skje før den tid.. først og fremst skal jeg lukke øynene og drømme meg vekk til min kjære som jeg SAVNER mye nå.. lei av å være alene! :grine: må legge meg mens jeg fortsatt er trøtt, orker ikke noe rep. av i går.

skal legge meg og høre på Misjonen på iPoden.. genialt :)

sov godt alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å jada fikk sove :nigo:

nå har jeg vært på jobb og så syklet hjem i styrtregn. så virkelig ut som jeg hadde badet når jeg kom hjem!

har skiftet til en myk pysjbukse og E sin hettegenser og nå spiser jeg plommer og ser på tour de france :nigo:

savner min kjære her, har lyst på kooos.. regnet plasker utenfor og det er skikkelig inne-vær. får håpe det bedrer seg fordi jeg har jo tenkt meg ut på tur etterpå.

syns dere det er teit å gå i marineblå kjole i et sommerbryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja syns den var fin! jeg kjøpte den jo egentlig i korall men den er rett og slett for liten.. hadde blingsa på str og kjøpt 34 i steden for 36! og så liten er jeg rett og slett ikke. men de har seff ikke fler av den korallfargede.. så derfor vurderer jeg den blå.

tenker den kunne blitt fin med noen store øredobber i gull og noen sko i gull kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Den var kjempelekker! Sandaler til eller pumps med åpen tå gjør den jo litt mer sommerlig også :) Du kommer til å bli dødfin!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: takk!

jeg håper jeg skal bli fin altså. følte meg vel, den sitter akkurat på de riktige stedene. og jeg "raser" ned i vekt, har gått ned 1,2 kg siden 10 juli! bare fortsette å spise fornuftig og være aktiv nå :skya:

det virkelige målet er jo kreta 12 september, jeg vil kunne føle meg vel på stranden da.. og det tror jeg at jeg skal klare! :hoppe:

skal komme i gang med trening på studio også, trenger styrketreningen i tillegg til all turgåringen. kjenner det desverre litt for mye i knærne av all gåingen, mye av det blir jo på asfalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit altså. det går ikke an å få tak i den i min str, utsolgt selvfølgelig.. :grine:

jeg var så innstilt på mørkeblå nå! at det må være så håpløst, jævla kjolehelvete! :kjefte:

de har den i en hvit/lysegul mønstret variant, men jeg vet ikke om jeg likte den så godt på meg.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...